Israel Hayom

יחידה :8200 מקדמים נשים דרך מכינה צבאית

תוכנית חדשה מאפשרת לנשים שעברו את המבחנים באופן חלקי בלבד, להתקבל ליחידה דרך מכינה ● רס"ן נ', יוזמת המהלך: "אנחנו מנסים לייצר איזון מגדרי כדי לגשר על פער שקיים בכל העולם"

- לילך שובל

יחידה 8200 הצליחה להגדיל בשבועות האחרונים באופן משמעותי את מספר הנשים המ שרתות במסגרתה בתחום הבינה המלאכותית, לאחר שפתחה מכי נה עבור אלו שלא הצליחו להת קבל לשורותיה במסגרת המבח נים. לאור ההצלחה, ב 8200 שוקלים לפתוח מכינות לנשים בתחומים נוספים.

אין זה סוד שלאורך שנים רבות ישנו מחסור בנשים המתמיינות לתפקידים טכנולוגיים בצבא, וזאת לאור העובדה שפחות נשים לומדות את מקצועות מדעי המחשב מאשר גברים. יחידה 8200 של אמ"ן ני סתה לא פעם ליזום תהליכים על מנת לייצר הזדמנויות שוות לנשים, אך לא הצליחה באופן מספק.

בתקופה האחרונה יזמה קצינה בדרגת רב סרן מכינה לנשים של מדו מדעי המחשב, אך את המבחנים הממיינים עברו באופן חלקי בלבד, כתוצאה ממחסור בידע פרקטי. אותן נשים קיבלו הזדמנות נוספת להשתתף בקורס היוקרתי בתחום הבינה המלאכותית של .8200 לפי שעה, גברים שלא עוברים את המ בחנים הבסיסיים לא מקבלים הז דמנות דומה, כך שמדובר באפליה מתקנת לנשים.

"היוזמה נולדה מתוך הרצון לה גדיל את הייצוג הנשי בעולמות הטכנולוגיי­ם, ובמקביל לשמור על האיכות בקורסי היסוד", הסבירה יוזמת המהלך, רס"ן נ'. "ראינו בנות מעולות עם פוטנציאל גבוה, שלא מגיעות עם הידע הנדרש כדי לה תחיל את קורסי היסוד של היחידה".

המכינה היא במתכונת של קורס קדם צבאי, ומיועדת לנשים שחסר להן ידע פרקטי. במהלך המכינה עוברות המשתתפות הכשרה מתק דמת בתחומי המחשבים והטכנולו גיה, ומי שמצליחה לעבור את המ בחנים לאחר מכן, מצטרפת לקורס בינה מלאכותית שנמשך ארבעה חודשים.

לאחרונה הסתיים הקורס הראשון במתכונת זו, והתוצאות מרשימות: אם בעבר בקורס היוקרתי היה מספר מצומצם מאוד של נשים, הרי שב

קורס הנוכחי 57 אחוזים מהמסיימים היו נשים. עוד נמצא כי אף אחת מהנשים שהשתתפו במכינה לא נשרה מהקורס, והן אף סיימו אותו בציונים גבוהים במיוחד.

לאור ההצלחה, יחידות נוספות ב 8200 החליטו לבצע מהלך דומה, והכוונה היא לקיים מכינות נוס פות לנשים ב ,8200 בתחומים כמו סייבר ועוד. בצה"ל מקווים למצוא את הדרך לאפשר גם לנשים שלא למדו מחשבים בתיכון להגיע לי חידות הטכנולוגיו­ת באמ"ן, והנושא נמצא כעת בבחינה.

"זה פרויקט לאומי שמשפיע על מספר הנשים הטכנולוגיו­ת במדינת ישראל", ציינה רס"ן נ'. "הן יכו לות לצאת להיי טק. אנחנו מנסים לייצר איזון מגדרי בעולמות הטכ נולוגיים, כדי לגשר על פער שקיים בעולם כולו - פחות בנות בוחרות ללכת וללמוד מדעי המחשב".

 ?? מספר הנשים ביחידה עלה משמעותית ?? צילום אילוסטרציה: דו"צ
מספר הנשים ביחידה עלה משמעותית צילום אילוסטרציה: דו"צ

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel