Israel Hayom

תיק :4000 השופטים דחו את הדיונים בשלושה שבועות

השופטים הודיעו על עצירת חקירתו הנגדית של ישועה, לאחר שההגנה ביקשה פגרה עד החגים ● הסנגורים ביקרו את קוצר הזמן, איימו שלא לחקור עדים - וננזפו

- יאיר אלטמן

דרמה אירעה אתמול במהלך דיוני משפט תיק .4000 פרק ליטי נתניהו ואלוביץ' ביקשו לדחות את הדיונים להמשך החקירה הנגדית עד לאחר החגים, בשל רצונם לעבור על חומרי החקירה החדשים הצפויים להתקבל מהטלפון של ישועה, חומ רים שאותם הורה בית המשפט לפ רקליטות להעביר להגנה.

תחילה, בית המשפט דחה את בק שתם, אך לאחר ביקורת חריפה ביותר שהושמעה מצד ההגנה, ובכללה איום שלא לחקור את העדים, השופטים שינו את החלטתם וקבעו כי הדיונים יידחו למשך שלושה שבועות ויתח דשו ב 5 ביולי. זאת על מנת לאפ שר להגנה להיערך לחומרים החדשים שהתקבלו. על הפרקליטות להעבירם עד 28 ביוני.

"לא נוכל להתכונן"

בפרקליטות התנגדו לבקשת ההגנה וביקשו הפסקה של שבועיים, לאחר מכן חקירה של העד הבא, ולאחר סיום חקירתו לשוב להמשך החקירה הנגדית של ישועה.

ההגנה התנגדה לכך, וטענה כי לא ניתן לקיים חקירה נגדית יחד עם הכ נות לחקירה הנגדית המחודשת של ישועה, עם החומר החדש שיתקבל.

"אנו לא יכולים לנהל את ההגנה תוך כדי זה שמתארגנים בתנועה, זה העיקרון", אמר עו"ד ז'ק חן, סנגורו של שאול אלוביץ'.

סנגורו של יושב ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, עו"ד בן צור, הוסיף: "רגולציה זו טריטוריה שונה לגמרי )העד הבא יעסוק ברגולציה, - י"א(. בחודשים האחרונים עסקנו אך ורק בסיקור, כי ידענו שנגיע לפגרה ואז יהיה זמן לעבור על הרגולציה. אנו עובדים שבעה ימים בשבוע. חברתי אומרת שבעוד שבועיים נשמע את ברגר. אי אפשר מעשית להתכונן לכך בתוך שבועיים, מדובר באלפי מוצגים. ישועה צריך להשלים את עדותו על סמך החומר הקיים, ואת העדים שמ עורבים באתר 'וואלה' צריך לשמוע על סמך החומרים שיועברו אלינו".

ביקורת על הסנגוריה

לאחר שבית המשפט דחה את בקשת ההגנה, הסנגורים השמיעו ביקורת חריפה ביותר כלפי השופטים ואף איימו להגיב לה.

עו"ד מיכל רוזן עוזר, הסנגורית של איריס אלוביץ', איימה שלא לחקור עדים ואמרה: "אשב ואשתוק. זו פגי עה אנושה בהגנה של הלקוחה שלי".

עו"ד חן הצטרף לדברי עמיתתו ואמר לשופטים: "גם אני לא אחקור את העדים. ההחלטה של כבודכם פו געת באופן מהותי בהגנת הנאשמים".

לאחר שינוי החלטת השופטים, מתחה ראש ההרכב, השופטת רבקה פלדמן פרידמן, ביקורת על התנה לות הסנגורים ותגובתם להחלטה שלא להכריז על פגרה במשפט עד לאחר חגי תשרי, ואמרה: "התגובה שהיתה קודם לא מקובלת. לא רוצה להשת מש בביטויים קיצוניים יותר, אך כך לא מגיבים להחלטת בית המשפט".

ראש הרכב השופטים: "התגובה של ההגנה לא מקובלת, אני לא רוצה להשתמש בביטויים קיצוניים יותר, אך כך לא מגיבים להחלטת ביהמ"ש"

 ?? צילום: אורן בן חקון ?? אילן ישועה
צילום: אורן בן חקון אילן ישועה
 ?? צילום: ראובן קסטרו ?? הרכב השופטים בתיק 4000
צילום: ראובן קסטרו הרכב השופטים בתיק 4000
 ?? צילום: אורן בן חקון ?? שאול אלוביץ' בבית המשפט
צילום: אורן בן חקון שאול אלוביץ' בבית המשפט

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel