Israel Hayom

דמעות על הכתר

בריטניה כואבת את לכתו של הנסיך פיליפ, חודשיים בלבד לפני יום הולדתו המאה ● בממלכה הכריזו על שמונה ימי אבל לזכרו ● "מתגעגעים אליו מאוד", סיפר בנו, הנסיך צ'רלס ● הארי יגיעה ואזרחי בריטניה"מארה"ב להלוויה ● נתניהו: "מביע את תנחומיי בפני משפחת המלוכה

- ארז פריש לונדון

מטחי כבוד והמונים בבקינגהאם: בריטניה נפרדת מהנסיך פיליפ, בעלה של המלכה אליזבת

הממלכה מחבקת את המלכה אליזבת: הצבא הבריטי הצדיע אתמול לנסיך פיליפ, שנפטר בסוף השבוע בגיל ,99 חודשיים בלבד לפני יום הולדתו המאה.

בשעה 14:00 שעון ישראל פצחו כו חות הארטילריה בירי תותחים במשך 41 דקות - מטח בכל דקה עגולה, לזכר הדוכס מאדינבורו שהלך לעולמו ביום שישי. הצבא הבריטי החליט על שימוש

נדיר בתותחים מתקופת מלחמת העולם הראשונה, שבהם נעשה שימוש בחתונתו של הנסיך עם המלכה אליזבת בשנת ,1947 וגם בטקס הכתרת המלכה שנערך שש שנים מאוחר יותר.

משרד ההגנה הבריטי מסר כי ירי התותחים התבצע בו בזמן בלונדון, בא דינבורו, בקרדיף, בבלפסט, ואף בגי ברלטר. "הוד מעלתו היה תומך נלהב ושגריר של הכוחות המזוינים", הסביר שר ההגנה בן וואלס, ששלח את תנחו מיו למלכה ולמשפחת המלוכה. ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון אמר כי "המדינה כולה מתאבלת עם משפחת המלוכה והוד מעלתה המלכה אליזבת על מותו של הנסיך". למרות מגבלות הקורונה, המוני הבריטים לא יכלו לה תאפק וצבאו על טירת ווינדזור ועל אר מון בקינגהאם כדי להניח פרחים, מה שגרם לבית המלוכה לצאת בהצהרה חריגה שהם מבקשים מהציבור להימנע מהשתתפות פומבית באבל, ובמקום זאת לתרום לקרנות צדקה.

כמה קרובי משפחה שביקרו אצל המ לכה אליזבת, שקראה לפיליפ "הסלע והמשענת שלי", יצאו מטירת ווינדזור בפנים מעודדות, וסופי, הרוזנת מווסקס, מסרה לעיתונות שהמלכה "פשוט נפ לאה", וזאת לאחר שהדוכס מיורק ובנה צ'רלס, הנסיך מוויילס, ביקרו אותה מו

קדם יותר. "משפחתי ואני מתגעגעים לאבא שלי עמוקות", אמר הנסיך צ'רלס. פיליפ לא רצה שתיערך לו הלוויה ממלכתית, ובגלל הגבלות ההתקהלות בעידן הקורונה רק בני המלוכה ועוד

הנשיא ריבלין: "תנחומיי מעומק הלב למלכה אליזבת השנייה, לנסיך מוויילס, למשפחת המלוכה ולאזרחי בריטניה כולם, על מותו של הנסיך פיליפ"

כמה אנשים קרובים ישתתפו בה. ארו נו יונח בטירת ווינדזור בימים הקרובים, ובשבת הקרובה הוא ייטמן במתחם הק בורה מתחת לכנסייה בטירה, שם קבורים בני מלוכה נוספים. כאשר אליזבת תמות תועבר גופתו כדי להיטמן לצידה בבית הקברות הסמוך. הנסיך הארי צפוי לה גיע מארה"ב כדי להשתתף בהלוויה, אך לא אשתו מייגן מרקל, שתישמע לעצת רופאיה לא לטוס במהלך הריונה.

"יחסר מאוד בישראל"

הנסיך פיליפ ביקר בישראל בשנת ,1994 כדי להשתתף בהכרזה על אמו הנ סיכה אליס כחסידת אומות העולם מאחר שהחביאה שלושה יהודים במהלך כיבוש יוון על ידי הנאצים במשך יותר משנה. אליס הפכה לאחר מכן לנזירה, ועם מותה נקברה בכנסיית מריה מגדלנה בהר הזי תים בירושלים.

"אני מביע את תנחומיי העמוקים להוד מלכותה המלכה אליזבת, לנסיך צ'רלס, למשפחת המלוכה ולאזרחי בריטניה על מותו של הדוכס מאדינבורו", כתב בעמוד הטוויטר שלו ראש הממשלה בנימין נת ניהו, "הנסיך פיליפ יחסר מאוד בישראל וברחבי העולם".

נשיא המדינה ראובן )רובי( ריבלין הגיב: "תנחומיי מעומק הלב למלכה אלי זבת השנייה, לנסיך מוויילס, למשפחת המלוכה ולאזרחי בריטניה כולם, על מותו של הנסיך פיליפ. יהי זכרו ברוך".

 ??  ??
 ??  ??
 ?? צילום: אי.פי ?? פיליפ ואליזבת לאחר אירוסיהם
צילום: אי.פי פיליפ ואליזבת לאחר אירוסיהם
 ?? צילום: אי.פי ?? הנסיך פיליפ עם להקת הביטלס
צילום: אי.פי הנסיך פיליפ עם להקת הביטלס
 ?? צילום: ?? מטח כבוד בלב לונדון
GettyImage­s
צילום: מטח כבוד בלב לונדון GettyImage­s
 ?? צילום: אי.פי ?? פיליפ בעת שירותו בצי הבריטי
צילום: אי.פי פיליפ בעת שירותו בצי הבריטי
 ??  ??
 ??  ?? ה"טיימס"
ה"טיימס"
 ??  ?? "דיילי אקספרס"
"דיילי אקספרס"
 ??  ?? ה"גרדיאן"
ה"גרדיאן"
 ??  ?? ה"אינדיפנדנט"
ה"אינדיפנדנט"
 ??  ?? "דיילי סטאר"
"דיילי סטאר"
 ?? צילום: אי.פי ?? הנסיך פיליפ והמלכה אליזבת
צילום: אי.פי הנסיך פיליפ והמלכה אליזבת
 ?? צילום: אי.פי ?? משפחת המלוכה הצעירה
צילום: אי.פי משפחת המלוכה הצעירה
 ??  ?? ה"דיילי טלגרף"
ה"דיילי טלגרף"
 ??  ?? "דיילי מייל"
"דיילי מייל"
 ??  ?? weekend" "i
weekend" "i
 ??  ?? "דיילי מירור"
"דיילי מירור"
 ??  ?? ה"סאן"
ה"סאן"

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel