Israel Hayom

"תמיד צוחקת, תמיד מחייכת"

-

אסתר קופלמן בת ה ,100 דיירת בדיור מוגן "עמל בשרון" ברעננה, נולדה 27.2.1921 בפולין. היא נולדה כאסתר ויינשטוק. בגיל 14 עברה לברסלאו, שהיתה אז חלק מגרמניה, וגדלה שם עד גיל .14 אביה, שהיה בעל מפעל לפרוות, נאלץ לתפור מדים לצבא הנאצי. היא גרה ברחוב שקראו לו אדולף היטלר ויום אחד עברה ברחוב תהלוכה לכבודו. אמא של אסתר לא חששה וצעקה בוז להיטלר.

באחד הימים, כאשר הוריה לא היו בבית, הגיעו נאצים והיכו אותה. גם אחד המורים שלה בבית הספר היכה אותה עם מקל רק משום שהיתה יהודייה. אחיה, שהיה נסער מהמקרה, הגיע הביתה והוציא את האקדח שהיה מוסלק בבית. הוא עקב אחרי המורה וירה בו למוות. הוא עמד למשפט ובדרך כל שהי יצא זכאי. הוא עלה לארץ כשנה לפני שאר המשפחה והיה ממייסדי קיבוץ גשר. בארץ ישראל הוא נהרג על ידי צלף ערבי.

שאר בני משפחתה של אסתר עלו לארץ בשנת 1936 עם סרטיפיקטים )אש רות עלייה( באונייה "תיאודור הרצל". אח נוסף של אסתר נפטר ממחלה כשהיה בן .3 היא נישאה לאפריים קופלמן בשנת .1940 הוא עלה לבדו בגיל 15 כחבר בתנועת בית"ר, הצטרף לאצ"ל ושירת בצבא הברי טי בבריגדה בין השנים 1942 ל 1945 במ צרים. הוא נפטר בשנת .1979 אסתר עבדה כמעט שלושים שנים, עד גיל ,86 בבית הקפה "מרסנד" שברחוב פרישמן בתל אביב. היא ילדה חמישה ילדים, אחד מהם נפטר לפני כשלוש שנים.

"יש לה 16 נכדים והרבה נינים", מספר הנכד גיא דנה, הבן של הבת נורית. הוא מספר על מחלת הקורונה של סבתא: "היא נדבקה בקורונה בדיור המוגן. אלוהים כנראה אוהב אותה אז היא הבריאה. היא עברה את המח לה בצורה קלה, כי למזלנו היא נדבקה אחרי שהיא חוסנה כבר בפעם השנייה. היא חלתה אבל כמעט שלא היו לה תסמינים. היא היתה חיובית אבל למזלנו זה היה בצורה קלה".

ב 27 בפברואר ילדיה, נכדיה והנינים חגגו לה יומולדת 100 בפארק רעננה. "שבועיים לפני יום ההולדת היא הבריאה מהקורו נה", מספר הנכד גיא. "היא צלולה לפע מים. באותו יום שחגגנו לה היא היתה ממש בסדר והיתה מודעת לחגיגת יום ההולדת. היא שמחה ונופפה לכולם. היא תמיד צוחקת, תמיד מחייכת".

 ?? צילום: באדיבות המשפחה ??
צילום: באדיבות המשפחה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel