Israel Hayom

ישראל הודיעה לבית הדין בהאג: לא מכירים בסמכותך

ירושלים הבהירה: מערכת המשפט הישראלית חוקרת כל טענה פלשתינית לפשעי מלחמה ● גורם בכיר: "בנסודה נכשלה בתפקידה"

- אריאל כהנא

ישראל הודיעה לבית הדין הפ לילי הבינלאומי בהאג כי היא אינה מכירה בסמכותו לחקור את התלונות שהוגשו אליו מצד פלש תינים על פשעי מלחמה שבוצעו כבי כול בשטחים הנתונים לשליטתה.

כמו כן, ישראל תבהיר בהודעתה כי היא מפעילה מערכת משפט אמי נה ומקצועית שחוקרת כל טענה על הפרת החוק. גם משפט זה נועד לכ פור בסמכות בית הדין לחקור את ההאשמות, שכן על פי אמנת בית הדין, הוא רשאי להתערב רק במקרים שבהם המדינות אינן חוקרות בעצמן את התלונות. גיבוש העמדה הישרא לית מגיע בתום שני דיונים שנערכו אתמול והיום בלשכת ראש הממשלה. בדיונים אלה נבחנה קשת תשובות אפשרית לשאלת התובעת הראשית של בית הדין, פאטו בנסודה, אם יש ראל מתכוונת לחקור בעצמה את פשעי המלחמה שהיא מייחסת לה.

ההערכה בישראל היא שעם שיגור התשובה יסתיים טיפולה של התוב עת היוצאת, פאטו בנסודה, בתיקים הנוגעים לישראל. בנסודה אמורה לסיים את תפקידה בתוך כמה שבו עות ולהיות מוחלפת בידי קארים חאן הבריטי. גורמים ישראליים מציינים כי לאורך שנותיה בתפקיד גילתה בנ סודה קו אוהד לפלשתינים וביקורתי כלפי ישראל. מנגד, בנסודה דחתה את כל הטיעונים שהעלו בפניה נציגים רשמיים ובלתי רשמיים של ישראל, לאורך השנים, התעלמה מתלונות של נפגעי טרור, ולא קיבלה את עמדתן של מדינות רבות בעולם, שהצהירו רשמית כי הן מצדדות בעמדת ישראל, בדבר חוסר הסמכותיות של בית הדין להתערב בנושא.

גורם בכיר אמר ל"ישראל היום" כי בנסודה נתפסת בקהילת המשפט הבי נלאומי כמי שלא הצליחה בתפקידה. "היא נקטה קו שלא הוכיח את עצמו בנוגע לאחריות שיש כביכול למדי נות מערביות לפשעי מלחמה. מהלכים אלה הובילו לעימות בינה לבין ארה"ב ובריטניה", דברי הגורם הבכיר.

ד"ר יורגן בולר, נשיא השגרירות הנוצרית הבינלאומית בירושלים, הארגון הנוצרי ציוני הגדול בעולם, אמר בתגובה להחלטת המדינה נגד בית הדין בהאג: "מדינת ישראל לא צריכה לתת אמון באלו שמשווים באופן בזוי בין הפשעים המחרידים של המשטר הנאצי למדינת ישראל. נמשיך לחזק את המסר הזה בעתי רה העולמית שנגיש לבית הדין בהאג לטובת מדינת ישראל".

ניצנה דרשן לייטנר, נשיאת ארגון שורת הדין, המתמחה בלוחמה משפ טית, מתחה ביקורת על החלטת ארה"ב להסיר את העיצומים מהתובעת ואמ רה כי הדבר נועד לסבך את ישראל. "ארה"ב לא רק הסירה את האיום מעל בית הדין, אלא למעשה הוסיפה איום משלה כלפי ישראל".

 ?? צילום: אי.פי.איי ?? התובעת בנסודה
צילום: אי.פי.איי התובעת בנסודה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel