Israel Hayom

שיא ישראלי חדש: ההיי טק גייס 5 מיליארד ש' ברבעון

הטכנולוגיה הישראלית מדלגת על משבר הקורונה - ובהצלחה רבה: חברות ההזנק גייסו 1.5 מיליארד שקלים בשלושה חודשים ● גם ב 2020 נקבע שיא - כשליש מהשקעות הסייבר בעולם גויסו לישראל

- גלעד צוויק

שיא חדש לסייבר הישראלי: גיוס של 5 מיליארד שקלים 1.5( מיליארד דולר) ב 90 יום.

בסיכום הרבעון הראשון של 2021 הסייבר הישראלי שבר שיא של כל הזמנים ומסכם שלושה חודשים שבמהלכם גייסו חברות סטארט אפ בענף סכום כולל של 1.5 מיליארד דולר ב 17 עסקאות שונות. היקף ההשקעות מציב את הסייבר היש ראלי במקום השני בעולם בחלוקת ההשקעות אחרי ארה"ב. הביצועים הם המשך מגמה לאחר שכבר נרשמה שנת שיא ב ,2020 שבמהלכה ההש קעות הגיעו להיקף של 2.9 מיליארד דולר ושיקפו 31% מכלל השקעות הסייבר בעולם.

ההישגים יוצאי הדופן של ישראל בתחום תעשיית הסייבר בולטים במיוחד במדידת הענף לפי חברות חד קרן - מונח המיוחס לחברה פרטית שהגיעה לשווי של יותר ממיליארד דולר. בישראל נמצאים לא פחות ממחצית חדי הקרן בסייבר העולמי, כשהחלוקה היא: ישראל 11 חברות, ארה"ב ,8 סין ,1 אירלנד ,1 שווייץ .1

אחד הגיוסים הגדולים ביותר ברב עון הראשון של השנה הוא של חברת ‪Orca Security‬ שהכריזה בחודש שעבר על גיוס של 210 מיליון דולר לפי שווי של 1.2 מיליארד דולר, זאת כשנתיים בלבד לאחר שהוקמה. "נכון שבהסתכלות מהצד, ההשקעה הממוקדת והמרובה בתעשיית הסייבר הישראלית נראית לא הגיונית בה שוואה לענפים אחרים בהיי טק, אבל ניתוח של השוק מראה ששווי של יותר ממיליארד דולר לחברות סייבר הוא בגדר הערכת חסר במקרים רבים", אומר גיל גרון, ממייסדי Orca .Security לדברי גרון, "יזמים ישרא לים החלו לבנות חברות יותר גדולות ולשווקים מתפתחים. בתחום הסייבר יש לישראל מוניטין מהגבוהים בעו לם, וזה מעודד השקעות זרות".

"ראינו היפוך מגמה"

קובי סמבורסקי, מייסד ושו תף בקרן גלילות קפיטל שהוקמה בשנת 2011 ומנהלת כיום כ 500 מיליון דולר בקרנות הון סיכון והון צמיחה בסייבר הישראלי, מוסיף: "מה שראינו לאורך העשור הקודם אלו חברות סייבר שבסופו של יום מבצ עות אקזיט ונרכשות על ידי חברות טכנולוגיות גדולות, בעיקר זרות. בשנה האחרונה ראינו היפוך מגמה, ויותר חברות סייבר רואות את עצמן כחברות שנשארות לטווח ארוך ויהיו גדולות באמת".

פבל גורביץ', מנכ"ל חברת הסייבר גארדיקור, שבה השקיע בין השאר ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, מציין כי "ההשקעות האינטנסיבי­ות שאנחנו רואים הן תוצאה ישירה של הנזקים והסיכונים המתרחשים כתו צאה מחוסר מיגון". לדברי גורביץ', "הסייבר הישראלי הופך לסיפור הצ לחה עולמי כי חברות מצליחות לה ביא לעולם את פתרון האבטחה הד רוש לשוק בעל היקף מכירות עצום. גם שיבושי הקורונה זירזו את הצמי חה, כי כיום אין יתרון אמיתי לקרבה הגיאוגרפית ללקוח וקל יותר למכור לשווקים זרים בהיקפים גדולים".

 ??  ??
 ?? צילום: סלי בן אריה ?? רועי אליהו
צילום: סלי בן אריה רועי אליהו
 ??  ?? קובי סמבורסקי
קובי סמבורסקי
 ?? צילום: אורקה סקיוריטי ?? גיל גרון
צילום: אורקה סקיוריטי גיל גרון
 ??  ?? פבל גורביץ'
פבל גורביץ'

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel