Israel Hayom

פשרה בביה"ד: מבוטחי הביטוח הלאומי יוכלו לבחור מכון שמיעה

עד היום נכפה על מבוטחים לפנות למכון שההתקשרות עימו נעשתה ללא מכרז מ 2017 ● הביטוח הלאומי: נפרסם מכרז

- היאלי יעקבי הנדלסמן

אזרחים שהופנו לבדיקת שמי עה על ידי הביטוח הלאומי, יכולים מעתה לבחור מכון שמיעה לפי רצונם, ולא לבצע אותה ב"מכון קולות" שאליו מפנה המוסד אזרחים באופן קבוע.

כך הוסכם לאחרונה בין 12 מבוט חים לבין הביטוח הלאומי, בבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב.

בתביעה שהגיש עו"ד רן וייס ממשרד עורכי הדין מרקמן את טומ שין, בשמם של 12 תובעים, טען עו"ד וייס כי יש לאפשר למבוטחים להיבדק במכון שמיעה אחר. המבוטחים הללו, שהגישו לביטוח הלאומי בקשה לשינוי המכון לבדיקת שמיעה שאליו הופנו, נענו בשלילה.

במהלך התביעה התברר שאותו מכון אף לא זכה במכרז כדין, והמוסד לביטוח לאומי הודיע כי יפעל בהקדם לפרסום מכרז לבחירת מכוני שמיעה.

בית הדין קיבל את התביעה וקבע שלמכון קולות אין זכות עודפת לבצע את הבדיקות, קל וחומר בשלב שבו טרם זכה במכרז. בביטוח הלאומי הת רצו והודיעו שעד עריכת מכרז למכון חדש, יוכלו מבוטחיו לבחור מכון אחר.

וייס מסביר שההתנגדות לביצוע הבדיקה במכון זה נובעת מתוך חשש לניגוד עניינים, שהרי מדובר במכון המספק שירות לביטוח הלאומי באופן שוטף במסגרת תביעות להכרה בלי קויים בשמיעה כפגיעה בעבודה.

בביטוח הלאומי ביקשו לדחות את התביעה, בטענה שהליך בירור תביעות אינו "תוכנית כבקשתך" ולא יעלה על הדעת שכל מבוטח יבקש לפסול מכון זה או אחר שנבחר על ידו.

ממכון קולות נמסר בתגובה: "בית הדין לעבודה לא קבע כל ממצא ביחס לאיכות הבדיקות אצלנו, ולא לגבי אמינותן. המכרז שבו זכינו אכן הסתיים ב 2017 ולא חודש".

מהביטוח הלאומי נמסר: "בפנייה אל בית הדין הוצגו מקרים באזור המרכז, שם יש היצע מועט מאוד של מכונים. הביטוח הלאומי ידגיש במסמכי הזימון לבדיקת שמיעה, שמעבר למכון שא ליו הופנה המבוטח, הוא רשאי על פי בחירתו החופשית, לבחור לבצע את הבדיקה בכל אחד מהמכונים שזהותם המפורשת תופיע במסמך הזימון".

 ??  ??
 ?? צילום: יהושע יוסף ?? המכון: "האיכות והאמינות שלנו נשארו בעינן"
צילום: יהושע יוסף המכון: "האיכות והאמינות שלנו נשארו בעינן"

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel