Israel Hayom

סימנה פריצת דרך היסטוריה בכנסת

"מתחייבת אני" - בשפת הסימנים ● שירלי פינטו קדוש הפכה לח"כית החירשת הראשונה בתולדות המליאה ● 12 ח"כים נוספים הושבעו במסגרת החוק הנורבגי

- דניאל רוט אבנרי כתבתנו בכנסת

ח"כ שירלי פינטו קדוש ממפלגת ימינה הצהירה את מול אמונים לכנסת, ותהיה חברת הכנסת החירשת הראשונה אי פעם במשכן. היא נכנסה לתפקידה לאחר התפטרותו של שר הדתות, מתן כהנא, באמצעות החוק הנורבגי.

ח"כ פינטו קדוש תיעזר במתור גמנית שתנאם בעבורה באמצעות מכשיר "מדונה" שיחובר למערכת ההגברה המרכזית של המליאה. בל שכתה תותקן נורה שתהבהב בהישמע צלצול המורה על הצבעה במליאה.

בהנחיית יו"ר הכנסת ח"כ מיקי לוי הוכנה מעטפת פרלמנטרית מלאה לח"כית החדשה. לצורך כך, נועדו בימים האחרונים מזכירת הכנסת, ירדנה מלר הורביץ, וצוותה, בשי תוף מומחי אגף הטכנולוגיה והמחשוב של המשכן, עם ח"כ פינטו קדוש, כדי לאפיין את הצרכים הייחודיים שלה. בנוסף, נקבע כי חברת הכנסת תיעזר בדיוני המליאה במתורגמנית, שתתרגם את הנאמר לשפת הסימנים, ובנאומים תדבר באמצעות מיקרופון שיחובר למערכת ההגברה במליאה.

כמו כן נקבע, לבקשת חברת הכ נסת, כי מקום ישיבתה באולם יאפ שר לה לראות מקרוב את המתורגמ נית שלה. המטרה היא שיתאפשר לה להיות מעורבת בנעשה במליאה בזמן אמת, כדי להגיב בקריאות ביניים, להעלות שאילתות ולנאום מהפודיום.

13 ח"כים הצהירו אמונים

13 חברי כנסת חדשים הצהירו אתמול אמונים למדינת ישראל ונ כנסו לכנסת במסגרת החוק הנורבגי, שמאפשר לשרים להתפטר ולהכניס במקומם חברי כנסת חדשים.

יו"ר הכנסת, מיקי לוי, הקריא בפני חברי הכנסת את נוסח ההצהרה: "אני מתחייב לשמור אמונים למדינת יש ראל ולמלא באמונה את שליחותי בכנסת", והח"כים החדשים השיבו בזה אחר זה: "מתחייב/ת אני".

יש עתיד: שרת הכלכלה אורנה ברביבאי ושר התיירות יואל רזבוזוב התפטרו, כשבמקומם ייכנסו טטיאנה מזרסקי ויסמין פרידמן.

תקווה חדשה: במפלגתו של סער יתפטרו שר התקשורת יועז הנדל, וכן שר הבינוי והשיכון ושר ירוש לים ומורשת זאב אלקין, ואת מקומם יתפסו ח"כ צבי האוזר וראש עיריית אילת לשעבר מאיר יצחק הלוי.

מרצ: שר הבריאות, ניצן הורוביץ, יתפטר מהכנסת יחד עם השרה תמר זנדברג. במקומם ייכנסו מיכל רוזין ועו"ד גבי לסקי, שייצגה את עאהד תמימי שנעצרה על אלימות כלפי חיילי צה"ל. השתיים טרם הצהירו אמונים, אך יעשו זאת בהמשך.

ישראל ביתנו: שר האוצר ויו"ר המפלגה אביגדור ליברמן יתפטר מהכנסת יחד עם שר החקלאות עודד פורר, והשר במשרד האוצר חמאד עמאר. את מקומם יתפסו פרופ' יוסי שיין, עו"ד לימור מגן תלם וד"ר אלינה ברדץ' יאלוב.

כחול לבן: ממפלגתו של שר הבי טחון גנץ התפטרו שרת העלייה והק ליטה פנינה תמנו שטה, שר התרבות והספורט חילי טרופר ושרת המדע והטכנולוגי­ה אורית פרקש הכהן. במ קומם הושבעו לכנסת מופיד מרעי, רות וסרמן לנדה ופרופ' אלון טל, מייסד "אדם, טבע ודין".

פינטו קדוש תיעזר במהלך דיוני המליאה במתורגמנית, שתתרגם לשפת הסימנים, ובנאומים תדבר בקולה באמצעות מיקרופון

 ?? צילום: אי. אף. פי ?? ח"כ שירלי פינטו מצהירה אמונים
צילום: אי. אף. פי ח"כ שירלי פינטו מצהירה אמונים

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel