Israel Hayom

הסיוע לאונר"א: ביידן הורס צעדים חיוביים של טראמפ

- אלדד בק

ממשל ביידן שבוי בקונספציות פוליטיות, שאבד עליהן הכלח ושהוכחו כמוטעות, ומתעקש להרוס את כל הצעדים החיוביים שטראמפ עשה; ביידן קובר את עצמו ואת המזה"ת בקופסה

אין דרך אחרת לומר את המובן מאליו: מי שתומך בכל אופן שהוא בסוכנות אונר"א, תומך בהנצחת ה"פליטות" הפלשתינית ובזכות השיבה של אותם "פליטים" לתוככי ישראל, קרי: בחיסולה של מדינת היהודים. זה לא רק החינוך לשנאת ישראל והיהודים, שמועבר בבתי הספר של סוכנות האו"ם הזו. אלו לא רק מחנות הקיץ של אונר"א, שבהם ילדים עוברים אימונים צבאיים והופכים לילדים חיילים בניגוד מוחלט לאמנות האו"ם. עצם המשך קיומה של אונר"א כשבעה עשורים לאחר שהיתה אמורה להפסיק להתקיים, הוא שמסמל את תמיכתה של הקהילייה הבינלאומית ושל כל תומכי אונר"א למיניהם ברעיון היע למותה של מדינת ישראל. מי שמגדיר את עצמו כידיד ישראל, היה מזמן צריך לתמוך בפירוקה של אונר"א.

שכן אין כל הצדקה לקיומם של פליטים פלשתינים 73 שנים לאחר מלחמת '48 ו 54 שנים לאחר מלחמת '67 - למעט הרצון הערבי להב טיח את חיסולה של מדינת ישראל באמצעות שיבה המונית של דורות "פליטים", שאין בינם לבין שטחי ארץ ישראל כל קשר אישי. סוכנות אונר"א, שנועדה בראשיתה לטפל ב"פלשתינים" שברחו מא"י למדי נות ערב, עד שאלו ייקלטו במקו מות התיישבותם מחדש, הפכה מזמן לכלי מאבק פוליטי במדינת יש ראל. רואים זאת בבירור בקיומם של "מחנות פליטים" בשטחים הנ תונים למרות הרשות הפלשתינית וחמאס. האם ידוע בעולם על מקרה נוסף של פליטים בארצם, המוחז קים בתנאי אומללות על ידי מע רכת בינלאומית ששופכת כספים רבים כדי למנוע מאותם "פליטים" תנאי חיים נורמליים?

נשיא ארה"ב הקודם, דונלד טראמפ, הבין את האבסורדיות בקיומה של אונר"א ואת הדרך הנכונה לטפל בסרבנות הפלשתינית האינהר נטית, שביקשה בין היתר להבטיח את המשכיותה של בעיית "הפלי טים". הנשיא הנוכחי, ג'ו ביידן, מתעקש לחזור לאחור - למצב שהיה לפני טראמפ, במקום לצעוד קדימה ולפעול לשיפור המצב. הממשל האמריקני הדמוקרטי יכול היה להתנות חידוש סיוע כספי בביטולה של אונר"א ובהחלפתה בסוכנות סעד זמנית לפלשתינים, שתפעל באופן מעשי לפתרון בעיית ה"פליטים" הפלשתינים במקומות מגוריהם. קיומה של הסוכנות הזו צריך להיות מוגבל בזמן ובתקציב, וניהולה צריך להיעשות בשקיפות מוחלטת. אך ממשל ביידן שבוי בקונספציות פוליטיות, שאבד עליהן הכלח ושהוכחו כמוטעות, ומתעקש להרוס את כל הצעדים החיוביים שטראמפ עשה. טראמפ חשב מחוץ לקופסה. ביידן קובר את עצמו, את ממשלו ואת המזרח התיכון כולו בתוך הקופסה.

 ?? צילום: אי.פי.אי ?? מחנה פליטים בעזה
צילום: אי.פי.אי מחנה פליטים בעזה
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel