Israel Hayom

יהורם גאון וישי לוי ביחד

שני הזמרים משתפים פעולה לראשונה בדואט לכבוד יום העצמאות ● השיר, "תקשיב לי, אחי!", קורא לפיוס בעם ● "מספיק כבר עם השנאה הזאת", מבקשים השניים ● גאון: "זה כבוד גדול לשיר עם ישי לוי" ● לוי: "הגשמתי חלום"

- מאיה כהן

מפגש פסגה מוזיקלי מפתיע: יהורם גאון וישי לוי משתפים פעולה לראשונה בסינגל משותף בשם "תקשיב לי, אחי!". השיר, שקורא לפיוס ולסובלנות, נכתב על ידי שאול דור וקובי לוריא, והולחן על ידי דוד קריבושי. הביצוע הוא בליווי להקת מורן.

מילות השיר אומרות: "מתי כבר תפסיקו לריב?/ תקשיב לי, אחי, יש פה הכל/ דשא ירוק ורקיע כחול/ נגב צהוב, נווה במדבר/ לפי דעתי לא חסר שום דבר./ בוא תעצור, קח נשימה/ בוא לא נצביע על מי האשמה./ זה לא חשוב, לא משנה/ נעצור את זה רגע לפני".

יהורם גאון מספר שהרעיון לחיבור בינו לבין ישי לוי היה של דוד קריבושי. "הוא אמר לי שיש דואט שהוא חושב שישי ואני צריכים לשיר אותו", מספר גאון. "חשבתי מייד שזה רעיון נפלא ושאני אוהב את זה. ישי הוא זמר עם קול אדיר. זו הפעם הראשונה שבה אנחנו שרים יחד, וזה כבוד ותענוג גדול לשיר איתו שיר שקורא לכולם להתחבר, לאהוב, לחבק ולהיות ביחד".

ישי לוי: "יש לנו חבר משותף, שאולי (שאול דור), וכשהוא פנה אלי עם הרעיון של דואט עם יהורם גאון, אמרתי בהתחלה '?!המ' (צוחק). אחרי שהתעשתי, אמרתי לו שזו הגשמת חלום. בתחילת הקריירה שלי שמעתי המון משיריו של יהורם, ומבחינתי זה לסמן עוד וי מאוד גדול בקריירה שלי. אני מרגיש שרק עכשיו מתחילה הקריירה שלי. כל מה שעשיתי עד היום היה האספלט, ועכשיו אני מתחיל לסלול את הכביש".

אתם מגיעים מז'אנרים מוזיקליים מאוד שונים.

גאון: "נכון, וזה אולי הסיפור של השיר. העובדה שלא כולנו אותו הדבר. אנחנו שני זמרים שלא שרים באותו סגנון ועל אותם הנושאים, אבל יש פה חיבור - וזה עובד. מה שמעניין זה שאף שאנחנו רחוקים בסגנון ובתכנים, ברגע שאנחנו שרים יחד - זה נשמע משובב נפש. דבר שנעים לשמוע".

לוי: "אני לא חושב שהעולמות שלנו מאוד שונים. יהורם שר מדהים ומבטא את המילים מדהים, וזה דבר שהיה בולט אצלי מתחילת הקריירה - הח' והע' וההגשה של השיר. אני האדם המאושר בעולם היום, אחרי שהקלטנו יחד".

אתם מאמינים ששיר באמת יכול להשפיע שתהיה יותר סובלנות זה לזה?

גאון: "כואב לי מאוד מה שקורה פה. בחרנו לנו אנשים שיפתרו את הבעיות שלנו, והם הבטיחו שיפתרו, שיחברו את השסעים ואת הקרעים, אבל התברר שהם הבעיה הכי גדולה. אני לא משלה את עצמי ששיר עושה מהפכה או מקרב אנשים, זו טיפה בים, אבל זה בעיקר רצון להראות שאנחנו מייחלים לזה. ככל שירבו שירים כאלה וככל שאנשים ירבו להתנהג כפי שהשיר מבקש - כך ייטב. זה שיר אופטימי שקורא לאנשים להיות יחד. אני חושב שאף אחד מאיתנו לא משלה את עצמו שאחרי השיר הזה האנשים יתחילו להתחבק ברחובות, אבל זה מצביע על יעד שהיינו מאוד רוצים להגיע אליו".

לוי: "בשיר הזה אנחנו באמת מדגישים שיש מקום לכולם. אני דווקא כן חושב שהשיר יכול להשפיע. אנשים באים אלי בהופעות ואומרים לי 'תקשיב, עברתי מחלה מאוד קשה והשירים שלך ריפאו אותי יותר מהתרופות'. מאוד קשה לי עם המצב היום. יש לי חמישה ילדים שגדלים בארץ הזאת, יש לי נכדים, ומפריע לי מאוד מה שקורה פה. אני אומר שמספיק עם השנאה הזאת". יהורם, מה עם המועמדות לנשיאות? "אני לא יודע. כלום לא ברור, איזו ממשלה יש, איזו כנסת יש, איזו קואליציה יש אם בכלל. כרגע הדבר האחרון שמעניין זה מי הולך להיות הנשיא הבא".

 ?? צילום: אריק סולטן ?? "חיבור שעובד". גאון
צילום: אריק סולטן "חיבור שעובד". גאון
 ?? צילום: אריק סולטן ?? "אני רק מתחיל". לוי
צילום: אריק סולטן "אני רק מתחיל". לוי

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel