Israel Hayom

השבוע: תחרות רובינשטיין וקונצרט ליום העצמאות

- מתן אורן

מעט מתחת לרדאר מתקיימת בימים אלו תחרות הפסנתר הבינלאומית ע"ש ארתור רובינשטיין. בימים כתיקונם מצטופפים באולם רקנאטי מאות חובבי פסנתר - ושופטים מטעם עצמם - כדי להאזין לפסנתרנים הצעירים ולסמן פייבוריטים. השנה, שנת הקורונה, השתנה הפורמט, ובמקום רסיטלים חיים - מוקלטים המקצים במקומות שונים בעולם ומשודרים באתר התחרות.

אמנם השידורים באיכות גבוהה, והצופים אפילו יכולים לבחור את זווית הצילום, אבל החוויה השלמה, הוויכוחים בהפסקות, התשואות, האינטראקצי­ה העדינה עם הקהל - כל אלו ימתינו עד לשלבים הבאים של התחרות, שיתקיימו בין התאריכים 29 באפריל ל־3 במאי 2021 במוזיאון תל אביב ובהיכל התרבות. בינתיים נבחרו 16 המתחרים העולים לשלב השני בתחרות (גם הוא יתקיים באופן מקוון), ובהם המתחרים הישראלים דניאל בורוביצקי ואריאל לני.

תחרויות פסנתר משכיחות לעיתים את העובדה שיש בארץ פסנתרנים שכבר סיימו את שלב התחרויות ומנהלים כעת קריירה פסנתרנית מוצלחת. אחת מאלו היא דוראל גולן, שהספיקה בגילה הצעיר לנגן עם תזמורות רבות, ובהן הפילהרמוני­ת הישראלית, הפילהרמוני­ת של ברלין ותזמורת הקונצרטחבא­ו. גולן תככב בקונצרט מיוחד של הסימפונית חיפה לרגל יום העצמאות (מוצאי יום העצמאות, ‪,20:30 ,15.4‬ אודי־ טוריום חיפה). הקונצרט יוקדש ליצירותיו של המלחין האמריקני הגדול ג'ורג' גרשווין, ובהן הרפסודיה בכחול, הרפסודיה השנייה ומוזיקה תזמורתית מהאופרה פורגי ובס. בשרביט המנצחים יאחז יואל לוי.

גם במוזיאון תל אביב כבר מתקיימים קונצרטים. השבוע תקיים הרביעייה הירושלמית - אלכסנדר פבלובסקי, סרגיי ברסלר, אורי קם וקיריל זלוטניקוב - שלושה קונצרטים לציון 250 שנה להולדת בטהובן ‪,17.4 ;13:00 ,16.4 ;20:00 ,12.4(‬ .)21:00 בכל קונצרט תבצע הרביעייה שתי רביעיות מאת הגאון הגרמני. כל הקונצרטים, בחיפה ובתל אביב, יתנהלו בהתאם לתקנות התו הירוק.

 ?? צילום: יח"צ ?? המנצח יואל לוי
צילום: יח"צ המנצח יואל לוי

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel