Israel Hayom

מתקרב, נוטה לפתע - וצונח: פורסם תיעוד האסון באיטליה

כלי תקשורת איטלקי שידר תיעוד מאסון הרכבל שבו נהרגו ,14 מהם 5 בני משפחת בירן ● לפני צניחת הקרון, אחד המפעילים הבחין בתקלה - אך לא הצליח להצילם

- ארז לין

מתקרב לפסגה, נוטה הצידה לפתע - ואז שועט במהירות מטה: גוף התקשורת האיטלקי Tg3 פרסם אתמול תיעוד מזעזע של אסון הרכבל בהר מוטרונה שבצפון איטליה, שבו נספו 14 בני אדם, בהם חמישה בני משפחה ישראלית.

בסרטון המזעזע ניתן לראות את הק רון של הרכבל מתקרב ליעדו בפסגת הר מוטרונה כשבתוכו הקורבנות )כשפ ניהם מטושטשים(, ולכאורה הכל מתנהל באופן תקין, אולם רגע לפני שהוא אמור לעצור הוא פתאום נוטה בחוזקה וכמעט מתהפך ואז מתחיל להאיץ במורד ההר.

בחלק אחר של הסרטון, שצולם מז ווית אחרת, המפעיל שמחכה לרכבל שם לב שמשהו לא בסדר ואפילו מרים את ראשו למעלה לעבר הכבלים בתח נה. אלא שהבחנה זו הגיעה מאוחר מדי והקרון, כאמור, משנה כיוון ודוהר בחו זקה עד שהוא נופל ליד עמוד במהירות עצומה. בשלב זה המפעיל רץ בבהלה לחדר הבקרה.

האסון אירע בחודש שעבר, ומאז באיטליה נמשכת החקירה בחשד לר שלנות פושעת. עד כה נעצרו לפחות שלושה אנשים, ובהם מנהלי האתר ומ

פעילי הרכבל, החשודים באחריות לא סון. הבכיר ביניהם עדיין מוחזק במעצר בית, והוא גם זה שנטל על עצמו אחריות לאירוע, אך השניים האחרים חופשיים עד שייפתח המשפט.

לפי החשד, בימים שקדמו לאסון הת רחשו תקלות בלתי מוסברות - אולם המפעילים החליטו באופן מודע להת קין כלי אשר משבית את מנגנון עצירת החירום אשר מופעל בעת תקלות. המ פעילים ככל הנראה חשבו שבכך יוכלו לעקוף את התקלות, בלי לתקן אותן באופן מלא.

חמשת בני המשפחה הישראלית שנספו הם עמית בירן וטל פלג בירן, בנם תום בירן בן השנתיים ויצחק וב רברה כהן, הסבא והסבתא. בנם הבכור, איתן בן ה ,5 נפצע באורח אנוש, אך התאושש ושוחרר לאחרונה מבית החו לים באיטליה. מבין 14 האנשים שהיו על הקרון בזמן האסון, הוא הניצול היחיד.

כשבועיים אחרי האסון, הוא התבשר על הטרגדיה הנוראה. "הילד לומד לאט לאט על מה שקרה. מדובר בתחילתו של מסע עדין", הסבירה קריסטינה פיגנה, עורכת דינה של איה, דודתו של איתן. איה מייצגת את הקטין, שמאושפז בבית החולים לילדים של טורינו, מול רשויות המדינה.

 ??  ?? רגע נפילת הרכבל
רגע נפילת הרכבל

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel