Israel Hayom

בעקבות לחץ ההורים: משרד הבריאות בוחן צמצום הבידודים במערכת החינוך

בשורה לתלמידים: טקסים וחוגים בשטח הפתוח, ההורים לא יצטרכו למלא הצהרת בריאות ● יאושר שילוב קבוצות בצהרונים

- נועם )דבול( דביר ומיטל יסעור בית אור

מערכת החינוך פותחת הבו קר שבוע למידה מקוצר, בשל טקס יום הזיכרון ובשל חופשת יום העצמאות שתחל ביום חמישי. על רקע דעיכת הקורונה בסוף הש בוע אושרה שורה של הקלות למ ערכת החינוך.

כך, למשל, תבוטל הלמידה בקפ סולות בכיתות ד' אך תישאר כרגע בכיתות ה' ומעלה - פרט לכיתות י"א-י"ב, שבהן שיעור התלמידים המתחסנים גבוה. נוסף על כך, מהיום ההורים לא יצטרכו למלא יותר הצה רת בריאות יומית בשום שכבת גיל. יש גם בשורה עבור חטיבות הבי ניים: משרד הבריאות מאפשר מעבר מלמידה בקפסולות ללמידה בכי תות מלאות בכיתות ,'י-'ז בבתי ספר שבהם מתקיים "מגן חינוך". במסגרת התוכנית מתבצעות בדיקות קורונה בתוך מוסדות החינוך והיא מותנית בהסכמת ההורים לביצוע בדיקות אלו. נוסף על כך, בכלל כיתות ז'-י' התלמידים יוכלו ללמוד תוך מעבר בין 4 קבוצות או כיתות קבועות. הש בוע יציינו במערכת החינוך את טקסי יום הזיכרון ויום העצמאות, בשל כך יש לבתי הספר אפשרות לקיים טק סים בשטח פתוח בנוכחות של עד 100 משתתפים. ובכלל, נראה שהקפסולות והקבוצות הקבועות הולכות ונסדקות: מעתה ניתן לשלב תלמידים מקפ סולות שונות בשיעורי חינוך גופני ובשיעורים מעשיים בשטח פתוח. כמו כן, הוסרה המג בלה על ערבוב קבוצות של כיתות א' עד ג' בצהרונים, כך שניתן לשלב יחד שלוש קבו צות קבועות לכל היותר, ועד 28 ילדים. וגם בגזרת החו גים יש בשורה: לימוד שיעורי שחייה בשעות שבהן הבריכה אינה פתוחה לציבור המתרחצים. כמו כן, יתאפשר קיום פעילות ספורט במבנה סגור או בשטח פתוח.

בתוך כך, משרד הבריאות בוחן צמצום של הבידודים במערכת החינוך, זאת בעקבות לחץ צי בורי מצד הורים ומרכז השל טון המקומי להקל במדיניות הבי דודים שמוטלים על התלמידים. במשרד הבריאות קיבלו נתונים ממשרד החינוך הנוגעים לתחלואה בפועל בקרב תלמידים מבודדים שנ חשפו לתלמיד או איש צוות חיובי לקורונה. מטרת הבדיקה היא לראות אם אכן תלמיד או איש צוות חיוביים בכיתה גורמים לתחלואה מרובה, אם יש הבדל כאשר הנדבק עם או ללא סימפטומים ועוד.

בדיון שהתקיים בצוות לטי פול במגיפות סיכמו המומחים כי "יש לבחון ביצוע שינויים במט רה להקטין את שיעור הבידודים עקב חשיפות בכפוף לנתונים". ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שי רותי בריאות הציבור במשרד הב ריאות, אמרה בדיון "המידע שהיה עד עכשיו מאוד מוגבל. אנח

נו מקבלים אותו בימים אלה ומנ תחים כעת כדי להכווין מדיניות". פרופ' אלי סומך, מנהל אגף היל דים במעייני הישועה, אמר בדיון המומחים: "ניתן להקטין את הבידו דים, ולצורך כך יש לבחון את הנ תונים של מספר המאומתים מתוך אלה שהוכנסו לבידודים. יש לנ סות למצוא כלים אחרים כמו מספר בדיקות בטווח של כמה ימים". פרופ' גליה רהב, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות בשיבא, אמרה בדיון "זה ילמד אם באמת יש הצד קה להוציא את כל הכיתה לבידוד".

 ?? צילום: לירון מולדובן ?? כיתה בבי"ס בגדרות
צילום: לירון מולדובן כיתה בבי"ס בגדרות
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel