Israel Hayom

פרידה יקרה מבלפור

-

בעקבות סיום תפקידו של בנימין נתכ ניהו כראש ממשלה, היועמ"שית של משרד ראש הממשלה הוציאה הנחיה לפיה מרגע שיחדל לכהן, יצטרך לשלם מס עבור השהייה במעון בבלפור עד לעזיבת משפחתו את הבית. המדינה גם תפסיק לשלם עבור הוצאות המעוכ נות בבלפור ובקיסריה.

כמה מס תיאלץ המשפחה לשלם עד לעזיבתה? לדברי מומחה המס עו"ד ורו"ח איתן אסנפי, בעקבות תיקון לפכ קודת מס הכנסה שיזם ח"כ מיקי זוהר ביולי ,2018 הושווה מעמדו של ראש הממשלה למעמד הנשיא בעניין הפכ טור משירותים והטבות שונות. ראש הממשלה בנימין נתניהו היה פטור (החל מינואר )2018 ממס הכנסה, בין היתר בגין שווי השימוש שלו במעון ראש הממשלה.

עו"ד ורו"ח אסנפי מסביר כי שאלת מיסויו של נתניהו עבור מגוריו בבלפור תלויה בשאלה אם ההטבה הנה לטובכ תו של המעביד (המדינה) או לטובתו של העובד (ראש הממשלה). כל עוד מדובר בראש ממשלה מכהן, מגוריו בבלפור הם לטובת המדינה, ולכן הוא לא אמור לשלם בגינם מס מלכתחיכ לה (וגם אין כל צורך בהפעלת הפטור). אם ימשיך להתגורר במעון לאחר סיום תפקידו, השימוש בבית כבר לא ייחשב למילוי התפקיד. במצב כזה הוא צפוי להתחייב במס ככל אזרח בישראל.

שווי השימוש נגזר מעלות הטבת המגורים בבית, שנקבעת לפי גובה השכירות הפוטנציאלי­ת ומשוויו של הבית, אותו ניתן להעריך על פי עסכ קאות של נכסים דומים שנמכרו באזור בעבר. הבית בבלפור הוא בשטח בנוי של 1,000-כ מ"ר ויושב על מגרש של כ-3 דונם. לפני כ-3 שנים נמכר בית מגורים ברחוב כרמיה בשטח קטן יותר של 683 מ"ר תמורת 85 אלף שקל למ"ר.

שווי ההטבה מחושב גם בהתאם לגוכ בה השכירות של הנכס. על פי בדיקה שערכנו ביד 2 מחירי השכרת בתים פרטיים בסדר גודל דומה בשכונות או ביישובים יוקרתיים בגודל של 600 עד 1,200 מ"ר נעים בין 40 80-ל אלף שקל.

בשכונת המושבה הגרמנית בירוכ שלים מפורסמת מודעה המציעה בית של 380 מ"ר בשכר דירה חודשי של 50 אלף שקל. לשווי ההטבה ניתן להוסיף את עלות הנשיאה בהוצאות הבית השוטפות (ארנונה, מים, חשמל וכיו"ב).

אסנפי מסביר כי מאחר שהכנסתו של נתניהו גבוהה, המס שישולם עבור הבית בקיסריה יעמוד על .50% נתניהו עשוי להידרש לשלם מכיסו 20 עד 40 אלף שקל בחודש.

 ?? צילום: אבי אוחיון, לע"מ ?? נתניהו. מס של עשרות אלפי שקלים בחודש
צילום: אבי אוחיון, לע"מ נתניהו. מס של עשרות אלפי שקלים בחודש

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel