Israel Hayom

נפרדים מהפלוגה המסייעת

שדרוג ליחידות החי"ר והשריון: הפלוגות המסייעות יעברו הסבה ויקבלו יכולות מתקדמות לחשיפת האויב ולתקיפתו ● גם חפ"ק המ"פ ישודרג ● קצין חי"ר וצנחנים ראשי: "נביא את הקטלניות לקצה"

- לילך שובל

מהפכה בצה"ל: הצבא יסב את הפלוגות המסייעות בחי"ר ובשריון לפלוגות "חשיפת תקיפה", עם יכולות איסוף ותקיפה מתקדמות. ההסבה צפויה להסתיים בסוף השנה, ובמקביל משדרג צה"ל גם את חפ"ק המ"פ במטרה לאפשר סגירת מעגלי אש מהירה יותר.

לצורך השינוי מתקיימת בימים האחרונים בבסיס צאלים השתלמות נרחבת בנושא, תחת הכותרת "חשי פת תקיפה".

היכולות המדוברות נוסו עד כה רק ביחידה הרב ממדית, יחידה שה קים הרמטכ"ל כוכבי לפני כשנתיים ואשר משמשת מעבדת שטח לאמצעי לחימה חדישים ולטכניקות קרביות פורצות דרך. פלוגת "חשיפת תקיפה" ראשונה כבר הוקמה לפני כשמונה חודשים בחטיבת הצנחנים, בפיקודו של אלוף משנה יובל גז, והוכיחה את יתרונותיה בשדה הקרב.

קצין חי"ר וצנחנים ראשי, תת אלוף דן גולדפוס, המוביל את ההשתלמות והשינוי, אמר ל"ישראל היום": "זה לא עוד כנס, זו ממש השתנות. אנ חנו משנים את הארגון שלנו ביכולת להביא את הקטלניות לקצה, במבנה ובארגון, והקצה יידע ליהנות מכל צה"ל". לדבריו, "היחידות מקבלות יכולות לחשוף את האויב, להשמיד אותו ולדייק את התמרון. אחת הט ענות בלבנון השנייה היתה שהמידע הקיים לא הגיע לשטח. עכשיו הכל זמין למפקדים בשטח, בתנאי שהם אומרים שזה תחום העניין שלהם".

במסגרת השינוי, עד סוף 2021 יוסבו כל הפלוגות המסייעות בצה"ל לפלוגות "חשיפת תקיפה", שתהיינה מורכבות מכמה צוותים. אחד מהצ וותים ייקרא "צוות אנכי", ויהיה בעל יכולות הפעלת רחפנים מכל הסוגים, לרבות להקות רחפנים ורחפנים מתא בדים. צוות נוסף בפלוגה החדשה יהיה "צוות אופקי", שהוא צוות איסוף חכם שנועד לבצע פעולות איסוף ייחו דיות המאפשרות חשיפת האויב ות קיפתו באמצעות יכולות טכנולוגיות שחלקן מסווגות. צוות שלישי יהיה צוות מרגמות משודרג, שיפעיל גם את מרגמת ה"עוקץ פלדה" שנחשפה לאחרונה. מלבד הקמת פלוגת "חשי פת תקיפה", בצה"ל משנים את מבנה חפ"ק המ"פ במטרה להביא לסגירת מעגלי אש מהירה יותר. כך, במקום קשר בלבד, יהיה למ"פ לוחם מבצ עים שאחראי לתמונת מצב כוחותינו, לוחם תקיפה שיהיה אחראי על מר בית אמצעי האש )מלבד מטוסי קרב וכלי טיס בלתי מאוישים(, וכן לוחם שתפקידו יהיה עיסוק במודיעין. לכל אלו מצטרף גם "צוות סופה" גדו די, ובו בעלי תפקידים שבאמצעותם יצמצם צה"ל את הביורוקרטי­ה לה פעלת אש, כך שמג"ד יוכל, למשל, להורות על תקיפה באמצעות מטוסי קרב ללא הליך אישורים מסורבל. גם טווח הבטיחות, קרי: מרחק התקיפה מכוחותינו, צומצם משמעותית, וניתן יהיה לתקוף אויב הנמצא גם במרחק 250 מטרים מהם.

תא"ל גולדפוס הוסיף: "אנחנו רוצים להביא אפקטיביות מבצעית לשדה הקרב, כדי שנגיע להכרעה טקטית, כדי שהמג"ד יכריע את המשימה שקיבל בקצב גבוה. עלינו להיות רלוונטיים כי האויב השתנה, להביא לידי ביטוי את העוצמות שיש לנו, ובסוף לנצח".

 ??  ?? יכולות שחלקן מסווגות
יכולות שחלקן מסווגות
 ??  ?? רחפנים מכל הסוגים
רחפנים מכל הסוגים

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel