Israel Hayom

פריחת הדובדבן

- אבי סגל

1 יש אנשים שלא תמצאו אחד שלא יפרגן להם. ברק פלג הוא בדיוק כזה. האיש הנדיר הזה הפך לשחקן מקצוען רק בגיל 22 אחרי שירות בסיירת מטכ"ל, בנה קריירה מפוארת, והגיע לפסגות הכדורסל הישראלי בליגה ובנבחרת. דמות לחיקוי, מלח הארץ.

שלשום פלג, שנולד בגליל )בקי בוץ לביא(, רשם את ההצלחה הרא שונה שלו כמאמן כשהחזיר את הפו על גליל עליון לליגת העל.

לפני שנתיים פלג למד היטב מהם חייו של מאמן. הוא עמד על הקווים במכבי חיפה בלאומית, אך רגע לפני פתיחת הפלייאוף פוטר והירוקים עלו ליגה בלעדיו. בכלל, קריירת האימון שלו עד כה לא היתה סוגה בשוש נים. מהתפקיד הראשון שלו בליגת העל בגלבוע/גליל (14/15) הוא פוטר 2 במהלך העונה. פלג עשה היסטוריה, והח זיר מועדון עם מסורת אדירה לליגה הבכירה אחרי 13 שנה. הוא השיב את האולם המיתולוגי בכפר בלום לימיו הגדולים, והתמונות על הפרקט הזכירו נשכחות ממשחק האליפות ב .1993 הפועל גליל עליון זה לא עוד מועדון בישראל. יש לו אליפות אחת, שני גביעים ועברו שם טובי המאמנים והשחקנים.

אבל גם המועדון הזה הסתבך בדרך. ב 2008 העביר חיים אוחיון את המועדון לגלבוע, מכיוון שהמו עצה האזורית גליל עליון לא עמדה בהתחייבויו­ת הכספיות כלפי הקבוצה. כך קרה שהמועדון נאלץ לבנות את עצמו מחדש ולעבור דרך חתחתים כדי לחזור למרכז הבמה. החל בליגה ב', דרך האיחודים עם קצרין וק"ש, ועד השלמת הקאמבק רשמית אחרי כמע 3ט עשור וחצי. פציעה והיעדרות ארוכה קטעו לו את המסלול, אבל בהחלט אפשר לומר ששחקן פנים עם נתונים 2.10) מ'( ומהירות כמו גבי צ׳אצ׳אשוילי, ספק אם נראה כאן שוב.

לכן, עם טיפול נכון וקבלת החל טות טובה בקריירה, הסנטר בן ה 21 יכול להפוך למשהו שעוד לא היה בכ דורסל הישראלי. שלשום קיבלנו ערב בלתי נשכח בליגה הלאומית. שני משחקי 5 בחצאי הגמר שקבעו את העולות, שני אולמות מלאים, ישרא לים שנותנים את הטון )ומעל כולם איתי מושקוביץ' מנתניה(, שני מש חקים שקולים שהוכרעו בצורה דר מטית ושתי עולות עם סיפור גדול.

על גליל כבר דיברנו, אבל גם אלי צור נתניה עושה קאמבק לליגה הב כירה אחרי תקופה ארוכה. הקבוצה הכי צעירה בליגה, עם התקציב הנמוך בליגה, שעשתה סנסציה שלא נראתה כבר הרבה שנים בליגה הזו.

 ??  ?? שבו אל הבמה המרכזית
שבו אל הבמה המרכזית

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel