Israel Hayom

הראפר DMX מת בגלל מנת יתר

אחד מיוצרי ההיפ הופ המוערכים מאז הניינטיז הלך לעולמו בסוף השבוע בגיל 50 ● הוא אושפז לפני כשבוע לאחר שלקה בהתקף לב, ככל הנראה בגלל מנת יתר שנטל, והיה מחובר למכונת החייאה

- דודי כספי, לוס אנג'לס

הראפר ,DMX שנחשב לאחד מיוצרי ההיפ הופ פורצי הדרך מאז שנות ה־09, הלך לעולמו בגיל ,50 ככל הנראה בעקבות מנת יתר שנטל לפני כשבוע.

,DMX או בשמו האמיתי ארל סימונס, מת בבית חולים בניו יורק בשישי בבוקר, שבוע לאחר שלקה בהתקף לב. התקף הלב נגרם ככל הנראה ממנת יתר של סמים. על פי דיווחים, הראפר חובר למכונת החייאה בתחילת השבוע, עד שלבסוף בני משפחתו נתנו את הסכמתם לנתקו מהמכונה.

"ארל היה לוחם שנאבק עד הסוף", נמסר בהודעה רשמית מטעם משפחתו, "הוא אהב את משפחתו בכל ליבו ואנו מוקירים את הזמן שבילינו עימו. המוזיקה שלו השפיעה על אינספור מעריצים בעולם והמורשת האייקונית שלו תימשך לנצח".

,DMX יליד ניו יורק, החל את הקריירה המוזיקלית שלו בשנות ה־09 כשהתארח בהקלטות של ג'יי־זי, ג'ה רול ואל־אל קול ג'יי. 1998־ב הוציא אלבום בכורה בחברת תקליטים גדולה. האלבום נמכר בחמישה מיליון עותקים וכלל את אחד משיריו המוכרים ביותר: ‪."Ruff Ryders' Anthem"‬

כל חמשת אלבומיו הראשונים הגיעו לפסגת מצעד מכירות האלבומים האמריקני, כולל ‪And Then There"‬ ‪"was X‬ שהיה מועמד לגראמי וכלל את הלהיטים ‪"What's My Name?"‬ וגם את ‪,"Party Up"‬ שהיה מועמד לגראמי ונחשב לאחת ההצלחות הגדולות שלו במיינסטרים.

שמונת אלבומיו של DMX נמכרו במצטבר ב־02 מיליון עותקים, והוא זכה להערכה רבה בסצנת ההיפ הופ. במקביל פיתח קריירת משחק והופיע בסרטי אקשן כמו "רומיאו חייב למות" ו"מעבר לחוק" עם סטיבן סיגל.

לאורך כל שנות פעילותו התמכרותו של DMX לסמים רדפה אותו. הוא עצמו העיד שעוד בנערותו החל להשתמש בקראק־קוקאין. לפני חמש שנים אושפז לאחר שנמצא מחוסר הכרה בשל מנת יתר, אף שהתעקש כי היה מדובר בהתקף אסתמה. הוא נעצר פעמים רבות באשמת אחזקת סמים, אלימות כלפי בעלי חיים, נהיגה רשלנית, נהיגה ללא רישיון והתנגדות למעצר. כמו כן הוא ריצה עונשי מאסר קצרים רבים.

בשנים האחרונות הסתבך עם רשויות המס והואשם ב־41 סעיפים פדרליים של הונאה. 2018־ב נשלח לשנת מאסר והוטל עליו לשלם לרשויות 2.3 מיליון דולרים. הוא היה נשוי לחברתו מהילדות, טאשירה סימונס, במשך 11 שנים, והיו להם ארבעה ילדים. מרומנים חולפים יש לו 11 ילדים נוספים.

 ?? צילום: אי.אף.פי ?? שיחק בסרטי אקשן. הראפר DMX
צילום: אי.אף.פי שיחק בסרטי אקשן. הראפר DMX

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel