Israel Hayom

רואים רחוק

הפועל חבל אילות חגגה העפלה היסטורית לליגת העל, אבל במועצה הקטנה מדרום הארץ לא מסתפקים בזה, וכבר חושבים קדימה השאיפה: להיות גליל עליון של הכדוריד

- דין שמואל אלמס

14 שנים בלבד לאחר הקמר תה, הפועל חבל אילות עשתה ביום שלישי היסטוריה, והבטיחה את עלייתה לליגת העל, מחזור אחד לפני סיום הפלייאוף עם 18:329 ענק מול הפועל ר"ג.

מדובר בהישג שאין לו אח ורע בתולדות הספורט הישראלי. מועצה אזורית עם 4,200־כ תושבים שמתגוררים על פני כ־2.2 מיליון דונם, שמצליחה בזמן קצר כל כך לייצר קבוצה שמעפילה לליגת העל. ואת זאת עשתה הקבוצה ללא אולם ביתי, אלא בערד. באופן יוצא דופן, ההשקה של האולם החדש בקיבוץ יטבתה תיערך במשחק הבית הראשון של המועדון בליגת העל.

"ההישג ענק, שהרי בזמן קצר יחסית הצליחו העוסקים במלאכה להפוך את הפועל חבל אילות למותג מוכר בכדוריד הישראלי", אומר ל"ישראל היום" ראש המועצה ד"ר חנן גינת. "במושגים שלנו, כאשר יש עשרות ילדים במועדון - זה המון. הגאווה הגדולה ביותר שלנו היא שמחצית מהשחקנים גדלו במועצה. הקבוצה עוסקת בספורט תחרותי, אך אנחנו לא מתפשרים על כך שהיא תהיה שלנו, של חבל אילות".

בקבוצה הדרומית לא קופאים על השמרים, וכבר ביום רביעי החלו בהכנות לעונה הבאה, שבה יישאר על הקווים המאמן הסרבי שאחראי להישג המקצועי חסר התקדים,

סרדג'ן רונדיץ'. "אנחנו ספורטאים תחרותיים, וברור שאנחנו שואפים לפלייאוף", אומר רונדיץ', שמציין כי "בשלב ראשון, תקיעת יתד בליגת העל תהיה המטרה המרכזית". לדבריו, "אנחנו מכבדים את כל יריבותינו, אך מתמקדים בעצמנו ובמטרות שלנו".

בהנהלת המועדון שואבים השראה לעתיד מהפועל גליל עליון בכדורסל. השאיפה שלהם היא להביא ספורטאים צעירים ומוכשרים מאזור המרכז, שמעוניינים בדקות משחק רבות בליגת העל. ידאגו לכל צורכיהם ביישובי המועצה - וכך הם יפרחו עם המועדון.

זהו תהליך שכבר החל בחבל אילות בליגות הנמוכות, עם שחקנים כמו המרכז ניר גבע והשוער שגיא בוניס, שעשה חיל בעונה החולפת בבני הרצליה. "רואים את המהפכה הדרומית בכדוריד הישראלי, ויש סיבות רבות להגיע לשחק אצלנו", הם מסכמים. "אנחנו אמנם מועצה קטנה, אך תומכת ומאמינה - והנה אנחנו בליגת העל".

 ?? צילומים: אודי ציטיאט ?? שחקני אילות מניפים את המאמן רונדיץ'. "הישג ענק"
צילומים: אודי ציטיאט שחקני אילות מניפים את המאמן רונדיץ'. "הישג ענק"
 ??  ?? המרכז איתי מור. תושב באר אורה
המרכז איתי מור. תושב באר אורה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel