Israel Hayom

מסר לנסראללה: החרמון בידיים של לוחמי גולני

אלוף פיקוד הצפון הקפיץ לתרגיל את גדוד 13 של החטיבה ● התוצאה: "סילוק" חיזבאללה

- לילך שובל רמת הגולן

גולני כובשים את החרמון: במ סגרת מסדר "הגדוד כאתרוג" שקיימו אתמול חברי פורום מטכ"ל בגדודים הלוחמים בצה"ל, הקפיץ בה פתעה מפקד פיקוד הצפון, אלוף אמיר ברעם, את גדוד 13 של חטיבת גולני לתרגיל מוסק הכולל "השתלטות" על החרמון ו"סילוק" חיזבאללה.

הקפצת הפתע התקיימה במהלך המס דר שבמסגרתו ביקרו אתמול חברי פורום מטכ"ל ב 27 גדודי חי"ר, שריון והנדסה, וזאת במטרה לבדוק את מימוש התוכנית לחיזוק "הקצה המבצעי" בצה"ל, שכו ללת תגבור כוח אדם ואמצעים ליחידות ולגדודים. חברי פורום מטכ"ל בחנו את הפערים שעלו מהגדודים השונים, במ טרה למצוא בעיות מערכתיות במוכנות צה"ל לחירום.

אלוף ברעם פתח את יומו במסדר בג דוד 74 של חיל השריון בפיקודו של סא"ל איתי זעפרני, שם הוצג לו מצב הגדוד. עם סיום המסדר בגדוד, של ראשונה זה שנים יבצע תעסוקה בג בול, הגיע ברעם למנחת מסוקים ברמת הגולן, שם המתינו לו לוחמי גדוד 13 בפיקוד סא"ל אבי מרציאנו. הלוחמים הוקפצו לתרגיל פתע, שנועד לבחון את יכולתם להגיע במהירות לשטח ישראלי שאליו חדרו לוחמי חיזבאללה, לסלקם, להשמידם ולגבות מהם מחיר.

מדובר באחד התרחישים המאתגרים שאליהם נערך צה"ל בצפון, לאור הצה רות מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, על תוכניתו ל"כיבוש הגליל" הישראלי. בצבא מעריכים שבמקרה קיצון של לחי מה עם חיזבאללה ייתכן שלוחמי הארגון יחדרו לשטח ישראל לזמן מוגבל, והצבא מאמן את יחידותיו לתגובה מהירה במ קרה שכזה, ולהקפצת כוחות שישתלטו על השטח מחדש ויפגעו במחבלים.

עם הנחיתה בחרמון החל הגדוד בטי פוס עליו ובתרגיל אש "רטוב", המדמה מצב אמת. לרשות הגדוד הועמדו שלל אמצעים, ובהם רחפנים, מערכות שלי טה ובקרה, ארטילריה, מרגמות, יכולות איסוף ויכולת סגירת מעגלי אש מהירה.

אין זה סוד שלחיזבאללה חשבון פתוח עם ישראל, ובחודשים האחרונים ניסה הארגון לא פעם לבצע פיגוע לאורך הג בול. הכוננות שנמשכה באזור שבועות רבים אמנם הסתיימה, אך בצה"ל לא שוללים אפשרות של ימי קרב נוספים.

 ?? צילום: דו"צ ?? לוחמי גולני במהלך התרגיל בחרמון
צילום: דו"צ לוחמי גולני במהלך התרגיל בחרמון
 ?? צילום: דו"צ ?? האלוף אמיר ברעם
צילום: דו"צ האלוף אמיר ברעם

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel