Israel Hayom

קיצור תולדות הסכסוך

הפיצוץ הגדול עם סטפאנוס דדאס ● הפציעות שדחקו אותו אל מחוץ לרוטציה ● ההתעלמות ממנו בחצי גמר הגביע ● ותחושות התסכול שעליהן סיפר לסביבתו: "אני כבר חודשיים בריא, אבל משפילים אותי כאן" ● כל הסיבות לפרידה של יוגב אוחיון והפועל חולון

- אלי סהר

העל אימון הראשון אחרי חזרת הפו

חולון מהניצחון המפתיע באיזמיר )76:77( על קרשיאקה, התנהל באווירה טובה ובחיוכים. אבל באמצע האימון החל להתפתח דין ודברים קולני בין המאמן סטפאנוס דדאס ליוגב אוחיון. חמתו של דדאס בערה בו והוא שאג על אוחיון לצאת מהאימון. אוחיון הפגוע מיחסו של המאמן אליו סירב, אולם אחרי כמה דקות התרצה, התקלח ושם פעמיו לביתו. למחרת, במקום להגיע לאימון, נסע אוחיון לחופשת שבת וליל הסדר אצל משפחתו בצפון.

בימים הבאים נעשו ניסיונות פשרה להחזיר את אוחיון, וגורם בקבוצה הגדיר אותו כ"אישיות שאתה רוצה לראות בחדר ההלבשה", אולם שני הצדדים סירבו לרדת מהעץ הגבוה. לא מעט דליקות בין דדאס לשחקנים כיבו בהנהלה, אך לזו כבר לא היו מטפי כיבוי. אוחיון עוד הגיע למשחקי הקבוצה בבית מול ב"ש ובבלקנית אבל לא הורשה להתלבש על ידי דדאס.

כאשר בהנהלה הבינו שאין דרך חזרה,

נסגרו התנאים לשחרורו של אוחיון (שכר ללא בונוסים עד תום העונה), ואתמול, ביום הולדתו ה־43, הוציאה הנהלת חולון הודעה לפיה: "בהחלטה שהתקבלה במשותף על ידי השחקן וההנהלה הגיעו הצדדים להסכמה על סיום הקשר המקצועי. אנו מודים ליוגב על תרומתו ומאחלים לו הצלחה בהמשך".

בתחילת העונה הדברים נראו אחרת לגמרי. דדאס בנה על אוחיון כרכז ראשון, והזרים שהביא - טיירוס מגי וסי ג'יי האריס - היו מיועדים לשחק יותר כמספרי 2 לצד אוחיון. בראיון נרחב שהעניק הרכז לעיתון "מקור ראשון" ערב פתיחת העונה, הוא שפע מחמאות לדדאס: "בן אדם מאוד קליל וכיפי. אחלה של מאמן שלוקח את העבודה בקלות. חי את המשחק עם אינסטינקטי­ם טובים ויודע בדיוק מה הוא רוצה משחקניו".

ואכן אוחיון פתח את העונה כרכז ראשון ונראה טוב. אבל ב־12 באוקטובר, במשחק הליגה הבלקנית באילת, חל טוויסט בעלילה. אוחיון נפגע קשה בקרסולו והושבת לחודש. כשהוא חזר להפסד הביתי לקרסנויארס­ק )79:69( אוחיון שוב חש כאבים והתברר ששב מוקדם מדי.

סגירת מעגל בגליל?

אחרי חודשיים נוספים בצד, כשאוחיון חזר, הוא ראה שעמדת הרכז התמלאה לחלוטין: האריס ומגי לקחו את המושכות ומהספסל דדאס העלה את עודד ברנדוויין וניב משגב שהובא מנהריה. אוחיון שיחק בכמה משחקי ליגה, אבל דווקא בחצי גמר הגביע - כשמכבי ת"א לחצה בסיום ומחקה פער של 17 הפרש שש דקות לסיום, והתבקש שיתופו של רכז - דדאס התעלם לחלוטין.

כסוג של פיצוי העלה דדאס את אוחיון בחמישייה מול מכבי ת"א בליגה שלושה ימים לאחר מכן. אלא שהרכז נראה חלוד וכבוי, ושוב איבד את אמונו של מאמנו בעקבות התבוסה. בחולון קיוו להחזיר את אוחיון לעניינים דרך הליגה הבלקנית במארס, ואכן הוא קיבל 33 דקות בניצחון בסקופיה על קומאנובו, אבל בליגת האלופות הוא המשיך לשבת על הספסל. זאת למרות שאוחיון נראה טוב באימונים וכבר חש מתוסכל.

"אני כבר חודשיים מרגיש טוב ובריא אבל משפילים אותי כאן", אמר אוחיון לסובביו. לפי גורם בה

נהלת חולון, דדאס ובכירי המועדון הציעו לאוחיון באמצע מארס לחפש קבוצה אחרת. "ברנדוויין ומשגב יכולים לתת רק חמש דקות ואוחיון צריך יותר דקות בשביל להשפיע", נאמר במועדון. עוד טוען אותו גורם כי דדאס אמר לאוחיון ש"להשאיר אותך בקבוצה כאשר אתה על הספסל והמצלמה מתמקדת בך, ואתה לא משחק - זה לא טוב לאף אחד". הרכז מצידו טען שהוא מרגיש טוב ומסוגל לתרום אבל "מרגיש שאינו חלק מהקבוצה, ותחושה של חוסר כבוד". אתמול כבר עלו ספקולציות לגבי המשך הקריירה של הרכז. היו שטענו שאולי יחזור להפועל ירושלים (שתיפרד הקיץ מתמיר בלאט) ויש המפנטזים על סגירת מעגל - גליל עליון תעלה לליגת העל ואוחיון יחזור לכור מחצבתו. אתמול בליגת האלופות: הפועל חולון - טופאש בורסה .90:71

 ?? צילומים: לירון מולדובן, עודד קרני ?? אוחיון. יחזור לארנה?
צילומים: לירון מולדובן, עודד קרני אוחיון. יחזור לארנה?
 ??  ??
 ?? צילומים: אלן שיבר ?? דדאס
צילומים: אלן שיבר דדאס
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel