Israel Hayom

כנסת שלום לכנסת ה 24 נכבדה

לאחר שהכנסות ה ,21 ה 22 וה 23 החזיקו יחד פחות משנתיים, הכנסת ה 24 יוצאת לדרכה ● היום 120 הח"כים, כמה מהם חדשים ונרגשים במיוחד, יצהירו "מתחייב/ת אני"

- צילום: אורן בן חקון

"איריס אלוביץ' היתה עורכת על... על כל דבר היה מאבק וזה היה סיוט. שאול אמר שנמאס לו ואין לו כוח להתעסק עם זה ו'אשתי היא העורכת שלך'"

נתניהו, י"א( תתרגז, הוא יתרגז ואז הוא לא יחתום'".

בהמשך הסביר ישועה כיצד נאלץ לפטר את העורכת הראשית בשע תה, טלי בן עובדיה, משום ש"נתפסה כמתנגדת לנתניהו".

כשגם זה לא עזר, החלה לפי עדותו של ישועה גם אשתו של שאול אלו ביץ', איריס, להתערב בנעשה באתר - ישירות מולו. "היא היתה מעין עו רכת על... על כל דבר היה מאבק וזה היה סיוט. 90% מהבקשות היו מתמ לאות. לפעמים היו דברים שלא היה אפשר לעשות אותם... לאחר שנכש לנו מבחינתם, שאול אמר שנמאס לו ואין לו כוח להתעסק עם זה ו'אשתי היא העורכת שלך'. ואז הוקמה קבוצת הפורום שלי, של שאול ואיריס והקשר הפך מאוד אינטנסיבי".

בשלב הזה בדיון התפרצה כל פיו אלוביץ' וצעקה לעברו: "כמה תשקר?!"

הפעילו צנזורה עצמית

עו"ד תירוש תחקרה את ישועה על הדרך שבה ניר חפץ, יועצו הק רוב דאז של רה"מ, נתן לו הוראות. תירוש: "איך היית מגדיר במילה את מה שעשו לך אז?"

ישועה: "במילה אחת - abuse )התעללות(. במובן מסוים כמו אישה מוכה. הייתי כל הזמן בלחץ וזה גם חלחל למטה. היה abuse שלי ואני עשיתי abuse לאלה שמתחתיי. גם שאול ואיריס אמרו בכל מיני שיחות שזה מטורף, אבל אין ברירה וזה מה שצריך לעשות. זה מגיע עד לרמה של איפה זה מופיע, לכמה זמן, איזו כותרת, איזו ידיעה".

"ברמה האישית", הודה, "ברור שהיתה דה מורליזציה. משום שכ תבים באתר לא מרוויחים הרבה, אז מה נשאר להם? הכבוד העצמי שלהם והמקצועיות שלהם, וברור שאת זה לקחו להם. הם ידעו שאם הם יכת בו דבר ביקורתי הוא לא יעלה, אז הם הפעילו צנזורה עצמית. גם אני הגעתי למצב שאם הייתי רואה ידי עה שלילית, כבר הייתי כולי רועד. הייתי עצמי בתוך מנגנון של ריצוי. בדיעבד אני שואל את עצמי למה הס כמתי לזה".

תירוש שאלה את ישועה אם היו אנשים נוספים שבני הזוג אלו ביץ' ביקשו ממנו לסקר, ללא קשר לנתניהו.

"גורם נוסף שהיה מבחינתם מטרה היה השר כחלון, שלגביו הם ביקשו לעשות שורה של כתבות שליליות יותר לקראת ,2016 כשהיה שר אוצר", השיב. "הם אמרו שהם לא אוהבים אותו. שיש להם התחשבנות ארוכה איתו, ככל הנראה כי הוא עשה רפו רמות שפגעו בהם. הם כינו אותו 'הע רבי'. ארדן היה גם סדין אדום מבחינת שאול. הוא טען שבתקופה שהוא היה שר תקשורת, הוא פעל באופן יומי בהוצאת תקנות שפגעו בבזק".

טריקת דלת סדרתית

בכל הקשור להתנהלות בתוך וואלה, אמר ישועה כי "היתה דינמי קה מאוד אינטנסיבית עם ינון מגל, שהפכה למריבות יומיות. הוא מחה על זה ואמר: 'מה זה הדברים האלה, מה הם מטורפים?'. גם איש כמו ינון מגל שאוהב את ראש הממשלה עזב את המשרד שלי בטריקת דלת, אז בסופו של דבר, כולם הגיעו לטרי קת הדלת הזו. היה משבר גדול מאוד בתוך המערכת", סיפר ישועה.

ישיבת הפתיחה החגיגית של הכנסת ה 24 תתקיים היום כשבחלל האוויר תנסר השאלה כמה זמן היא תחזיק מעמד לנוכח העובדה ששלוש הכנסות הקודמות ‪22 ,21)‬ ו (23 שרדו יחד פחות משנתיים.

120 חברי הכנסת, ובהם 17 חדשים ונרגשים, יגיעו למשכן כדי להש תתף בטקס ההשבעה. בדיוק בשעה 16:00 אחר הצהריים תכריז מזכירת הכנסת ירדנה מלר הורוביץ: "כבוד הנשיא". קהל המוזמנים יקום על רג ליו, ויושמעו שלוש תרועות חצוצרה. נשיא המדינה ראובן ריבלין יפתח את הישיבה, יזמין את יו"ר הכנסת לוין להצהיר אמונים ויעביר לו את ניהול הישיבה. לוין יקרא בפני חברי הכנ סת את נוסח הצהרת האמונים, ואלה יקומו בזה אחר זה כל אחד בתורו לפי סדר הא"ב ויאמרו: "מתחייב/ת אני".

יו"ר הכנסת יריב לוין אמר לק ראת הישיבה החגיגית: "טקס השב עת הכנסת הוא אירוע מרגש תמיד. מדובר בקודש הקודשים של הדמו קרטיה הישראלית, ורגע השיא של

חברי הפרלמנט. אני מאחל הצלחה רבה לכל הח"כים ומקווה לכהונה פו רייה וארוכה".

לראשונה מאז פרוץ נגיף הקורו נה תיפתח הכנסת לאורחים. כל אחד מהח"כים הורשה להזמין אורח או אור חת לטקס. במסגרת הגבלות הקורונה יידרשו כל האורחים להציג "תו ירוק", תעודת מתחסן או תעודת מחלים כת נאי לכניסתם למשכן.

בעת השבעת הח"כים יישבו מרבית המוזמנים הנרגשים ביציע הציבור, שייפתח לראשונה מאז פרוץ הקו רונה )בשנה האחרונה ישבו שם חלק מהח"כים(. בשל ההנחיות יישבו האורחים במרווח של כיסא אחד בין כל אחד מהם. כמו כן, לאור ההקפ דה על הנחיות התו הירוק והצורך בריחוק חברתי, חלק מהאורחים יופנו ליציע המ ליאה, סמוך למקום מושבו הקבוע של נשיא המדינה.

מליאת הכנסת תפעל אף היא על פי כללי התו הירוק, ויוקפד גם בה על מרחק של כיסא אחד בין נבחרי הציבור. כתוצאה מכך, חלק מחברי הכנסת ישהו אף הם ביציע המיוחד - הן בפאה שמול מקום מו שבם של האורחים והן בזו שלצידם.

על במת הנשיאות במ ליאת הכנסת יישבו נשיא המדינה, יו"ר הכנסת ומ זכירת הכנסת, במרווחים גדולים יותר מבעבר זה מזה, וגם דוכן הנואמים הוזז קצת ממקומו, כדי להבטיח מרחק סביר בין הנואם ליושבים ליד שולחן הנשיאות.

כבר בשעות הבוקר יחלו הח"כים להגיע למשכן הכנסת. בכניסתם יוצ מד לדש בגדו של כל חבר כנסת פרח

חגיגי והם יצטלמו במקום לתמונת מזכרת עם בן/ בת זוגם. משם יופנו לעמדת סטודיו שהוכנה מראש, שבה תצולם תמונתם הרשמית, שתלווה אותם במהלך כל כהונתם בפרסו מים רשמיים מטעם הכנסת ובלוחות הנוכחות במשכן. לאחר מכן יוזמנו לכיבוד קל במרפסות טרקלין שאגאל.

טקס כהלכתו

בשעה 15:00 יחל טקס קבלת הפ נים של נשיא המדינה ברחבת הכנסת, בנוכחות הח"כים ואורחיהם. משמר כבוד של משמר הכנסת יקבל את פני

 ??  ?? שאול אלוביץ' בבית המשפט, אתמול
שאול אלוביץ' בבית המשפט, אתמול
 ?? צילום: אורן בן חקון ?? אילן ישועה בבית המשפט, אתמול
צילום: אורן בן חקון אילן ישועה בבית המשפט, אתמול
 ?? צילום: אורן בן חקון ?? איריס אלוביץ'
צילום: אורן בן חקון איריס אלוביץ'
 ??  ??
 ?? צילום: דני שם טוב/ דוברות הכנסת ?? כלב השמירה של הדמוקרטיה
צילום: דני שם טוב/ דוברות הכנסת כלב השמירה של הדמוקרטיה
 ??  ??
 ??  ?? יו"ר הכנסת, לוין
יו"ר הכנסת, לוין
 ??  ?? הסמל ממורק
הסמל ממורק
 ??  ?? מנכ"ל הכנסת
מנכ"ל הכנסת

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel