Israel Hayom

מוכרת לה מפעם

אחרי ההפסד לבאיירן מינכן בגמר אשתקד, פ.ס.ז', ניימאר וקיליאן אמבפה יגיעו לאליאנץ ארנה במטרה אחת - לנקום ● עוד הערב ברבע גמר ליגת האלופות: פורטו מחכה לצ'לסי

- סאל אמרגי

באיירן מינכן - פ.ס.ז' .(22:00) כשעזב את ברצלונה לטובת פ.ס.ז', מטרתו של ניימאר היתה להביא את גביע ליגת האלופות לבירת צרפת, ובהיעדר צילו הכבד של חברו לאו מסי, להפוך לשחקן מספר אחת בעולם. בתווך, קיליאן אמבפה, שותפו להתקפת פ.ס.ז' ושם בכיר ונוצץ בשוק ההעברות בעולם, לא מעוניין לעזוב בטרם יביא לצרפתים זכייה בצ'מפיונס.

שני הכוכבים של המועדון הצרפתי חולקים מטרה נוספת: לנקום בבאיירן מינכן שלקחה מהם את החלום בגמר אשתקד. ההזדמנות הראשונה תהיה הלילה באליאנץ ארנה.

מטרת העל של המועדון הצרפתי היא זכייה בצ'מפיונס, אבל העונה נוסף ליעד משקל כבד - חוזהו של ניימאר מסתיים בעונה הבאה (יוני ,)2022 וזכייה באלופות בהחלט יכולה להיות שובר שוויון בין הישארות לבין חיפוש אתגר חדש. בינתיים התקשורת חוגגת, ובעוד בצרפת מדווחים שהוא ממשיך בוודאות, בתקשורת הקטלאנית טוענים כי המהלך נעצר עקב האפשרות שמסי יישאר בברצלונה, וניימאר שוקל לשוב לשתף עימו פעולה.

המורכבות הזו מקבלת תפנית נוספת. ניימאר, שרק חזר מפציעה קשה שמנעה ממנו לשחק בשמינית הגמר, ראה בצמד המפגשים הללו כיצד אמבפה השפיל את ברצלונה ואיך קיילור נאבאס הציל את הצרפתים מעוד מפלה היסטורית בתצוגה נפלאה. מנגד, הברזילאי לא סיים את משחק חזרתו מהפציעה כשהורחק בהפסד הביתי לליל ולפי ה"ל'אקיפ", מה שעשה הברזילאי מעורר כעס בחדר ההלבשה של פ.ס.ז'.

בדומה לגמר בליסבון, באיירן תגיע ערוכה לאיומים שיכול לנפק הצמד, אך השינוי בהתמודדות מגיע בעמדת המאמן. מאוריסיו פוצ'טינו נקלט מצוין בקרב הנהלת המועדון ובחדר ההלבשה. "יש לו פילוסופיה וסגנון משחק חדשים, יכול להיות שחלק יאהבו וחלק לא, אך זה שונה", אמר אמבפה, "בגרמניה נשחק עם הקלפים שלנו ונראה לאן נגיע. לזכות בצ'מפיונס זה משהו אחר". המאמן הארגנטינאי ייאלץ להתגבר על היעדרו

תם של מרקו וראטי, אלסנדרו פלורנצי ולאנדרו פרדס, אך "ייהנה" מפציעתו של רוברט לבנדובסקי האימתני. בעוד פ.ס.ז' מגיעה אחרי הפסד בבית בליגה, הקבוצה של האנזי פליק מגיעה אחרי ניצחון משמעותי על לייפציג השנייה בטבלת הבונדסליגה. כשהיא ביתרון של שבע נקודות בפסגה, וכשנותרו שבעה משחקים לליגה, באיירן מגיעה הערב בראש שקט. המטרה של פליק תהיה דווקא לשמור על השער עם הגנה יציבה אל מול החלוצים של הצרפתים, והוא יסתמך על היכולת הקבוצתית המופלאה של באיירן, בלי לבנדובסקי, אבל עם לירוי סאנה, קינגסלי קומאן ואריק צ'ופו מוטינג. הבווארים סופרים 19 משחקים ברציפות ללא הפסד בצ'מפיונס. מנגד, אסור לשכוח שב־34 משחקיה האחרונים של פ.ס.ז' במפעל, רק פעם אחת היא לא הצליחה להבקיע. הבעיה? המשחק הזה היה בגמר מול באיירן בעונה שעברה. פורטו - צ'לסי .(22:00) אחרי שהדיחה את יובנטוס של כריסטיאנו רונאלדו, פורטו מעוניינת להישאר הקבוצה המרעננת בליגת האלופות. אלא שצ'לסי לא תיתן לזה לקרות בקלות.

"הניצחון מול יובנטוס הוא כבר היסטוריה, חייבים להגיע למשחק עם צניעות, תשוקה וריכוז", אמר הקפטן פפה, שחולם על הזכייה הרביעית שלו במפעל. פורטו מצידה רוצה לחזור לחצי הגמר לראשונה אחרי 17 שנים, מאז המסע המדהים עם מוריניו.

תומאס טוכל ינסה להפוך למאמן השני של צ'לסי שמנצח בשלושת המשחקים הראשונים שלו בשלב הנוקאאוט באלופות. הראשון היה רוברטו די מתאו ,2011/2012־ב אותה עונה שבה צ'לסי זכתה בתואר האלופות היחיד שלה. סימן לבאות? נחכה ונראה.

 ??  ?? סאנה
סאנה
 ??  ?? ניימאר
ניימאר
 ??  ??
 ?? צילום: ?? טוכל וג'ורג'יניו GettyImage­s
צילום: טוכל וג'ורג'יניו GettyImage­s
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel