Israel Hayom

שחר חדש עולה בדימונה

דימונה מסתמנת כיעד מועדף לזוגות צעירים בנגב. הטבות מס ומרחק קצר מבאר שבע יוצרים פתרון מגורים מושלם. הבנייה החדשה והאיכותית בשכונת השחר הופכת אותה לאטרקציה

-

מעל 70 שנה עברו מאז הכריז ראש הממשלה הראשון, דוד בן גוריון, על הצורך להפריח את השממה באת מצעות יישובו ופיתוחו של הנגב. כעת נדמה כי לאחר תהליך של כמה שנים, הופכת אט אט בירת הנגב המזרחי, העיר דימונה, ליעד מבוקש על צעירים שעובדים בעיר הגדולה באר שבע וסת ביבותיה, ומוצאים אזור מגורים מפתיע הנהנה מהטבות מס.

באר שבע מגשימה את עצמה כבית רת הנגב עם המשך פיתוחו של פארק ההייטק של גב ים וכניסה של חברות רבות, ששוכרות שטחים ומשרדים. זאת לצד המשך החיבור והסינרגיה עם האקדמיה, שראש החץ שלה מיוצג על ידי אוניברסיטת בן גוריון.

ערי הלווין הופכות יעד מבוקש, כשאנשים רבים, ובתוכם צעירים וצת עירות עם משפחות, העובדים בתחות מי ההייטק והטכנולוגי­ה, מעתיקים את מגוריהם לאזור.

בימים אלה מקדם צה"ל את מעבר יחידות העילית הטכנולוגיו­ת שלו לנגב, מה שהופך את האזור לבירת הסייבר של ישראל, מייצר ביקושים והופך את האזור לאטרקטיבי יותר מאי פעם.

הפיתוח הנרחב של הנגב מייצר אתת גרים חדשים. אחד המרכזיים שבהם הוא בפתרונות דיור מתאימים. לאור הביקוש, המחירים בבאר שבע האמירו בשנים האחרונות, באופן שהופך פחות משתלם לזוגות צעירים. מצב זה מצת ריך חשיבה מחוץ לקופסה ומציאת פתת רונות חדשים במקומות סמוכים.

יעד מבוקש

דימונה, שעד כה לא הייתה קיימת על הרדאר של זוגות צעירים כיעד למת גורים, וכל השנים סבלה מהגירה של צעירים למרכז הארץ או לבאר שבע, הופכת כעת ליעד מבוקש למגורים.

עקב מעמדה כיישוב פריפריה, זוכה דימונה לפטור ממיסים שונים בשיעור הטבה 16% מס עד לתקרת הטבה של 192,600-כ שקל בשנה (נכון .)2020-ל הטבה משמעותית, לעומת ערים סמות כות, דוגמת באר שבע. זו גם הסית בה שצעירי מיתר ועומר מגלים כי זול הרבה יותר לגור בדימונה, להמשיך לעבוד בדרום ולשלם הרבה פחות.

עובדה מרכזית זו, בשילוב המרחק

דימונה, שסבלה בעבר מהגירת צעירים למרכז הארץ או לבאר שבע, הופכת כעת ליעד מבוקש למגורים

הקצר יחסית מבאר שבע, שעומד על חצי שעה נסיעה לכל כיוון עם כביש מהיר בן 4 מסלולים, קוסמת ליותר ויותר זוגות צעירים, ששוקלים ברצית נות לגדל את משפחתם בעיר. בנוסף, ישנה תוכנית שקידם ראש העיר בני בית טון עם שרת התחבורה מירי רגב להעת תקת תחנת הרכבת למרכז העיר, במת טרה להגיע לתל אביב בפחות משעה וחצי.

"דימונה נמצאת בתנופה אדירה", אומר ראש עיריית דימונה, בני ביטון. ישנן שכונות חדשות שכבר הוקמו, אחת רות בתהליך הקמה ממש בימים אלה. דימונה היום היא אחרת לגמרי, ויש בה שכונות מהחכמות במדינה. לדוגת מה, שכונת השחר ובנה ביתך בשכונת הר נוף. אלו שכונות שלא היו מביישות אף יישוב במרכז הארץ, לא את סביון, רעננה או כפר סבא. מראה עיניים טוב יותר ממילים, אז בואו לראות את בירת הנגב המזרחי בשיא התפתחותה".

שכונה חדשה

את הפוטנציאל שטמון בדימונה זיהו בחברת אסיה סיירוס, המופקדת על הפרויקט המרכזי שנבנה בעיר בימים אלה: שכונת השחר החדשה. במסגת רת השלב השני של פרויקט השחר נבנו 500 יחידות דיור, כשמחציתן במסגת רת מחיר למשתכן ומחציתן מיועדות לשיווק חופשי.

תמהיל הדירות והמחירים בפרויקט מגוון ואיכותי, הכולל דירות ‪4 ,3‬ ו-5 חדת רים בגדלים 90 מ"ר עד 165 מ"ר. הן נמכרות החל 580-מ אלף שקל, כאשר כל הדירות כוללות מרפסת וחניה וחלת קן כוללות מחסן. מדובר באחד האזות רים האטרקטיביי­ם ביותר היום בישת ראל, 6,364 שקל למ"ר, כולל מע"מ והצמדה.

שכונת השחר כולה מהווה אוטונות מיה בפני עצמה בדימונה, עם מערך תשתיות חדשות המתוכננות בקפידה. השכונה הממוקמת באזור המבוקש של הגבעות הצפוניות, ומשתרעת על 800-כ דונם.

התכנון המוקפד מבטיח לתושבים סביבה בריאה, נקייה וירוקה. השכונה כוללת שטחים ציבוריים נרחבים של גית נות שעשועים ופארקים מוצלים, שבילי אופניים, מזרקות מים, טיילת להולכי רגל, מערכת שבילי אופניים, מבני צית בור, מתנ"ס חוגים, גני ילדים ובתי כנסת.

בתים איכותיים בשילוב הטבות המס בדימונה, מספקים מענה אידיאלי לכל מי שחי, עובד ומתפתח בנגב

 ??  ??
 ?? צילום: שאטרסטוק ?? חזון הפרחת השממה מתממש בדימונה
צילום: שאטרסטוק חזון הפרחת השממה מתממש בדימונה
 ?? צילום: ד"ר אבישי טיכר, ויקיפדיה ?? כך הפכה העיר ליעד מבוקש לזוגות צעירים
צילום: ד"ר אבישי טיכר, ויקיפדיה כך הפכה העיר ליעד מבוקש לזוגות צעירים
 ?? צילום: נדב פקט ?? דירה חדשה של אסיה סיירוס בשכונת השחר
צילום: נדב פקט דירה חדשה של אסיה סיירוס בשכונת השחר

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel