Israel Hayom

סוף סוף: "מהיר ועצבני "9 יוצא לקולנוע

התגעגעתם לווין דיזל ולחבורתו? לפעלולים גרנדיוזיים ולמכוניות שטסות בכבישים? אחרי שיציאתו נדחתה שוב ושוב בגלל הקורונה, הערב יעלה בארץ הסרט התשיעי בסדרת סרטי האקשן

- ישי קיצ'לס

אחרי דחיות חוזרות ונשנות בגלל הקורונה, ולא פחות מא רבע שנים אחרי שהסרט הקודם בסדרה יצא, מגיע הערב סוף סוף לבתי הקו לנוע "מהיר ועצבני "9 ומבטיח להיות הבלוקבאסטר שיחזיר את כולנו לקו לנוע באופן רשמי.

והאמת? אין סיבה שזה לא יקרה. אמנם לא מדובר באחד הסרטים הטו בים בסדרת סרטי האקשן המצליחה, אבל הוא בהחלט עדיף על הסרט הקו דם )שהפקתו סבלה מסכסוך מתוקשר שהתגלע בין וין דיזל לדווין "דה רוק" ג'ונסון( ועל הספין אוף האנמי והמא כזב "הובס ושואו" )שפתר את הסכסוך המתוקשר בכך שנתן לג'ונסון סרט משל עצמו(.

גם בפעם הזו ה"עלילה" שולחת את טורטו )דיזל( ואת חבורתו הע ליזה )שכוללת את מישל רודריגז, טייריס גיבסון, לודקריס, נטלי עמ נואל וג'ורדנה ברוסטר( למסע חובק עולם בחיפוש אחר גאדג'ט משוכלל כלשהו שמסכן את שלום העולם. אלא שהפעם מי שמסבך את העסק הוא ברנש זעוף בשם ג'ייקוב )ג'ון סינה(, שמתברר עד מהרה כאחיו הצעיר ותאב הנקמה של טורטו.

מצד אחד, "מהיר ועצבני "9 ממשיך ללחוץ על הדוושה ולהגדיל את מידת הגיחוך של הפעלולים. אחרי שהסרט הקודם עשה שימוש משעשע בצוללת גרעינית, הסרט הנוכחי מתהדר במג נט ענק )כמו ב"שובר שורות"( ובמכו נית שעפה לחלל. מצד שני, הסרט גם משמש סוג של פריקוול עבור טורטו. אז יש כאן גם פלאשבקים אינטימיים, טר גדיות משפחתיות - שמצחיקות מבלי להתכוון לכך - וסצנה הזויה שבה המ צלמה נכנסת אל תוך התודעה נשמה של גיבורנו הקשוח.

בסופו של דבר, "מהיר ועצבני "9 לא מחדש הרבה, אבל זה בסדר. הוא רועש, הוא טיפש, ויש בו מספיק הסחות דעת ורגעי WTF כדי להצדיק את הצפייה בו. פה ושם אפילו מתפלקת לו איזו הברקה חטופה. הוא אולי רחוק מלהיות מושלם, אבל הוא בהחלט מושלם כדי לחזור לשגרה.

הצלחה שלא נחזתה

בעיתוי די מקרי, הסרט התשיעי בסדרה יוצא שבוע לפני שימלאו 20 שנה ליציאת הסרט הראשון, "מהיר ועצבני", שיצא ב 22 ביוני 2001 ואמור היה להיות סרט מרוצי מכוניות קטן וחסר יומרות, בכיכובם של וין דיזל ופול ווקר. אלא שהסרט הקטן הזה הוליד את אחת מסדרות הסרטים הפו

פולריות, המבדרות והמצליחות כלכ לית של המאה ה .21

זה קרה בטעות, כמובן. כשהסרט עלה לאקרנים לפני שני עשורים, אף אחד לא חשב עליו יותר מדי. ואם כן חשבו עליו, בעיקר ציינו עד כמה הוא דומה ל"נקודת פריצה", עם קיאנו ריבס ופטריק סוויזי, רק עם מכוניות מרוץ במקום גלשנים )דיזל גילם את הפו שע נהג מרוצים דומיניק טורטו. ווקר גילם את השוטר הסמוי תכול העיניים בריאן אוקונור(.

למרות ההצלחה המפתיעה בקופות, דיזל החליט שלא מתאים לו להשתתף בסיקוול. כשהגיע הזמן לצלם את הסרט השלישי, גם ווקר העדיף להבריז.

רק בסרט הרביעי, שאיחד את צוות השחקנים של הסרט המקו רי )והוסיף את גל גדות(, החלה סוף סוף להתגבש הנוסחה המנצחת שתה פוך את "מהיר ועצבני" למעצמת על עולמית: כמה עשרות מכוניות מהירות, קאסט מגוון

מבחינה אתנית, לוקיישנים בינלאומיים, בחורות יפות בבגדי ים שרוקדות בהילוך איטי, כו כבים אורחים שווים, פעלולים מגוחכים לחלוטין שאינם מכירים בחוקי הפיזיקה, קווי עלילה מופרכים הלקוחים מסרטי "אושן "11 ו"משימה בלתי אפשרית", טוויסטים מלודרמטיים הלקוחים מעו לם אופרות הסבון, הרבה דיבורים על משפחה, ובירה קורונה. הסרט החמישי )והטוב ביותר בסדרה( העלה את הרף כאשר הוסיף למיקס את דווין "דה רוק" ג'ונסון, בתור סוכן פד רלי מיוזע שדולק בעקבות ווקר ודיזל, וזה היה למעשה הסרט הראשון בסדרה שמימש את הפוטנציאל והפך לתופעה. מאז הגרף רק ממשיך לעלות והסדרה ממשיכה לגדול בכל מובן. אפילו מותו הטרגי של ווקר ב ,2013 שהתרחש במ קביל לצילומי "מהיר ועצבני ,"7 לא הצליח לבלום את ההצלחה הגדו לה או להעכיר אותה. להפך. הפרק השביעי היה הראשון שחצה את קו מיליארד הדולר בהכנסות. בסך הכל, סרטי הסדרה גרפו עד כה קרוב ל 6 מיליארד דולר. התקווה של המ פיקים היא שהסרט התשיעי יניע את הקאמבק המיוחל ויכניס בקופות סכו מים שיהיו דומים לאלה שהכרנו בתקופה שלפני הקורונה.

 ??  ??
 ??  ?? בתפקיד הרע: ג'ון סינה
בתפקיד הרע: ג'ון סינה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel