Israel Hayom

להיות גורילה

בסרט "טריפ רע: מותחים גבולות", שזוכה להצלחה בנטפליקס, יש סצנה מזעזעת של גורילה שתוקפת את הכוכב ● אלא שהגורילה לא אמיתית ובתוך התחפושת המשוכללת נמצא שחקן ישראלי בשם אדם מאיר

- דודי כספי, לוס אנג'לס

מאז עלה לפני שבועיים בנטפליקס, זוכה סרט הקומדיה הפרוע "טריפ רע: מותחים גבולות" לתשומת לב רבה, ומדורג בין עשרת התכנים הכי נצפים בענקית הסטרימינג. מבלי שאיש יידע, מככב בסרט גם שחקן ישראלי.

"טריפ רע: מותחים גבולות" היא קומדיית מצלמה נסתרת פרי מוחו הפרובוקטיב­י של היוצר הקומי אריק אנדרה, ששיחק בסרטים כמו "לדפוק התמחות", "לילה קשוח" ודיבב את הצבוע ברימייק של דיסני ל"מלך האריות" .2019־מ אנדרה, שכתב והפיק את הסרט, מגלם את כריס שיוצא למסע דרכים לניו יורק עם חברו הטוב באד (ליל ריי האוורי, "תברח"). המסע כולל עצירות בדרך, שבהן למעשה מותחים אנשים שלא יודעים שהם מצולמים. מאחורי הסרט עומדת חברת ההפקות שאחראית בין השאר ללהיט הקופתי "ג'קאס מציגים: חרא סבא" .2013־מ

אחת הסצנות המופרעות בסרט היא במהלך ביקור בגן חיות. כריס מתגנב לכלוב של גורילה כדי לצלם סלפי, ולפתע מותקף על ידה בזמן שמבקרים חסרי ישע המומים ממופע האימים שלכאורה מתרחש מול עיניהם. אלא שלא מדובר בגורילה אמיתית, אלא בשחקן שמחופש לגורילה בתחפושת מושקעת, כולל רובוטיקה מיוחדת, שעוצבה בעלות של 60 אלף דולר. בתוך התחפושת נמצא השחקן הישראלי אדם מאיר.

מאיר )42( נולד בהונגריה ועלה לישראל כילד עם משפחתו. המשפחה נדדה בין מבשרת ציון, ראשון לציון והרצליה. בתיכון הוא למד במגמת תיאטרון בעירוני א' לאמנויות בתל אביב. לאחר השירות הצבאי למד משחק בסטודיו של יורם לוינשטיין, וב־4002 התקבל לאקדמיה האמריקנית לאמנויות הדרמה בלוס אנג'לס. הוא עבר להתגורר בארה"ב ולאורך השנים שיחק בסדרות כמו "ריי דונובן" ו"הרודן", דיבב דמויות בתכנים ישראליים שהופצו בעולם ואפילו הופיע בקליפ לשיר "Roar" של קייטי פרי (שלו כמעט 3.5 מיליארד צפיות ביוטיוב), שם הוא מחופש לתנין. מאיר נעזר בכישורי הפנטומימה והתנועה שלו ונכנס לא מעט לתחפושות. בין היתר גילם דב וגורילה בפרסומות.

"טריפ רע" צולם כבר 2017־ב ויועד במקור לבתי הקולנוע, אלא שהקורונה שינתה את התוכניות. לדברי מאיר, "פנו אלי מחברת האפקטים המיוחדים שאני עובד איתה ושאלו אם אני זמין לצילומי סרט באטלנטה. עניתי בחיוב, ורק על סט הצילומים גיליתי מה אני עומד לעשות. ניגש אלי אריק אנדרה, קומיקאי מוכשר ונחמד אבל מטורף לגמרי, מסביר את הסצנה ואומר לי ללכת על זה במלוא הכוח, כמה שיותר וולגרי ומשוגע יותר טוב, בלי רחמים!".

כשנאסף הקהל, החלה הסצנה, כשהמבקרים בגן החיות לא מודעים לכך שהם רואים סצנה מבוימת ושמדובר בשחקנים. מאיר נעזר באוזנייה, שבה קיבל הוראות מאנדרה. "זה לא מבוים שהאנשים לא ידעו מה הם רואים", אומר מאיר. "הבמאי הנחה אותי בזמן אמת דרך האוזנייה מה לעשות. זאת עבודת משחק פיזית לא פשוטה. בתוך חליפת הגורילה יש חום של 55 מעלות, היא שוקלת בערך 30 ק"ג ואתה בקושי רואה משהו. בדרך כלל כשאתה בתחפושת כזו, מצלמים דקה או שתיים ועוצרים. פה אלה היו 20 דקות ארוכות של אלתור בלייב. למזלנו זה עבד מעולה והיו רק שני טייקים. בטייק הראשון היה אדם שחשד שמדובר בתחפושת, והקטע הזה כמובן ירד בעריכה".

בזמן שהוא ממשיך לקבל תגובות משעשעות לסרט, מאיר עובד על סרט שואה קצר שהוא מתכנן לצלם בהונגריה. הוא כתב את התסריט, יביים וגם ישחק. "זה תסריט יוצא דופן", הוא מספר, מעין דרמה קומית. "אני עוקב אחרי סדרות ישראליות וסרטים ישראליים. מאוד אשמח לשיתוף פעולה ישראלי־אמריקני. ישראל היא בסופו של דבר הבית".

 ??  ?? אדם מאיר עם אריק אנדרה על הסט של "טריפ רע"
אדם מאיר עם אריק אנדרה על הסט של "טריפ רע"
 ?? צילום: נטפליקס ?? מתוך "טריפ רע: מותחים גבולות"
צילום: נטפליקס מתוך "טריפ רע: מותחים גבולות"
 ?? צילום: Jonny Marlow ?? "ישראל זה הבית". מאיר
צילום: Jonny Marlow "ישראל זה הבית". מאיר

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel