Israel Hayom

בבתי הקולנוע מרוצים: יש קהל

שלושה שבועות אחרי שנפתחו מחדש, מדווחות רשתות בתי הקולנוע השונות כי הקהל מגיע בהמוניו • הבעיה העיקרית: מחסור בעובדים שלא מאפשר לקיים לוח הקרנות מלא

- מאיה כהן

שלושה שבועות עברו מאז נפתחו בתי הקולנוע בארץ מחדש לאחר שנה שבה עמדו סגורים בגלל הקורונה, וזה זמן טוב לברר: האם הקהל נוהר בה מוניו? האם הדרישה לסרטים חזרה להיות כמו שהיתה לפני הקורונה או שמא הקהל לא ממהר לחזור לאולמות?

"בגדול הקהל חזר לקולנוע, ואנחנו מאוד מרוצים ממה שקורה", אומר גיא שני, מנכ"ל קולנוע לב. "בשבוע הראשון היתה בעיקר חזרה של צעירים ושל יל דים, ועכשיו כולם חזרו. הסרטים אצלנו עובדים נהדר. מבחינתנו האירוע נגמר, אנחנו מאחוריו. הבעיה העיקרית שנ שארה היא נושא העובדים. אין מספיק כוח אדם, וזה לא מאפשר לנו לפתוח את בתי הקולנוע בצורה מלאה ורציפה כמו שהיינו רוצים. מספר ההצגות קטן יותר, בעיקר באמצע השבוע. בסופ"ש אנחנו עובדים מלא, מהבוקר עד הערב, והמ ספרים חזקים, אבל באמצע השבוע לא הגענו למאה אחוז. הרבה אנשים יצאו לחל"ת ולא רוצים לחזור. קשה לנו לגייס עובדים, וגם לוקח זמן להכשיר אותם. חסרים לנו סדרנים, קופאים, עובדי מז נון. אני שומע שזו בעיה גם ברשתות בתי קולנוע אחרות. אנחנו מפרסמים מודעות, אבל לא מגיעים כאלה שרוצים לעבוד".

מנכ"ל סינמה סיטי, אבי אדרי, אומר כי "רוב הקהל חזר לאולמות, המספרים יפים. אנחנו מתקרבים בצעדי ענק ל 2019 שהיתה שנה טובה, ובחלק מימי השבוע אפילו עוברים אותה. היה יום שישי אחד שהתפוסה בו היתה 120 אחוז ביחס ליום שישי מקביל משנת .2019 רואים ממש את הגעגוע של הקהל, גם בהתנהגות. שולחים לנו תמונות עם הודעות מתרג שות. אנשים התגעגעו לחוויה, לאווירה, לשבת באולם ולאכול פופקורן. הביקוש גדול בכל הז'אנרים: סרטים לילדים, סרטי משפחה וסרטים למבוגרים". גם אתם סובלים מבעיית כוח אדם? "כן, זו בעיה חמורה מאוד. העובדים לא באים, וקשה לגייס. יש עובדים שי צאו לחל"ת ולא רוצים לחזור, ויש גם כאלה שלא בחל"ת ופשוט לא מחפשים עבודה. היו גם כאלה שבאו ואחרי יום ויתרו כי קשה להם - פתאום אחרי שנה בבית זה מאמץ גדול מבחינתם. אנחנו בערך עם 50 אחוז כוח אדם. חסרים לנו מקרינים, סדרנים, מזנונאים וקופאים,

וזה משפע על שעות הפתיחה. צמצמנו הקרנות בבוקר ובחצות, כי אין לנו מס פיק עובדים. בסופ"ש אנחנו משתדלים להמשיך כרגיל.

"משפחות שלמות באות"

אייל מור, מנכ"ל רשת הוט סינמה, מרו צה בסך הכל מהמצב. "בשבוע הראשון לפתיחת בתי הקולנוע עוד היינו עם הג בלות הקורונה, אבל החל מ 1 ביוני אנחנו בלי הגבלות, וההיענות של הקהל לחלוטין תואמת את הציפיות שלנו. הקהל פוקד אותנו במספרים יפים מאוד. חזרנו לעידן טרום הקורונה, רואים ומרגישים את זה. הקהל היה צמא לזה, לשבת באולם, לצחוק ולבכות, זו חוויה חברתית. קשה לי לתת מספרים, אבל אנחנו קרובים מאוד ל 100 אחוז תפוסה. גם ההתעוררות העולמית השפיעה עלינו מאוד".

לדבריו, ההצלחה הכי גדולה היא של סרטי ילדים ומשפחה. "בהקרנות של שבת או בהקרנות אחר הצהריים באמצע הש בוע מגיעות משפחות שצמאות לבילוי. הואיל ויש היצע עצום של סרטים שחיכו על המדף, אנחנו מעלים סרטים חדשים שבוע אחרי שבוע - והקהל מגיע".

בנוגע למחסור בכוח אדם של עובדים, גם רשת הוט סינמה סובלת מאותה בעיה. "אני מקווה שבסוף יוני משהו ישתנה", אומר מור. "אני מאמין שבסוף הנורמליות תחזור גם לשוק העבודה הזה. בהתחלה זה גרם לנו לצמצם את מספר הקרנות הבוקר, אבל עכשיו אנחנו לאט לאט חוזרים לשג רה. ככל שיעבור הזמן אני מאמין שנראה יותר ויותר חזרה של עובדים".

סמנכ"לית השיווק של רשת יס פלאנט, ליעד קרימברג, אומרת כי "מאז הפתיחה של בתי הקולנוע אנחנו רואים כמויות אדירות של מבקרים - דבר שמאוד משמח אותנו. ההצגות בסופי השבוע הן בתפוסה כמעט מלאה, מספרים מאוד גבוהים.

"רואים שהקהל מאוד התגעגע, ופוקד את בתי הקולנוע בתכיפות גבוהה. אנ שים אומרים לנו 'כבר הספקתי לראות את הסרט שלוש פעמים'. באים שוב ושוב, וזה משמח. גם מתחמי ה VIP שלנו ואול מות האיימקס עובדים בתפוסה מלאה. הכל עובד יפה מאוד".

לדברי קרימברג, כדי להתמודד עם המחסור בעובדים, חלק מהמנהלים ברשת מגיעים לעבוד בסופי שבוע לתת שירות. "יש מקומות שבהם יש ירידה של 50 אחוז בכמות העובדים", היא אומרת. "המצב לא פשוט, אבל אנחנו מקווים שבסוף החודש הכל יחזור לקדמותו. יוני זה תמיד חודש לא פשוט כי זה חודש של מבחנים לס טודנטים, אבל אנחנו מקווים שבחודש הבא זה ישתפר".

מנכ"ל סינמה סיטי: "המספרים יפים. אנחנו מתקרבים בצעדי ענק ל 2019 שהיתה שנה טובה, ובחלק מהימים אף עוברים אותה. רואים את הגעגוע של הקהל"

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel