Israel Hayom

על קייטנת טיקטוק כבר שמעתם?

בישול ואפייה, קונדיטוריה, חלל, מדע, אקרובטיקה וקרקסנות, קייטסרפינג ומחזות זמר ● אחרי הפסקה של שנה, הקייטנות של קיץ 2021 חוזרות עם ערך מוסף של יצירתיות ומקוריות ● ויש גם מחנות קיץ רגילים של תנועות הנוער, עם הטאבון, הצ'יזבטים, וברוח הזמן - מתחם לבדיקות קורו

- היאלי יעקבי הנדלסמן

הקיץ הזה הולך להיות מוזר: בלי קורונה, בלי מסיכות, בלי ביבי אבל עם חו"ל. היוש הורים! ארבע הבשומ רות הללו הן לא פחות משפריץ של מים צוננים עבורכם. פיצוי על שגרה קשה ומודחקת. זוכרים שפעם - לא מזמן - החיים הטובים הללו אפיינו כל קיץ? קשה להיזכר, קל להתרגל.

והכי חשוב, לפחות לחודש יולי, הוא שהקייטנות חוזרות במשרה מלאה ובמ תפרוסת נושאים רחבה. אמנם גם בקיץ שעבר - מי זוכר - היתה אתנחתא מסוימת בין סגר לסגר, ואנשים סתמו את הצימרים והמלונות, אבל התחושה. הו, תחושת השחרור המשכרת. אכול ושתה כי מחר נמות על פנסיון מלא.

אז אילו קייטנות יש השנה? טבע, מדע, גלישה, חיות ואף מחנות קיץ בינלאומיים. התעריפים - בין מאות לאלפי שקלים. גם משך הקייטנה משמ תנה - מימים בודדים (ויקרים יותר) לשלושה שבועות. לשם השוואה, כשאמ נחנו היינו קטנים, היו לנו בקייטנה שיעור טיסנאות, יום ים, יום בריכה, שוקו ולחמנייה, וזהו בערך.

במצבים כאלה קשה להשוות מחירים ולבדוק אם זה משתלם. מה שכן אפשר לעשות זה לברר לגבי הנחות אפשריות לפי אשכול מגורים, הנחת אחים באותה קייטנה, משפחות חד הוריות ואחרות. תקראו אותיות קטנות, תבדקו את זהות המפעילים, הכשרתם והרקע שלהם בתמ חום. במקרה של קייטנות ששולם עבורן פנים אל פנים, אתם זכאים לבטל את העסקה בתוך שבועיים מיום ביצועה, ובתנאי שנותרו שבועיים לכל הפחות לפני הקייטנה. אחר כך כבר אי אפשר לבטל, ובטח אם הקייטנה כבר החלה.

דוגמית של קייטנה

נתחיל. החברה למתנ"סים מציעה קייטנות קיץ בכמ071 רשויות מקומיות. באילת, למשל, אחת כזאת מבוססת על מחזות זמר לבוגרי א' עד ג'. שבומ עיים רצופים של מופעי במה: משחק, שירה, ריקוד, משחקי מים ועוד. 600 שקל - והילמ דים שלכם בפנים. ממ52 ביולי עד 5 באוגוסט.

במתנ"ס "מפגשים" שבממ זכרת בתיה תתקיים קייטנת "המלונה" לאילוף כלבים, בסוף יולי. העלות - 750 שקלים. "אנחנו מתחילים לראות מגמת גידול בהרשמה לקייטנות", אומר טל בסכס, מנכ"ל החמ ברה למתנ"סים. "מעבר לקייטנות המסורתיות והארומ כות, אנחנו מציעים השנה בחלק מהמתנ"סים קייטנות באורך של שלושה עד חמישה ימים, כדי לאפמ שר גמישות להורים שלא רוצים משהו ארוך ויקר. כך הילדים גם יכולים לטמ עום חוויות שונות, כמו תיאטרון ובימ שול. המחירים משתנים ביחס לפרממ טרים רבים, ובהם משך הנופש, סבסוד הקייטנה ואחרים.

"הקייטנות שבמתנ"סים במרכזים הקהילתיים זולות יותר מהקייטנות הפרטיות, וזה לא מוריד מהאיכות שלהן", טוען בסכס. "העלות נמוכה יותר בגלל שאנחנו מוסד ללא כוונות רווח (מלכ"ר), ואנחנו לא צריכים רווחים של 40%-30% אלא טווח ביטמ חון סביר. חלק גדול מהפעילות שלנו מתבצע במתנ"סים, ולכן אין עלויות

נוספות. קייטנות במחזור א' שלנו זולות בעד 40% מהשוק הפרטי".

המחירים עלו השנה ביחס ?2019ול

בסכס: "המדינה, במסגרת 'בית הספר של החופש הגדול', מסבסדת את הקייטנה לפי אשכול סוציומאקומ נומי. זה מתקיים רק במחזור הראשון. לגבי המחזור השני והשלישי, משלמ מים לפי העלות של הקייטנה, כשיש הנחות על רישום מוקדם, על מספר ילדים ובמקרים רבים ועדת הנחות למשפחות מאוכלוסיות מוחלשות, בהתאם לאילוצי תקציב. המחירים לא עלו השנה. אני לא מזהה פעמ רים משמעותיים. אנחנו פחות או יותר נמצאים באותם מחירים, אם יש התייקרויות הן בשומ ליים. עם זאת, עלות קייטנה לחמישה ימים, פר יום, גבוהה יותר מאשר קייטנה שאורכת שלושה שבועות". הסאמר סקול הבינ"ל של תלמ"א - תוכנית החינוך הלאומית בפריפמ ריה - יחל בראשית יולי למשך חמש שעות ביום. המחיר מסובסד - 440300 שקלים לאדם, והמיקום הוא בתי הספר בקצות הארץ בהובלת מומ רים ישראלים בהכשרה, בצד יהודים מארה"ב, מאוסטרליה ומדרום אפריקה

שנחתו כאן במיוחד כדי ללמד אנגלית בהתנדבות.

היער הירוק

גם בתנועות הנוער נערכים. בנומ ער העובד והלומד מתכוננים לקיים את המחנות, הקייטנות, הטיולים וה"רפסודיה" עבור עשרות אלפי חנימ כי התנועה, ואף מזמינים חניכים חדמ שים בכל הגילים להצטרף.

"החלטנו לקיים את המחנות בהיקף ובמתכונת של שנה רגילה", מכריז יוני בן דור, רכז מחלקת המפעלים של התמ נועה. "בנינו מתווה של 'יער ירוק' (על בסיס התו הירוק ז"ל, ה"י) במרפאת המחנה שמופעלת על ידי מד"א. תוקם השנה גם מרפאת קורונה שתאפשר בדיקות מהירות, והמשתתפים יבצעו בדיקה מקדימה לפני הגעתם".

הפעילויות שם יחלו בסוף החודש ויימשכו עד סוף אוגוסט. המחירים תלויים במשך הפעילות - מחצי יום בלבד, ועד לקייטנה של שלושה שבומ עות. ובמספרים: ממ05 ועד 1,600 שקמ לים. בתנועה מצהירים על הוזלות של עד 15% לעומת .2019

55 אלף חניכי הצופים יבלו את הקיץ ביערות קק"ל ביולי - בלטרון, בפארק אפק וביערות עופר, סוללים, מגנים ונאות קדומים. החניכים ישתפו ערמ כים בשלושה ימי טיול ומחנה, וייפרדו ממ034 שקלים.

שריר אחרי מלחמה

בא לכם על קייטנה פרטית ואתם גמישים מספיק בראש, בגוף ובכיס? קרקס פלורנטין בכפר הירוק פותח את שעריו, ומציג זו השנה המ91 ברציפות קייטנה ייחומ דית, עם מגוון סדנאות של מקצועות הקרקס: אקרובמ טיקה אווירית, טרמפולינה, טרפז, חישוק, הליכה על חבל וקביים, חד אופן, טרפז מעופף,

ג'אגלינג, אקרובאלאנס, ליצנות, קומ סמות, מופעים, פעילות מים ומתנפמ חים. השנה לראשונה נוספו גם סדנאות טיקטוק, מדע, יצירה, גרפיטי וסדנאות בישול. לגילאי 14-4 והחל 2,500ממ שקלים לשבועיים. ניר קפלן, מייסד ומנכ"ל קרקס פלורנטין: "בשנה שעברה הצענו את הקייטנה במסגרת מצומצמת, ונאלצמ נו לפתוח ולסגור. השנה יש רעב לזה אחרי הקורונה והמלחמה. פתחנו גם מסלול מיוחד למדריכים שכולל, בנומ סף למקצועות הקרקס, גם תכנים של מנהיגות, עמידה מול קהל ועוד. הממ סלול מיועד לנערים ולנערות בני ,16-11 והמסיימים יקבלו תעודת מדריך קרקס מוסמך". בתחום החיות, תקיים חברת אתו"ס של עיריית חיפה את קייטנת הקיץ בגן החיות הלימודי בעיר. העמ לות - 1,890 שקלים לעשרה ימים.

לחובבי הפעילות הספורטיבית, מומ צעת השנה קייטנת למידה ספורטיבית המגיעה לראשונה מארה"ב ומאירופה לישראל. חתום עליה גלעד פרישמן והיא משלבת ספורט ולמידה. הרעיון הוא להעצים ילדים דרך ספורט. לגימ לאי .9-4

עוד הצעה היא קייטנת הגלישה קאנטרימסרף בחוף הצוק שבצפון תל אביב. העלות - 970 שקלים למחזור אחר הצהריים 1,090מו שקלים למחזור בוקר, לחמישה ימים של קייטמסרף (גלישת עפיפונים).

קייטנת שיט מפרשיות של מרכז דניאל לחתירה ועיריית תל אביב תתקיים במרינה שבעיר. בתפריט: למידת מיומנויות הפלגה בסירת מפרש מדגם אופטימיסט, היכרות עם רוחות, זרמים, גלים, חבלים ומושגים בימאות, גלישת גלים, גלישת רוח, קיאקים ועוד. העלות - 1,950 שקלים לשבועיים.

צפונה משם, בחדרה, תיפתח "קייטנת קסם המדע של הטכנודע". שבועיים וחצי של מדע וטכנולוגיה למי שזה מעניין אותם, בצד רפואה, חלל, פיזיקה, רובוטיקה וסרטים. ויש גם מצפה כוכבים אמיתי. העלות - 2,600 שקלים.

ותתפלאו, גם לרולדין (רשת הפטיסמ רי והבולנז'רי המפורסמת) יש נופש לימ לדים - ארבעה ימים בשבוע או קייטנה חדמיומית. המשתתפים יתנסו באפייה ובהכנה של קינוחים ומאפים. על פי אותו עיקרון, בגן שמואל ינהל "הממ טבח סדנאות בישול ואפייה", בהובלת השפית והקונדיטור­ית נורית אלפנדמ רי, נופש קיצי לצעירים, שיבוסס על "מסע של בישול ואפייה מסביב לעומ לם". הילדים יכירו את סודותיהם של המטבחים המובילים על פני הגלובוס, והסדנאות יועברו על ידי שפים וקונמ דיטורים שונים. העלות - 950 שקלים לחמישה ימים.

 ?? צילום: יח"צ צילום: טל דוברובסקי ?? קייטנת גלישה קאנטרי סרף
קייטנת שיט מפרשיות
צילום: יח"צ צילום: טל דוברובסקי קייטנת גלישה קאנטרי סרף קייטנת שיט מפרשיות
 ?? צילום: ?? קייטנת המטבח בגן שמואל P360
צילום: קייטנת המטבח בגן שמואל P360
 ?? צילום: הצופים ?? פעילות בתנועת הצופים
צילום: הצופים פעילות בתנועת הצופים
 ??  ??
 ?? צילום: דפנה קפלן צילום: יח"צ ?? קייטנת הקרקס
קייטנת רולדין
צילום: דפנה קפלן צילום: יח"צ קייטנת הקרקס קייטנת רולדין
 ?? צילום: הנוער העובד ?? מחנה קיץ, הנוער העובד והלומד
צילום: הנוער העובד מחנה קיץ, הנוער העובד והלומד
 ?? צילום: מיכה בריקמן ?? "מטפל ליום"
צילום: מיכה בריקמן "מטפל ליום"
 ?? צילום: יח"צ ?? למידה ספורטיבית
צילום: יח"צ למידה ספורטיבית
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel