Israel Hayom

המלכ נותרה ל

30 איש בלבד נכחו בטקס האשכבה של ה שבריטניה כולה מחבקת כעת את המלכה וויליאם והארי שמרו מרחק זה מזה אבל בתום

- ארז פריש לונדון

רבים לא חידשו את חוזי השכירות שלהם, זרים שנהגו להגיע לכאן לבי קור משפחות ולעסקים נפקדו משוק השכירות ודירות המיועדות לשכירות לטווח קצר הוצעו במחירים נמוכים בעשרות אחוזים ממחיר השוק שלהן לפני הקורונה. כל אלה הגדילו את ההיצע ותרמו לירידת מחירים. גם כיום מחירי השכירות בחוזים מתח דשים יורדים מעט. מחירי השכירות הם מרכיב חשוב במדד המחירים לצ רכן, בניגוד למחירי הדירות עצמן, שהלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת את שינויי מחיריהן, אך הם אינם משוקללים במדד.

מחירי הדירות הם סיפור שונה ממחירי השכירות. ייתכן שהירידה במחירי השכירות משקפת דווקא מגמה הפוכה למחירי הדירות. בכלל, מחירי השכירות בארץ נמוכים יחסית למדינות המפותחות מכיוון שמחירי הדירות בישראל, במבט על העשו רים האחרונים, עלו יותר מהממוצע באותן מדינות. המשקיעים בנדל"ן מצפים לתשואה מסוימת, וזו נגזרת משינוי במחיר הדירה ומדמי השכי רות. נכון לעכשיו, מרבית המשתנים תומכים בהמשך התייקרות מחירי הדירות. המצב הזה עלול להשת נות רק אם תחול ירידה משמעותית בכמות הכסף של הציבור, או ירידה משמעותית בשכר.

מחירי השכירות בארץ נמוכים יחסית למדינות המפותחות מכיוון שמחירי הדירות בישראל, במבט על העשורים האחרונים, עלו יותר מהממוצע באותן מדינות

בריטניה נפרדה אתמול מה נסיך פיליפ בטקס צנוע לבק שתו ובחסות כללי הקורונה, בכנ סיית סנט ג'ורג' שבטירת ווינדזור. הבריטים נאספו בקפסולות, בפאבים הפתוחים ותחת כיפת השמיים, וצפו בטלוויזיה בטקס שבו נכחו רק 30 משתתפים ממשפחת המלוכה.

בקשתו של פיליפ כי להקת חצוצ רנים תשמיע קריאת קרב בעת שארונו יורד אל מקום קברו - כובדה, ויותר מ 700 אנשי צבא ירו מטחי כבוד בכל רחבי הממלכה וניגנו לזכרו שי רים מלכותיים של צבא הוד מלכותה. עשרות אנשים התקבצו ברכבות המו בילות לטירת ווינזור בתקווה לכבד את בעלה של המלכה אליזבת בדרכו האחרונה. בעת שהבריטים ציינו דקה דומייה לנסיך פיליפ, המשטרה הברי טית נאלצה לפזר כמה ממעריצי בית המלוכה שהתגודדו בשביל הרחב המו ביל אל טירת המלכה.

רוברט האריס שהגיע למקום ממחוז

קנט סיפר ל"ישראל היום": "אני לא מבין מדוע המשטרה לא מאפ שרת לנו להביע כבוד אחרון כלפי הנסיך שאהבנו כל כך וכיבד אות נו בנוכחותו במשך שנים רבות". בטקס עצמו השתתפו המלכה אליזבת שישבה לבדה, מפאת כללי הבטיחות שנועדו לשמור עליה מכל משמר בעידן הקורונה, ובמרחק מה התיישבו ארבעת ילדיה - הנסיך צ'ארלס, הנסיך אנדרו, הנסיכה אן והנסיך אדוארד, עם שמו נת הנכדים. הנסיך הארי טס לבריט ניה מקליפורניה, והשתתף בטקס לאחר בידוד קצר, וזאת ללא רעייתו מייגן שנותרה בביתם עקב הריונה המתקדם.

ארון בלאנד רובר

האירוע היה הפעם הראשו נה שהנסיכים וויליאם והארי נפגשו מאז הראיון הסנסציוני של הארי ומייגן לאופרה ווינ פרי, שבו הטיחו האשמות קשות של גזענות ואפליה נגד בית המלוכה. השניים צעדו במהלך הלוויה כשבן דודם פיטר פיליפס מפריד בי ניהם, אך בסיום האירוע נצפו יחד עם קייט מידל

 ?? צילום: אורן בן חקון ?? מחירי ההלבשה וההנעלה זינקו פי כמה מהצפוי
צילום: אורן בן חקון מחירי ההלבשה וההנעלה זינקו פי כמה מהצפוי
 ??  ??
 ?? וויליאם והארי, וביניהם - פיטר צילום: GettyImage­s ??
וויליאם והארי, וביניהם - פיטר צילום: GettyImage­s
 ?? מלווים את ארונו של הנסיך פיליפ צילום: אי.אף.פי ??
מלווים את ארונו של הנסיך פיליפ צילום: אי.אף.פי
 ?? משמר המלוכה בטקס האשכבה צילום: רויטרס ??
משמר המלוכה בטקס האשכבה צילום: רויטרס
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel