Israel Hayom

קארין מתה בחדר הלידה

אחרי תחקיר "שישבת": המשפחה מתלוננת שהרופאים לחצו על בטן היולדת ●

- איליה יגורוב ורן רזניק

טרגדיה בבית החולים סורוקה בבאר שבע: בלילה שבין שני לשלישי מתה במהלך הלידה קארין גאז ללוש בת ה .31

הצוות בחדר הלידה עשה ככל יכולתו להצילה, אך ללא הצלחה. פעולות ההחייאה וההובלה לחדר ני תוח במצב קריטי של היולדת לני תוח קיסרי מנעו אסון כפול; התינוקת שרדה, ועכשיו היא מאושפזת במצב יציב במחלקה לטיפול נמרץ.

בית החולים מסר כי ההודעה על מותה הועברה למשרד הבריאות. מש פחתה אומרת כי: "אנחנו לא מבי נים איך אישה בריאה, צעירה וחזקה הגיעה למצב של הידרדרות כזאת".

לפי תלונות המשפחה, במהלך הלידה ביצע הצוות הרפואי בחדר הלידה בסורוקה לחץ פיזי על בטנה של היולדת באזור הפונדוס )קרקעית הרחם( שגרם לה לכאבים קשים בנ שימה ולהקאות, וקדם להחמרה במ צבה ולמותה.

בחודש אפריל פורסם תחקיר במו סף "שישבת" שעסק בשימוש השגר תי שעושים רופאים ואחיות מיילדות בלחץ פיזי על בטן היולדת בבתי החולים רבים בארץ. בשורה של תלו נות שהוגשו למשרד הבריאות נטען כי פרוצדורה זו גורמת לנזקים קשים לעשרות יולדות בשנה. עוד נטען כי הועלו בפני משרד הבריאות תלונות על השימוש בשיטה, כולל על מותן של יולדות, אבל עד עכשיו משרד הבריאות לא עשה דבר כדי לאסור להגביל או להסדיר את השימוש בה.

מערכות גופה של ללוש, בשבוע ה 40 להריונה, קרסו במהלך הלידה באופן פתאומי. הצוות בחדר הלידה החל בביצוע החייאה, והיא הובהלה לחדר ניתוח במצב קריטי.

אלמוג, גיסה של קארין גאז ללוש, סיפר ל"ישראל היום" על ליל הז וועות שמשפחתה עברה בליל מותה: "אנחנו לא מבינים איך אישה מאוד בריאה, צעירה וחזקה הגיעה למצב של הידרדרות כזאת פתאומית. לנו זה לא מובן, אנחנו רוצים להיות בטוחים שמה שהם )סורוקה( אומרים )תסחיף ריאתי( הוא זה שקרה ולא משהו אחר. הייתי שם כל הלילה, צוות של 15 רופאים נלחמו על חייה".

קארין הותירה אחריה בעל וילדה בת .3 בני המשפחה מחכים לתוצאות הניתוח שאחרי המוות.

בהמשך אותו יום עלתה השאלה אם נעשה שימוש בשיטה המיושנת של לחץ על הבטן על מנת לזרז את הלידה )שיטת הקריסטלר(. בבית החולים סורוקה שללו אפשרות זאת באופן חד משמעי: "לא בוצעה פעו לת קריסטלר או כל לחץ אחר במה לך הלידה״.

פרופ' רלי הרשקוביץ, יו"ר הח טיבה למיילדות וגינקולוגי­ה בבית החולים, מסרה את תנחומיה למש פחתה של ללוש וסיפרה על המק רה: "אנחנו משתתפים בצערה הכבד של משפחתה של היולדת שנפטרה הלילה. לצערנו, מערכות גופה של היולדת קרסו באופן פתאומי בשלב מוקדם של הלידה. הצוות בחדר לידה החל בביצוע החייאה והיא הובהלה לחדר ניתוח במצב קריטי, שם בוצע ניתוח חירום קיסרי ליילוד התינו קת שמאושפזת בטיפול נמרץ פגים במצב יציב. תוך כדי נאבקנו על חייה עם צוות גדול של רופאים בכירים, בהם מרדימים, גינקולוגים ומומחים בכירורגיית לב חזה. היא חוברה למ כשיר אקמו, אך לצערנו במהלך הלי לה היא נפטרה. ככל הנראה מדובר באירוע נדיר של תסחיף ריאתי שמ ביא לקריסה מהירה וסוערת של מע רכות הגוף. אנו בודקים את נסיבות הפטירה החריגה, ומחכים לתוצאות הנתיחה שלאחר המוות".

"בהתאם להנחיות"

תגובת משרד הבריאות: "משרד הבריאות קיבל את עמדת האיגוד הגינקולוגי, לפיה ההחלטה על השי מוש בפרקטיקה הזו תהיה בהתאם למדיניות של כל מחלקה״.

מנהלת מחלקה בסורוקה: "כנראה מדובר באירוע של תסחיף ריאתי. הנסיבות נבדקות, ואנו מחכים לתוצאות הנתיחה שלאחר המוות"

 ??  ?? קארין גאז ללוש. התינוקת שרדה
קארין גאז ללוש. התינוקת שרדה
 ??  ?? קארין גאז ללוש ז"ל לצד בעלה ניסים
קארין גאז ללוש ז"ל לצד בעלה ניסים
 ??  ?? "ישראל היום", 30.04.21
"ישראל היום", 30.04.21
 ??  ?? ביה"ח סורוקה
ביה"ח סורוקה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel