Israel Hayom

הגשר בין השאול לנצח

- הכותב הוא יו"ר הסוכנות היהודית יצחק )בוז'י( הרצוג | על "מצעד החיים"

בשנה החולפת הצטברו נתונים מבהילים המצביעים על עלייה דר מטית בהיקף האירועים האנטישמיים בארה"ב, באירופה ובעולם כולו. נגיף הקורונה שהיכה בכל עבר, היה קרקע פורייה לאנטישמיות בעוצמות ובהיקפים שלא ידענו. הניאו נאצים ופעילי העליונות הלבנה, כמו גם גורמים אסלאמיסטיי­ם ואחרים, ניצלו את ההסתגרות העולמית להפצת השנאה החשוכה בממדים אקספוננציא­ליים.

מחקר, שביצעה אוניברסיטת אוקספורד כמה חודשים לאחר פרוץ המגיפה, העלה כי כחמישית מהציבור באנגליה מאמין שהיהודים גרמו להתפרצות המגיפה. מדינת ישראל עצמה זכתה לכינוי, ‪,COVID 48‬ הנגיף המסוכן ביותר לאנושות. הרשתות החברתיות והפייק ניוז היו מקדם הדבקה משמעותי לתפיסות החשוכות הללו, גרסה עדכנית לתיאוריות שידענו עוד מימי הביניים ודרך הפרוטוקולי­ם של זקני ציון.

למרות הקשיים שהציבה גם שנת הקורונה, אנו ממשיכים לקיים את מצעד החיים, כבכל שנה. גם אם באופן וירטואלי, חשיבותו של מצעד החיים היא מעצם קיומו, ללא הרף. הרי לאושוויץ בירקנאו, כמו אז גם היום, מי שנכנס אז בשערי המקום הנורא הזה - נכנס בשער הגיהינום רק משום יהדותו. ומי שנכנס בשערי המקום היום - נכנס דווקא משום יהדותו. בראש מורכן, אך בקומה זקופה. בכאב שאינו מרפה, עם צלקות שלא נרפאות וזיכרונות שכבר דהו. בשותפות גורל שמתעלה על כל מחלוקת שבינינו. בעוז הרוח ובגאוות התקומה.

מצעד החיים מחבר בין השאול לנצח; בין ששת מיליון הנספים בשואת העם היהודי ל 73 שנות קיומה של מדינת היהודים. הוא גם מחבר בין מי ששמעו על השואה ממקור ראשון - מאמא או מאבא, מסבא או מסבתא - למי שלא הספיקו. הדור של שורדי השואה הולך ונעלם, והדור הצעיר בר חבי העולם גדל כשהוא אינו מכיר ממגע ראשון את סיפור שואת העם היהודי וכוח הטרף של הגזענות והאנטישמיו­ת. זו גם מורשתנו, ליבת השליחות של עמנו. במאבק הזה ניאלץ לקחת חלק בכל יום ובכל שנה, מלחמה משפחתית שעוברת אצלנו מדור לדור.

כיו"ר הסוכנות היהודית המייצגת את העם היהודי בכל תפוצות תבל, גם השנה אקח חלק במצעד החיים. אעשה זאת כמו בכל שנה, כדי שאיש לא יוכל לשכוח את השפל הארור שאליו הגיעה האנושות.

הסוכנות היהודית ושליחיה יוסיפו להילחם באנטישמיות ובגזע נות בכל מקום שבו הן ירימו את ראשן, וימשיכו ויסייעו לקהילות היהודיות בחו"ל לשמור על ביטחונן. ביד אחת נישא את לפיד הזי כרון וביד השנייה נוסיף לחצוב את עתידנו - העם היהודי, במדינת היהודים ובתפוצות תבל כולן.

"למרות הקשיים שהציבה שנת הקורונה, אנו ממשיכים לקיים את מצעד החיים. בראש מורכן, אך בקומה זקופה. עם צלקות שלא נרפאות וזיכרונות שדהו"

 ?? צילום: אי.פי ?? מצעד החיים. יתקיים השנה בגרסה וירטואלית
צילום: אי.פי מצעד החיים. יתקיים השנה בגרסה וירטואלית
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel