Israel Hayom

קצרים בקורונה

- היאלי יעקבי הנדלסמן אסף גולן

בשורה ליזמים בצפון: מתחם ראשון לחברה הדרוזית

מתחם העבודה המשותף הרא שון בחברה הדרוזית יושק ביום שלישי הקרוב במג'אר שבגליל. מתחם העבודה המשותף "קלי קה מג'אר" משתרע על שטח של 280 מ"ר, הכולל 24 עמדות עבו דה, שני משרדים, חדר ישיבות ועוד. זאת לצד הרצאות מקצו עיות בנושא קידום עסקים, פי תוח כלכלי ועסקי ועוד.

העלויות במתחמי העבודה המשותפים, שהוקמו על ידי המ שרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, מופחתות באופן מש מעותי לעומת מתחמים דומים בארץ. העלות המרבית החודשית לעמדת עבודה פתוחה עומדת על 500 שקלים והעלות המר בית החודשית למשרד - 1,300 שקלים. לדברי מנכ"ל המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, אריאל משעל, "המשרד ממשיך לפעול להקמת מתחמים נוספים על מנת שכל הארץ תהיה קהילה עסקית אחת גדולה".

הרצאות בנק מזרחי טפחות פתוחות לציבור בשידור חי

בנק מזרחי טפחות יקיים במה לך חודש זה סדרת הרצאות של אנשים מעוררי השראה כחלק מפעילות "נפגשים במזרחי טפ חות". בין המרצים המשתתפים: ישי דבי, אלמוג בוקר, יעל ולצר, יובל מלחי ויוסי סוכרי.

ההרצאות יועברו בשידור חי בעמוד הפייסבוק של הבנק, והצפייה בהן פתוחה ללקוחות כל הבנקים וללא עלות, ברי שום מראש באתר "נפגשים במזרחי טפחות".

שותפות לרכישת מערכות סולריות

30 משפחות מהיישוב "מדרשת בן גוריון" התארגנו יחד לרכישת מערכות אנרגיה סולריות מחברת "אנרפוינט" בשווי כולל של 2 מיליון שקלים.

רוב המערכות שהותקנו ביישוב הקהילתי "מדרשת בן גוריון" פועלות בשיטת שימוש עצמי לצורכי הבית, ועודפי הח שמל מוזרמים לרשת החשמל. בשיטה זו מקבל בעל המערכת תגמול בסכום של 48 אגורות על כל קוט"ש המוזרם לחברת הח שמל. לדברי ניר פלג, מנכ"ל חברת אנרפוינט: "מערכת סו לרית ממוצעת לגג של 90 מ"ר מניבה לבעל הבית הכנסה שנ תית מוערכת של כ 14,000 שק לים. מדובר בתשואה דו ספרתית העולה על 15% והחזר השקעה העומד על כ 6 שנים".

פלג מציין כי בשנה האחרונה חל גידול של כ 80% בהתקנת מערכות סולריות לעומת התקו פה המקבילה אשתקד, גם בבתים פרטיים וגם במשקים חקלאיים, מרכזים לוגיסטיים ועוד.

קבוצת בריל רוכשת את אס.בי.אן הלבשה

קבוצת בריל השלימה את רכישת 100% ממניות חברת הבת "אס.בי.אן הלבשה", תמורת 13.8 מיליון שקלים. החברה הנרכשת היא בעלת המותגים "נאוטיקה", "טימברלנד" ו"אמפוריום".

הקבוצה פרסמה בשבוע שעבר את דו"חותיה הכספיים ל 2020 ומציגה התייעלות בניהול המלאי עם ירידה ברמות המלאי מ 155 מיליון ש' ל 138 מיליון ש' על אף משבר הקורונה והסגרים, ור ווח תפעולי של 11.4 מיליון ש' ברבעון האחרון של השנה שעב רה. במקביל עברה החברה לרווח נקי לאחר מס של 5.6 מיליון ש' באותו רבעון.

לדברי יו"ר דירקטוריון הח ברה, שחר תורג'מן: "השלמת תהליך הרכישה היא תוצאה טב עית של פעולות ומהלכים שה חלו כבר בשנים קודמות בניהול חברת הבת".

התחנה הירוקה: יוזמה לצמצום הטמנת פלסטיק

לראשונה מיושם בישראל פת רון סביבתי למיחזור מכלי פלס טיק של חומרים להגנת הצומח. במסגרת יוזמה של חברת אדמה ובשיתוף רשות הטבע והגנים ומועצות אזוריות, הוצבו עשרות תחנות לאיסוף מכלי פלסטיק ריקים של חומרים להגנת הצומח. המהלך יסייע בצמצום כמויות הפלסטיק המוטמנות כאשפה רגילה ומושלכות בשטחים הפ תוחים ופוגעות בסביבה.

במכלים שייאספו ייעשה שי מוש חוזר לייצור צנרת תקשורת. ד"ר ערן סגל, מנהל תחום סביבה וקיימות גלובלי בחברת אדמה: "מיזם התחנה הירוקה ישרת את החקלאים והעובדים אשר עושים שימוש בחומרים להגנת הצומח, וכן יסייע בצמצום כמויות הפל סטיק ויעודד מיחזור, וזאת תוך שמירה על השטחים הפתוחים ואיכות הסביבה".

 ??  ?? יו"ר דירקטוריון בריל, תורג'מן
יו"ר דירקטוריון בריל, תורג'מן

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel