Israel Hayom

"אלוביץ' ערך בפועל"

עדות דרמטית של אילן ישועה בפתיחת שלב ההוכחות במשפט נתניהו ● מנכ"ל וואלה לשעבר, העד המרכזי בתיק :4000 "ביקשו להוריד כתבות שליליות נגד משפחת נתניהו" ● לדבריו, "הזוג אלוביץ' הזהיר שאם רה"מ יכעס, זה יפגע בבזק"

- יאיר אלטמן בבית המשפט המחוזי

מנכ"ל אתר וואלה לשעבר, אילן ישועה, צפוי לשוב ולהעיד היום בדיוני שלב ההוכחות במשפטו של ראש הממשלה נת ניהו, במסגרת הדיון בתיק .4000 בעדותו אתמול סיפר בפירוט על מה שתיאר כהתערבות בוטה מצי דו של איש העסקים שאול אלוביץ', מבעלי האתר, בנעשה במערכת החדשות ובפרט בסיקורו של ראש הממשלה.

בתיק זה, נזכיר, מואשם נתניהו בקבלת סיקור חיובי באתר וואלה תמורת הטבות רגולטוריות שונות, שהעניק לאלוביץ' הודות לכוחו הש לטוני וקשריו כראש הממשלה וכשר התקשורת.

ישועה, העד המרכזי בפרשה, השיב לשאלותיה של יהודית תי רוש, מנהלת מחלקת ניירות ערך בפרקליטות, כאשר נתניהו לא נכח באולם. "הבקשות )מאלוביץ'( רובן ככולן נגעו לראש הממשלה ולמ שפחתו", סיפר. "אלוביץ' אמר לי לעשות כל מה שניר חפץ מבקש".

הוא הוסיף ופירט במשך שעות כיצד עבר מכבש לחצים מצד בני הזוג אלוביץ', איריס ושאול, והפך את האתר לכלי שרת עבור משפחת נתניהו: "בסוף 2012 והשקת וואלה כאתר חדשות, התחילו להגיע בקשות שנוגעות לשיקולי עריכה בתחום הח דשות בתוך האתר. רובן ככולן נגעו לראש הממשלה ולמשפחתו", גילה.

לדבריו, הבקשות נגעו להורדת כתבות שליליות נגד בנימין, שרה או יאיר נתניהו, בצד דרישה להע לאה לאוויר של כתבות חיוביות ושל כתבות ביקורתיות נגד יריבי נתניהו - ובהם נפתלי בנט, איילת שקד, אורי אריאל ומשה כחלון. "במקרה של בנט אני זוכר שזה היה אוסף של שישה או שבעה קובצי Word שקי בלתי אותם במייל. נאמר לי שצריך להכין סדרה של כתבות שמשמיצות אותו. הם כינו אותו 'הדתי השובב'".

"הזהירו שייגרם נזק"

ישועה נשאל אם נאמר לו על ידי מי מבני הזוג אלוביץ' שאם נתניהו או רעייתו יכעסו על הסיקור, הדבר יפגע בהחלטות רגולטוריות של בזק. "כן, על ידי שניהם", השיב נחרצות.

בתשובה לשאלה מה נאמר לו שי קרה אם לא ייענה לבקשות, אמר ישועה: "הזהירו אותי שייגרם נזק עצום כי אז הוא 'לא יחתום לי' או 'כן יחתום לי', נזק של מיליארדים. נאמר בצורה ברורה - 'אם היא )שרה

"הזהירו אותי שייגרם נזק עצום, כי אז נתניהו 'לא יחתום' או 'כן יחתום', נזק של מיליארדים. 'אם שרה תתרגז, הוא יתרגז ואז הוא לא יחתום'"

 ?? צילום: אורן בן חקון ?? ארנון מוזס
צילום: אורן בן חקון ארנון מוזס
 ?? צילום: גדעון מרקוביץ' ?? ניר חפץ
צילום: גדעון מרקוביץ' ניר חפץ

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel