Israel Hayom

מחדלי הממשלה מסכנים חיי אדם

כולם יודעים שיש תעשיית זיופים של תעודות הסמכה בשלל מקצועות בניין, אך מעדיפים להעלים עין

- בשיתוף הסתדרות עובדי הבניין והתעשיות הנלוות עובדים על זה

לפני שבוע פורסם על מעצר חשות דים בזיוף מבחני הסמכה למת פעילי עגורנים בראש העין. המשטת רה גילתה כי מבחני ההסמכה נעשים בפועל על ידי מי שכבר הוסמך בעבר, וכך הצליחו לעבור את ההסמכה 6 אנת שים שלא עברו כלל מבחן. המקרה הזה הוא רק אחד מתוך מאות מקרים שלא מדווחים ובוודאי שלא נתפסים על ידי המשטרה.

תופעת הזיופים החלה בעקבות הפת רטת התחום, שהיה בעבר תחת משרד אגף ההכשרה במשרד העבודה. כיום, כשכל התחום נמצא בידיים של חבת רות פרטיות ואין פיקוח רציני מצד הרת גולטור, מתגלים יותר ויותר מחדלים מן הסוג הזה. התחרות בין החברות והמאת בק ההישרדותי בתחום הביאו לכך, שמספיק שחברות פרטיות בודדות מבצעות את העבירות האלו, על מנת לגרום לסכנת חיים.

רצינות ומקצועיות

כבר שנים ארוכות אנחנו מנסים לשת כנע את אגף ההכשרה במשרד העבות דה והרווחה והממשלה בכלל לקחת את נושא ההכשרות המקצועיות בצורה רצינית ומקצועית, ולהביא לכך שכל תעודות ההסמכה בענף הבניין יינתנו רק לאחר תהליך הכשרה אמיתי ומפות קח ומבחני הסמכה רציניים.

בממשלה יודעים שיש תעשיית זיופים ענקית של תעודות הסמכה, בשלל מקצועות, אך מעדיפים להעלים עין.

הפתרון הוא פשוט: הקמת מכללות מקצועיות לתחום הבניין, בהן יהיו גם לימודים וגם מבחני הסמכה. הגשנו הצעות מסודרות, יש בישראל את אנשי המקצוע, וכל מה שצריך זה שאגף ההכשרה במשרד העבודה יקבל את ההחלטות הנכונות.

לא מחליטים

מדובר במחדל נוראי של האגף. תאונות הבנייה, עשרות ההרוגים ומאות הפצועים לא הצליחו להזיז את משרדי הממשלה מעמדתם, או חוסר עמדתם, כי הם עסוקים בעיקר ב"לא להחליט".

אפשר תוך שנה אחת להקים כמה מכללות בפריסה ארצית, להכשיר אלפי עובדים לענף הבניין, לפתור את מצוקת האבטלה של כל כך הרבה אנת שים, ולהקים מערך בקרה על מבחת ני ההסמכה, שייעשו באותן מכללות. ישנם המון קורסים נוספים אשר מוצת עים על ידי הקרן לעידוד ופיתוח בענף הבנייה.

כך נפתור את בעיית זיופי תעודות ההסמכה, מכירת תעודות הסמכה מזויפות, כפי שמתגלה לנו מעת לעת, ונבטיח שכל מפעילי המנופים, מפעית לי הציוד הכבד ושלל מקצועות נוספים יהיו אמיתיים, אמינים ובעיקר מקצות עיים, בלי קיצורי דרך ובלי זיופים ועבית רות על החוק.

נמאס לי לחכות. אני מתכוון להגיש בקרוב את כל החומר למבקר המדית נה, בתקווה ששם תיעשה בדיקה אמית תית ושיחקרו לעומק את מימדי המת חדל. לא מדובר רק בפרוצדורה שיש לה עלות כספית לקופת המדינה, אלא בסכנת חיים אמיתית. סכנת החיים היא לא רק למי שעובד בבניין אלא לכולת נו. כבר היו מקרים של מנופים שקרת סו על מכוניות והולכי רגל, אז למה הם מחכים?

 ?? צילום: ?? freepik
צילום: freepik
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel