Israel Hayom

הערב ב :20:00 אירועי יום השואה, שיתקיים השנה בסימן 80" שנה לראשית ההשמדה ההמונית", ייפתחו בעצרת הממלכתית ביד ושם ● מנכ"ל פייזר, בן לשורדי שואה, ישתתף באמצעות הזום: "הוריי לימדו אותנו לא לשנוא או לנקום"

-

ביד ושם בירושלים, שתועבר בשי דור חי. במהלך העצרת יישאו דברים הנשיא ראובן ריבלין וראש הממשלה בנימין נתניהו. את אבוקת הזיכרון יעלה מ"מ יו"ר הנהלת יד ושם, רונן פלוט. שורדת השואה רוזה בלוך תישא את דבר נציג הניצולים. בעצרת יש תתפו הזמרים דוד ד'אור ומשי קלי נשטיין, וגם משמר כבוד של צה"ל מחטיבת הצנחנים. במסגרת העצרת המרגשת תיערך אזכרה עם תהילים מפי הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו. קדיש יאמר הרב הראשי ליש ראל, הראשון לציון הרב יצחק יוסף.

בה בעת, יד ושם ממשיך בגביית עדות מצולמת בבתיהם של ניצולי השואה ברחבי הארץ, באיסוף שמות הנספים ובפרויקט "לאסוף את השב רים" - המבצע הלאומי לאיסוף מס מכים, תעודות, יומנים, תצלומים, חפ צים ויצירות אמנות מתקופת השואה הנמצאים בידיהם של אנשים פרטיים בארץ. לתיאום צילום עדות בבית הני צול ולפרטים על ימי האיסוף של יד ושם ניתן ליצור קשר עם מדור "איסוף וקליטת פריטים - לאסוף את השב רים" בטלפון 02-6443888 ובאימייל collect@yadvashem.org.il

בתוך כך, מצעד החיים, שמוקדש השנה לנושא "הרפואה בשואה", ישו דר מחר בשעה .15:00 במסגרת המ צעד הווירטואלי מצדיעים צוותי הר פואה של היום לגבורתם של הרופאים והאחיות, שהצילו יהודים בשואה, בת נאים בלתי אפשריים תוך סיכון חייהם. מי שישתתפו, בין השאר, במצעד הם מנכ"ל חברת התרופות פייזר, אלב רט בורלא; הממונה על המאבק בקו רונה בבית הלבן, ד"ר אנתוני פאוצ'י; ומנכ"ל טבע, קאר שולץ, שמצטר פים למצעד החיים הווירטואלי וני סחו שלטי זיכרון דיגיטליים אישיים. "כבן לניצולי שואה, לכבוד הוא לי להשתתף השנה במצעד החיים", אמר בורלא בנאומו בכנס "רפואה ומוסר בשואה" של מצעד החיים. "הרבה ני צולים לא דיברו מעולם על הסיוטים שעברו מרוב כאב גדול, אך הוריי דיברו על כך רבות".

לדבריו, "הם עשו זאת כדי שנזכור. שנזכור את החיים שהלכו לאיבוד, שנזכור מה עלול לקרות כשמאפשרים לווירוס הרוע להתפשט ולתקוף, ומעל הכל כדי שנזכור את ערך חיי האדם. כשהוריי דיברו על השואה הם לא לי מדו אותנו לשנוא או לנקום, להפך. הם לימדו אותנו על כמה הם בני מזל שהם בחיים. עלינו לחגוג את החיים ולהסתכל קדימה. שנאה רק תעמוד בדרכנו ולא תועיל".

"המצעד מוקדש לגיבורים"

בורלא הוסיף כי "כמי שמוביל חברה פורצת דרך, המשנה את חייהם של מטופלים רבים, אני נרגש שה שנה מצעד החיים מוקדש לגיבורים, שהגישו עזרה רפואית בגטאות ובמ חנות במהלך מלחמת העולם השנייה ולאלו המגישים עזרה רפואית מסביב לעולם כיום".

 ?? צילום: אורן בן חקון ??
צילום: אורן בן חקון
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel