Israel Hayom

איחור לא אופנתי

לדור האחרון של פולקסווגן גולף לקח שנה וחצי להגיע ● יש בו יחידות הנעה עם חשמול קל ותא נוסעים חדשני ● יצאנו לבדוק אם זה מספיק

- אריאל אלסיבוני over-drive.co.il אתר הרכב המקצועי בישראל

פולקסווגן גולף היא אחת המכוניות החשובות ביותר בעולם הרכב בע שורים האחרונים. הקומפקטית הג רמנית מסמנת עם כל דור חדש שלה את הרף שאליו שואפת התעשייה הזו. כל גולף חדשה שהוצגה והגיעה לכאן, יצרה תחושה חדשה ושונה. הדברים אמורים בעיקר לגבי טכנו לוגיה ותחושה בתא הנוסעים.

הדור האחרון עושה מה שכל גולף לפניו עשתה. המראה מבחוץ ממשיך לנגן על אותם קווים מוכרים, כאלו שעשרות מיליוני לקו חות הצביעו עבורם בעבר. בפנים ישנה קפי צה אמיתית, משופעת בשליטה אלקטרונית ובמסכי מידע נאים.

העניין הוא שאין הרגשה שמדובר בדבר חדש. את המפגן המרשים הזה, שהגולף המ ציאה, הספקנו לפגוש כבר במכוניות אחרות של קונצרן פולקסווגן המבוססות על הפלט פורמה שלה. אם בסקודה אוקטביה או בסיאט לאון, המפגן הזה, של עדכנות ואיכות מר שימה, לא מכה באותה העוצמה. הסיבה היא ההגעה המאוחרת של הגולף למחוזותינו, איחור שנטל ממנה את היכולת להפתיע.

את היכולת להרשים אי אפשר לקחת ממנה. העיצוב החיצוני של הגולף נראה מוכר וע דכני, ברור לחלוטין מה ניצב לפנינו, ומצד שני - ברור שזה משהו חדש. תא הנוסעים מר שים מאוד, המושבים ותנוחת הנהיגה נוחים, יש מרווח, יש אמצעי שליטה חדשים, מער כות הבטיחות מתקדמות, ויש יכולת של התא להזהיר מכאן ולתקשר משם. חבילה הדוקה, נעימה ואיכותית מאוד.

מרשימה

בנסיעה, הדגם שהתייצב למבחן 1.5) ל', 150 כ"ס( הציג ביצועים טובים למדי. השי דוך לתיבה כפולת מצמדים עובד ביעילות, והמערכת ההיברידית הקלה שמשודכת לי חידת ההנעה משפרת את המצב אפילו יותר. המערכת האמורה עובדת בצורה משמעותית, גם אם לא מורגשת. היא למעשה מאפשרת ניתוק של המנוע בגלישה, והיא עושה זאת בצורה תכופה מאוד - אבל לא מורגשת. הפ עולה של כל הרכיבים חלקה ונעימה מאוד, המנוע כבה ונדלק מבלי לעורר את תשומת הלב של הנהג, והתרומה כאן היא בצריכת דלק מצוינת, שבימי המבחן הלא קלים עמדה על 14.2 ק"מ/ל'.

מעבר לזה, הדור העדכני של הגולף מציע מנהגי כביש בוגרים מאוד. רמת האחיזה של המכונית גבוהה, התגובות רהוטות, וכל רכיב מבצע עבודתו נאמנה. היא לא זורחת באופן יוצא דופן באף אחת מהמשימות. הנוחות טובה מאוד כל עוד לא מדובר בכביש עירוני שבור ממש. ההתנהגות טובה, כל עוד לא מבקשים ממנה להתנהג כמו ,GTI סולידית.

מה ששלה

הגולף החדשה היא מכונית מרשימה מאוד. יש כאלו שעבורם זו הבחירה הקומפקטית האוטומטית. הדור הזה מציע אריזה עדכנית מאוד ליכולת המוכרת של הגולף לשדר משהו נכון ואיכותי. גם רמת האבזור לאורך ההיצע עושה רושם טוב מבעבר. לטעמנו, גרסת הב סיס 134,900) שקלים( מושכת יותר, עם תחו שה כללית דומה ובמחיר נגיש משמעותית.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel