Israel Hayom

הערכה: קצב החיסון לא מהיר מספיק חדש ארה"ב בפני גל תחלואה

- יוני הרש, כתבנו בארה"ב

האפידמיולו­ג בעל השם העו למי מייקל אוסטרהולם, שנמ נה בעבר על צוות היועצים של הנשיא האמריקני ג'ו ביידן וחזה גלים קודמים במגיפת הקורונה, הזהיר השבוע כי הממשל ימצא את עצמו בקרוב בעיצומו של גל חדש של תחלואה בגלל קצב הז רקת החיסונים האיטי.

"בקצב הנוכחי, לא ניתן יהיה לעצור את הזינוק שיתרחש במה לך תקופה של שישה עד עשרה שבועות. לא יהיו מספיק חיסונים לעצור אותו". לדבריו, גל הרביעי של תחלואה הוא בלתי נמנע ולכן למרות הרגיעה הנוכחית, "מוק דם מדי להכריז על ניצחון", בין היתר בגלל שהוריאנט הבריטי יועבר מילדים למבוגרים בתפו צה נרחבת.

בתוך כך, הנשיא ביידן היה צפוי להודיע אמש כי הוא מק דים בכשבועיים את התאריך שבו החיסון יהיה זמין לכל האמריקנים בני יותר מ .16 ביידן ביקר אמש באתר חיסונים בוויריג'יניה, ולא חר מכן היה מתוכנן לכנס מסיבת עיתונאים בבית הלבן ולהכריז כי כבר ב 19 באפריל כל בגיר בארה"ב יהיה זכאי לחיסון, זאת במקום תאריך היעד המקורי שנ קבע ל 1 במאי.

אחרי שמדינות רבות ברחבי ארה"ב כבר פתחו את ההתחסנות אצלן לכלל האוכלוסייה הבגי רה, ואחרות הודיעו מתי יעשו כן, הנשיא הכריז אך בשבוע שעבר כי 90 אחוזים מהבגירים בארה"ב יהיו זכאים לחיסון עד 19 באפ ריל, עם אתרי התחסנות במרחק כ 8 קילומטרים לכל היותר. אך כעת, כאשר ארה"ב מחסנת יותר מ 3 מיליון בני אדם ביום - ובסוף השבוע האחרון אף נרשם יום שבו חוסנו יותר מ 4 מיליון אמריקנים - התאפשרה הקדמת הדד ליין.

בתדרוך אמש, ביידן היה צפוי להכריז גם כי ארה"ב עברה את יעד 150 מיליון הזריקות ב 75 ימיו הראשונים בתפקיד, מספר שעומד בקנה אחד עם המטרה המוצהרת של הנשיא ל 200 מי ליון זריקות ב 100 הימים הרא שונים לכהונתו.

עד כה, לא פחות מ 75 אחוזים מהאמריקנים בני יותר מ 65 כבר קיבלו לפחות מנת חיסון אחת, ו 55 אחוזים מהם כבר מחוסנים לחלוטין. עת ביידן נכנס לתפ קיד, אך בינואר האחרון, מספר זה עמד על 8 אחוזים בלבד.

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel