Israel Hayom

המטרה: להגן על הכתר

העונה המסויטת של ליברפול גרמה גם לדעיכה ביכולתו של טרנט אלכסנדר ארנולד ● את ההדחה מסגל הנבחרת הוא מנסה לנצל לטובת שליחת תזכורת לכך שהוא עדיין המגן הטוב ביותר באנגליה ● הערב מחכה לו ריאל מדריד ברבע גמר ליגת האלופות

- דור הופמן

טרנט אלכסנדר ארנולד היה מצוין בניצחון 0:3 של ליב רפול על ארסנל בסוף השבוע האחרון. המגן הימני בישל את השער הראשון לדיוגו ז'וטה, התחיל את המהלך ב 0:2 של מוחמד סלאח והיתה זאת חטי פה שלו שהובילה ל 0:3 של הפורטוגלי. מעבר לזה, הוא היה מעורב כמעט בכל פעולה התקפית טובה של האדומים, ועם קצת יותר דיוק של חבריו היה מסיים את המשחק עם יותר מבישול אחד. "תצוגה מופלאה" תיאר זאת מאמנו יורגן קלופ; "חד, רעב ומפוקס" היו המילים שבחר איש צוות אחר.

התזמון של התצוגה הזאת מעיד כל מי שמכיר את אלכסנדר ארנולד, אינו מקרי. מעבר לעובדה שהמשחק הזה הת קיים שלושה ימים לפני רבע גמר ליגת האלופות הערב מול ריאל מדריד, היה זה המשחק הראשון אחרי שהמגן הימני נשאר מחוץ לסגל נבחרת אנגליה של גארת' סאות'גייט. את שלושת משח קי מוקדמות המונדיאל מול סן מרינו, אלבניה ופולין הוא ראה מהבית, ולמ כריו היה ברור שאת הזמן הפנוי שקיבל ינצל לטובתו. אלכסנדר ארנולד קיבל בצורה קשה את העובדה שקייל ווקר, ריס ג'יימס וקיירן טריפייר הועדפו על פניו בחלון הבינלאומי האחרון לפני יורו ,2020 ולכן היה לו כל כך חשוב לשוב מפגרת הנבחרת עם הצהרה חד משמ עית. "אין ספק שהזמן הזה עשה לו טוב", העיד השבוע קלופ.

מגיני ליברפול שילמו מחיר

אף שכמו כל שחקני ליברפול גם אלכסנדר ארנולד חווה העונה דעי כה מסוימת ביכולת, ההחלטה של סאות'גייט לא לזמן אותו היתה מפתי עה במיוחד. אפשר להתווכח על יכולו תיו ההגנתיות ביחס למוזמנים האחרים בעמדת המגן הימני, אבל אין עוררין על כך שזה של ליברפול הוא המגוון, המיוחד והאיכותי ביותר מכולם. "הוא הטוב ביותר שיש לאנגליה", קבע מיקה ריצ'רדס; "יש לו את כל מה שמגן ימני מודרני צריך". יורגן קלופ באמת הצליח להפוך את המגן שלו לסוג של עושה משחק שרץ על קו ימין, אך מתברר שסאות'גייט מעדיף מגן ימני של פעם.

פחות הרפתקן, יותר מאופק. "אני מכבד את גארת' ואת ההחלטות שלו כמובן, אבל באמת שאני לא מבין את ההחלטה לא לזמן אותו", אמר השבוע המנג'ר הג רמני של ליברפול. "בשנתיים האחרונות אלכסנדר ארנולד היה המגן הימני הכי טוב בעולם. זאת האמת, ועוד בגיל כל כך צעיר".

זאת, כנראה, אחת הבעיות של אל כסנדר ארנולד. הרף שהוא עצמו הציב בשנים האחרונות היה כל כך גבוה שהעונה הנוכחית לא עומדת בסטנדרטים. הבישול לז'וטה בשבת היה בסך הכל הרא שון שלו מאז ינואר והרביעי העונה בפרמייר ליג, הרבה פחות מה 13 שהיו לו בעו נה שעברה. המספרים מצביעים על דעיכה, אבל בליברפול משוכנעים שזאת נובעת מהסיטואציה. צריך לזכור שליברפול איבדה העונה את הבלמים שלה בזה אחר זה, ובאופן טבעי המגינים משלמים מחיר כבד. אלכסנדר ארנולד, בדיוק כמו אנדי רוברטסון, הרבה פחות התקפי בעקבות המצב, ולכן לא מפתיע לגלות ששניהם מבשלים פחות מהעונה שעברה וליברפול פחות טובה.

ובכל זאת, יש מקום לאופטימיות. הניצחון מול ארסנל היה השלישי ברצי פות של האדומים, שבכולם הם גם שמרו על רשת נקייה. "אנחנו מגינים הרבה יותר טוב כקבוצה וזה נותן לנו בסיס לשחק", הודה לאחרונה קלופ, וכשלי ברפול משחקת גם אלכסנדר ארנולד בא לידי ביטוי. מול ארסנל, כשהוא טרי ורענן הודות להחלטה של סאות'גייט, המגן סיפק את אחד ממשחקיו הטובים ביותר העונה. אלכסנדר ארנולד הוציא עצבים ותסכול ודאג להבהיר את הנקודה. "הוא הראה את האיכויות האדי רות שלו", אמר קלופ בסיום ה 0:3 על התותחנים; "הוא בכושר מצוין, וכל מי שחושב אחרת טועה". עם הגישה הזאת, המגן בן ה 22 מגיע למפגש החשוב הערב מול ריאל. נחוש להוכיח, רעב לתקן את הרושם כדי לש נות את ההחלטה של סאות'גייט. מול ארסנל זה עבד מצוין, ואם זה יעבוד גם הערב ליברפול עוד תצטרך להודות למאמן נבחרת אנגליה על שהצליח לפקס מחדש את המגן הימני האנגלי הטוב מכולם.

 ?? צילום: אי.פי.אי ?? ארבעה בישולים העונה בלבד
צילום: אי.פי.אי ארבעה בישולים העונה בלבד
 ?? צילום: GettyImage­s ?? אלכסנדר ארנולד ומאמן הנבחרת גארת' סאות'גייט
צילום: GettyImage­s אלכסנדר ארנולד ומאמן הנבחרת גארת' סאות'גייט
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel