Israel Hayom

"בני הזוג אלוביץ' דרשו שאמחק תכתובות איתם"

מנכ"ל וואלה לשעבר העיד בדיון השני בשלב ההוכחות בתיק 4000 ● התובעת: ישועה קיבל איומים על חייו ● סנגורי אלוביץ': "מבקשים להעביר את הדיון לבג"ץ"

- יאיר אלטמן

עדות נוספת, האשמות נו ספות: אתמול התקיים הדיון השני בשלב ההוכחות בתיק ,4000 שבו מואשם בנימין נתניהו בקבלת שוחד של סיקור חיובי באתר וואלה תמורת הטבות רגולטוריות, שאותן העניק בכהנו כרה"מ וכשר התקשורת.

בפתח הדיון בבית המשפט המחו זי בירושלים, עדכנה התובעת עו"ד יהודית תירוש גרוס את השופטים כי העד המרכזי בתיק, מנכ"ל וואלה לשעבר אילן ישועה, מסר לתביעה הודעות שקיבל שלשום ובהן מסרים מאיימים. "העברנו את הדברים למ שטרה", אמרה.

הסנגורים של נתניהו ושל בני הזוג שאול ואיריס אלוביץ' טענו כי עדותו של ישועה שונה בחלקים משמעותיים מהדברים שמסר בחקירותיו במשטרה. לדברי בועז בן צור, עורך דינו של נתניהו, המקור לפער הוא "רענון" לא תקין שערכה הפרקליטות לישועה.

"שהחוקרים יסבירו"

בהמשך הדיון ניסו צוותי ההג נה לשכנע את השופטים לפסול את עדותו של ישועה משום שלטענ

תם החומרים בעניינו הושגו ללא צו מתאים. "חוקרי המשטרה ניצלו את הצו שהיה להם לצורך חקירת בזק יס לגורמים שהיו משותפים לשתי החקירות", אמר עו"ד בן צור. השו פט עודד שחם אמר כי "אין פגיעה בפרטיות כאשר יש הסכמה". עו"ד תירוש הציעה: "אולי צריך לחקור את החוקרים". עו"ד בן צור הציע: "יתכ בדו החוקרים ויסבירו את הסבריהם".

לאחר מכן, עו"ד ז'ק חן קבל על החלטת בית המשפט לדחות את בק שותיהם על ראיונות ישועה. "נגרמה פגיעה מהותית בהגנת הנאשמים ואני מבקש לאפשר לנו להגיש את הש

גותינו לבג"ץ. הם )הפרקליטות, י"א( עושים מה שהם רוצים".

"ביקשו לתאם עמדות"

בדיון סיפר העד ישועה על פגישתו עם בני הזוג אלוביץ' ב 27 בדצמ בר 2016 בביתם. "ב 22:00 קיבלתי שיחת טלפון מאיריס, היא ביקשה שאגיע אליהם הביתה וקיבלה אותי באגף הפרטי של הבית", אמר. "כש נכנסתי שאול ואיריס ביקשו לקבל את הטלפון הנייד שלי והשאירו אותו בחוץ, ואמרו שהם שמים גם את שלהם בחוץ. הם אמרו לי שיצא משם עכשיו ניר חפץ. הוא הגיע מדיון עם אנשי רה"מ ואמרו שנודע להם שעלולה להיפתח איזושהי חקירה".

ישועה הוסיף שבני הזוג אמרו כי "חשוב לתאם מה אני אגיד, מה הם יגידו, ומה רה"מ יגיד. הצעה אחת שלהם היתה שאני אומר שיזמתי את הכל, את הסיקור המוטה. אמרתי שזה בלתי אפשרי, ואז נאמר שאגיד שזה נעשה מסיבות אידיאולוגי­ות".

ישועה טען כי בני הזוג אלוביץ' דרשו ממנו למחוק את כל התכתו בות ביניהם בנוכחותם. הוא סירב, לאחר מכן התייעץ עם עורכי דינו ומסר להם גיבוי של ההתכתבויות שנשמרו בכספת.

 ??  ??
 ?? צילום: אורן בן חקון ?? שאול ואיריס אלוביץ' בביהמ"ש
צילום: אורן בן חקון שאול ואיריס אלוביץ' בביהמ"ש

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel