Israel Hayom

ערכי הימין לא יישמרו בממשלת לפיד וסער

- מתי טוכפלד

נפתלי בנט לא מוכן לנהל מו"מ עם יאיר לפיד כל עוד בנימין נת ניהו מחזיק במנדט להרכבת ממשלה. הוא גם לא מוכן להתפשר על ערכי הימין, ודורש רוב בממשלה בראשותו ובראשות לפיד - אם תוקם כזאת. הוא גם מבהיר שלא יישב עם המשותפת. כל אלה קו רצים לאנשי הימין שהעניקו לו את קולם. אולם למעשה, מעשיו הם שמונעים הקמת ממשלת ימין בראשות נתניהו. במקום לסייע למצוא שותפים שירבעו את המעגל, יסירו את החרם ויבואו לשבת בממשלת ימין אמיתית, בנט משדר לכולם שייכנסו כעת לעמדת המתנה. בעוד 28 ימים הכל ייפתח מחדש.

בנט לא מפר בכך הבטחת בחירות. הוא לא התחייב בשום שלב לשבת בממשלת נתניהו. נוסף על כך, נתניהו הוא שהחליט לא לצרפו לממשלה הקודמת ובכך פירק את גוש הימין במו ידיו. כששומעים את עדותו של אילן ישועה ביום העדות הראשון, מקבלים נופך נוסף ליחסי האיבה האישיים בין השניים.

אבל - יש גם אבל. כי יש פה מדינה לנהל וערכים שצריך לשמור עליהם. ואת ערכי הימין לא יהיה אפשר לשמור בממשלה האלטר נטיבית שמתכננים להקים לפיד, בנט וסער ביום שאחרי המנדט. כל עוד בנט מותיר אופציה כזאת ולא מסיר אותה מהשולחן, לא תוכל לקום ממשלת ימין באמת. דברים יכולים להתחיל לזוז רק אם כל הצדדים יבינו שאין עוד אופציה. שזה או נתניהו או בחירות. בנט לא היה רוצה להישען על קולות חברי הרשימה המשותפת, כנראה גם לא של רע"מ, ולשם כך הוא מתכנן אלטרנטיבות. הסיעות החרדיות לא יבואו בקלות, גם לא סמוט ריץ'. החוליה החלשה שהוא וסער מזהים היא משה גפני.

יו"ר יהדות התורה הצהיר על עצמו לא פעם כי הוא איש שמאל מב חינה מדינית. לא פעם גם אמר שישיבה בממשלת שמאל טובה לחרדים מישיבה בממשלת ימין. הסיבה היחידה לכך שהוא תקוע עם נתניהו בשנים האחרונות, היא כי כך רוצים הבוחרים. החרדים הצעירים ימ ניים. חלקם ניצלו את משבר ההנהגה במפלגה החרדית ונתנו את קולם בפעם הראשונה לסמוטריץ'.

גפני גם מלא טינה לנתניהו. כשישב בבית הנשיא להודיע על המ לצת מפלגתו, פלט כי למרות התמיכה בנתניהו, לא תהיה לו בעיה להמליץ גם על מועמד אחר מהליכוד. אם יש מישהו שנתניהו צריך להיזהר שלא יברח לו לממשלת בנט סער לפיד, לממשלה נטולת ער בים, גפני הוא האיש שעליו בונים בצד השני.

דברים יכולים להתחיל לזוז רק אם כל הצדדים יבינו שאין עוד אופציה. שזה או נתניהו או בחירות. בנט לא היה רוצה להישען על קולות חברי המשותפת, כנראה גם לא של רע"מ, ולכן מתכנן אלטרנטיבות

 ?? צילום: מארק ישראל סלם ?? ח"כ לפיד, אתמול בכנסת
צילום: מארק ישראל סלם ח"כ לפיד, אתמול בכנסת
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel