Israel Hayom

המשבר הגיע מהר: לבנט אין רוב להארכת איסור "איחוד משפחות"

מבחן יציבות ראשון: רע"מ תומכת בהענקת אזרחות לפלשתינים - ובימין מציבים תנאים ●

- דניאל רוט אבנרי כתבתנו בכנסת

קרב בין הקואליציה לאופוזיציה על חוק "איחוד משפחות", שלא עלה לסדר היום בוועדה המסדרת של הכנסת.

זאת, לכאורה, בעקבות חשש בקואליציה שההחלטה לא תזכה לרוב. החשש היה שמפלגות הש מאל ורע"מ יתנגדו, ומפלגות הימין באופוזיציה לא יתמכו בו.

למעשה, החוק הוא "הוראת שעה" השוללת מתן אזרחות יש ראלית או תושבות בישראל לפל שתינים תושבי יהודה והשומרון או רצועת עזה, שהם בני זוג של אזר חים ישראלים. עקב היותו הוראת שעה, נדרשת הארכה מדי שנה, כשלקואליצי­ה יש שלושה שבועות להעבירו. השאיפה בקואליציה היא לדון בסוגיה הנפיצה בוועדת החוץ וביטחון, שבה לא חברים ח"כים מהסיעות הערביות, לרבות רע"מ. בפועל, הדיון אמור להיערך בשי תוף ועדת הפנים, שבראשה עומד ח"כ מנסור עבאס.

עם זאת, בליכוד הציעו לסייע להארכת הוראת השעה. ח"כ מיקי זוהר צייץ כי "הקואליציה ביטלה את הדיון בוועדה המסדרת בנוגע למניעת איחוד משפחות. הם פשוט לא מסוגלים לשמור על מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוק רטית. נסכים לסייע להם אם הם יסכימו לקדם לנו את החוק להס דרת ההתיישבות הצעירה ביו"ש".

בשנה שעברה, הוועדה המשות פת לוועדת החוץ והביטחון וועדת הפנים אישרה את הארכת תוקפה של הוראת השעה, המאפשרת לשר הפנים למנוע איחוד משפחות של

פלשתינים. זאת, לנוכח עדויות השב"כ לפיהן בפיגועי התאבדות רבים היתה מעורבות של פלש תינים, שנכנסו לישראל במסגרת איחוד משפחות.

"יחסל את המדינה"

בהמשך לכך, בליכוד תקפו את ממשלת בנט לפיד ומסרו בהודעה כי "בגלל ההרכב ההזוי של הממשלה החלשה של בנט היא לא מצליחה, כבר ביום השלישי לקיומה, להעביר הארכה של חוק איחוד משפחות כדי למנוע התא זרחות של מאות אלפי פלשתינים ומסתננים בלתי חוקיים, דבר שי חסל את המדינה היהודית".

מנגד, שר התקשורת יועז הנדל מתקווה חדשה הגיב כי "איסור איחוד משפחות פלשתיניות עלול לפקוע בשל התנגדות המ פלגות הערביות, הליכוד, החרדים והציונות הדתית. עד היום הצב עה מסורתית של כלל המפלגות הציוניות. שת״פ מופלא. מתברר שהציונות לא חשובה. מחר יסבי רו שהצביעו בעבר בליכוד בעד ההתנתקות ושחרור מחבלים כי היריבים היו נגד".

בה בעת, יו"ר מפלגת הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', תקף בחריפות את ראש הממשלה נפתלי בנט. "אני רואה שמתחיל קמפיין מאורגן, מתוזמן וצבוע של מפלגת 'שמאלה' על הראש שלנו בעניין חוק איחוד משפחות", צייץ סמו טריץ' בטוויטר, "חודשים אנחנו צועקים שלהקים ממשלה שנ שענת על אויבי ישראל תומכי טרור זה אסון למדינה היהודית, ושקואליציה כזו לא תוכל לשמור על האינטרסים החיוניים של מדי נת ישראל ותפגע בהם.האופוזיציה טרם החליטה כיצד לנהוג בעניין".

 ??  ?? בנט ולפיד בפגישת עבודה ראשונה בלשכת רה"מ
בנט ולפיד בפגישת עבודה ראשונה בלשכת רה"מ

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel