Israel Hayom

לצפות אל התיירות פיתוח תשתיות, שדרוג מלונות, סיורים מודרכים - כך נערכת צפת לקפיצת מדרגה בענף התיירות

- סמטאות העיר העתיקה. מחיות עצמן מחדש

שוקי אוחנה, ראש העיר: "התוכניות עתידות לשנות את פני העיר ולהפוך את כלכלת התיירות לאחד ממנועי הצמיחה"

שיר שחלמתי על צפת / מה יפים הזיתים / שצייר ראובן / אין כמותך בערים / ואולי טוב שאין / כצפת

(״צפת״, מאת דן אלמגור).

צפת, שמשמה נגזר השורש צ.פ.י, טומנת בחובה רבדים עמוקים של עליונות וניחוח של קדושה. לדברי זקני צפת, השם גם מופיע בתנ"ך כעיר שצופה על המקומות הקדושים.

הצפי על מקומות אלה ועל הנוף הקסום הוא מהותה של צפת, החוזכ רת למפת התיירות עם קריית האמכ נים, הסמטאות הקסומות והמדרחוב, שנערכות כעת עבודות של 24 מיליון שקל להתחדשותו. משם יירדו התיירים לפאתי העיר העתיקה, עם פיאצה שנכ בנית אף היא בימים אלה בהיקף של 10 מיליון שקל ותהיה שער הכניסה לסמכ טת הגלריות ובתי הכנסת העתיקים.

נתחיל עם בעיה שמכה בגליל כולו מול גל הביקושים של הישראלים המכ חפשים אלטרנטיבה לחו"ל. בדרך לצפת רצינו לעצור לקפה, אך לצערכ נו מקומות רבים בצפון סוגרים מוקדם ולא יכולים לקלוט את תיירות הפנים המבורכת והגדולה כי אין מספיק עובכ דים, בגלל החל"ת.

נוצר מצב בלתי נתפס בו יש סופסוף מצב בו הקהל הישראלי רוצה לבלות, עולה בהמוניו צפונה, כי אין קורנה, או מלחמה והמקומות שסבלו מאובדן הכנסה סגורים. הזיה.

בסוף נמצא בית קפה איכותי ומקכ סים שפתוח גם אחר הצהריים בשבת - "שוקלטה" בראש פינה, מקום קסום בו מייצרים שוקולד איכותי וטעים וקפה. נהנינו משירות מדהים ואדיב של בעלות הבית.

צרפת בצפת

לקראת ערב הגענו לוילה גליליי, מלון בוטיק ייחודי המעניק תחושה שאתם נכנסים לבועה אירופאית צרפתית, כבר מהכניסה המרשימה. המלון נמצא על הר כנען ולו נוף פנורמי מרהיב לכנכ רת ולהר מירון. הוא נבנה במבנה אבן עתיק בן יותר 110-מ שנה ועבר גם הרחבה של שתי קומות נוספות. המכ לון מעניק חוויית אירוח מפנקת ברמה גבוהה 23-ב סוויטות וחדרים מעוצבים, ביניהם גם ג'קוזי המשקיף אל הנוף ויחידות משפחתיות וזוגיות.

בקורונה עבר המלון שיפוץ מסיבי, ובקומת הבריכה נבנה מתחם ספא

חדש ומפנק המתמחה במגוון טיפולים להרגעת הגוף והנפש, סאונות, חמאם, ג'קוזי ובריכה. במלון פועלת גם מסכ עדת סומאק החדשה - ביסטרו גלילי, בהנהלת השף גדי אולשנסקי יחד עם היועץ הקולינארי דניאל שליט, בוגר משחקי השף.

סיורים מגוונים

לאחר התעוררת נעימה מול הר מיכ רון המרשים התחלנו ביום עמוס הפכ תעות וטעימות. פתחנו בסיור בוקר במחלבת קדוש הוותיקה, בה יש גביכ נות עיזים וכבשים. המחלבה ממוקמת בחלקה התחתון של העיר העתיקה.

הקשבנו לסיפורים שמסופרים במכ קום, ומסתבר שמקור הגבינה הצפכ תית הוא שם. אני ממליצה בחום על הגבינות. הגבינה הצפתית היא חובה, והחלווה על בסיס דבש גם היא, ארץ זבת חלב ודבש אמרנו, לא?

למחלבה הגיעו כדי לעשות לנו סיור ייחודי עם המדריך המזמר ארבל זככ ריה ועמו ניצן בן שמחון, נגן הגיטרה המקסים - שניהם מהסיור המנגן בסמכ טאות העיר העתיקה של מרכז אסנט.

בסיור למדנו כי צפת בנויה על שככ בות של עיר שנהרסו בכל פעם מחדש בגלל רעידות אדמה. כך שמה שאנחכ נו רואים היום בעין בעיר העתיקה, זה בעצם הפנטהאוזים הבנויים על השכ כבות של הבתים הישנים. תמ״א ?38 לצערנו לא כאן.

עלויות הבנייה גבוהות מאוד, כי הגיכ שה אל פנים העיר לא אפשרית כמעט ברכב ויש לשנע את חומרי הבניין באכ מצעות עגלות חשמליות קטנות. הבכ נייה עצמה נעשית בסיתות של אבנים גדולות, תוך שחזור המבנה האותנטי, מה שמייקר עוד יותר.

ממליצה מאוד לפנות מראש למרכז התיירות והסיורים אסנט, המארח ללא עלות שביליסטים ועורך פעילות ענפה ביותר עם מגוון סיורים (סיורי עששיות, סיורים מנגנים בסמטאות צפת העתיכ קה, סיורים קולינארים, סיורי בר מצכ ווה וכו'), סדנאות שונות ואירועי קבלת שבת המנגישים את צפת באורח מיוחד ושונה, שלוקח אותנו שנים רבות אחורה במנהרת הזמן.

באסנט אף השיקו לאחרונה אפליקכ ציה המאפשרת לסייר בעיר העתיקה ולהגיע לכל המקומות הכי שווים באמכ צעות משחק בריחה אישי.

עוד לפני הכניסה לליבה של העיר העתיקה, הבניין ההיסטורי של בית אשתם, שעומד עשרות שנים כגוש בטון, יהפוך על פי תוכניות העירייה למכ רכז משמעותי שיקבל את פני התיירים עם מיצגים מרהיבים שיוכלו לשפוך אור נוסף על הסודות, הדמויות והסיכ פורים של העיר, שידעה גבורות במלכ חמות, התמודדות עם משברי רעידת אדמה, יצירתיות של מיטב האמנים ורוחניות של גדולי דור בתורת ישראל. התיירים יוכלו גם לצפות במיצג שנמכ

צא בשלבי תכנון והקמה, שבו תוקרן היסטוריית העיר על בניין הסראיה.

למחפשי האירועים המיוחדים בחוכ פשת הקיץ: 20-ב ביולי יתקיים בצפת פסטיבל הלאדינו ובחודש אוגוסט פסכ טיבל הכלייזמרים המסורתי, שחוזרים לאחר שנת הפסקה של קורונה.

עיר הקבלה

את הטיול סיימנו במרכז הקבלה, שהפך בשנים האחרונות לעוגן תיירותי ורוחני מעורר השראה, במתחם חצר עץ התאנה. את פנינו קיבל אייל ריס, מנהל המרכז, שחנך לאחרונה את מרכז המבקרים החדש. מיצג אור קולי מרתק בן 10 דקות ממחיש כיצד הקכ בלה נכנסת לכל צעד בשגרת חיינו. אפילו את סיפורי הזמרת מדונה חוכ בבת הקבלה תקבלו, כולל הבניין העכ תיק שחפצה לרכוש כאן.

החוויה במקום מרתקת, ומסתבר שרבים מהסלבים בעולם היו בו וקיכ בלו השראה ליצירות המופת שלהם, כולל ז׳אן קלוד ואן דאם, שהגיע לכאן במיוחד מבלגיה לקבל ברכה.

בנוסף תוכלו לעשות מדיטציה ולכ קבל ניתוח קבלי על ידי הצלבה של שמכם ותאריך לידתכם על בסיס הקכ בלה, ואפילו לקבל טיפול ביוטי שתבכ צע נטלי, רעייתו של איל, עם המשמכ עויות של הקבלה. במרכז מתקיימים סיורי קבלת שבת חווייתיים תחת הכוכ תרת "לקראת כלה".

יש גם סיורי קיץ בשעות בין הערכ ביים של יום שישי, עם כליזמר, קבלת שבת קסומה עם קידוש, בין בתי הכנכ סת העתיקים ותצפית שקיעה פנורמית מרהיבה, כשהשכינה נכנסת לנשמה. המעוניינים יוכלו גם ליהנות מסעודת שבת עם משפחות מקומיות שחיות בעיר דורות על גבי דורות.

לפני היציאה הביתה, כדי שלא ניכ שאר רעבים, עצרנו לאכול משהו קליל בלב המדרחוב של צפת במסעדת מוכ ניטין, היושבת על נוף מדהים. מסעדה חלבית גלאט כושר, באווירה גלילית נעימה, עם מנות מרשימות מן הגליל וארוחות מיוחדות גם לילדים.

ראש עיריית צפת, שוקי (יהושע) אוחנה, מסכם בנושא התיירות בעיר: ״אנו שוקדים על תוכניות שעתידות לשנות את פני העיר ולהפוך את כלכ כלת התיירות לאחד ממנועי הצמיכ חה לתושבים, ליזמים ולמשקיעים. אחת המטרות העיקריות היא השארת התיירים בעיר למספר ימים. זה תהכ ליך ארוך שדורש שינוי תשתיות משכ מעותי, השקעות גדולות ופיתוח אסכ טרטגיה שיווקית. אני שמח שאנחנו מצליחים לרתום למהלך את משרדי הממשלה, שמאמינים יחד איתנו באכ פשרות להגשים את החזון".

הכותבת היא יועצת חינוכית, דוקטורנטית ואושיית חינוך

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ?? צלילים ואווירה. סיור נגינה בעיר העתיקה
צלילים ואווירה. סיור נגינה בעיר העתיקה
 ??  ?? בית כנסת אבוהב
בית כנסת אבוהב
 ??  ?? מחלבת קדוש. מקור הגבינה הצפתית
מחלבת קדוש. מקור הגבינה הצפתית
 ?? צילום: באדיבות וילה גליליי ?? וילה גליליי במבנה בן 110 שנים שעבר שיפוץ
צילום: באדיבות וילה גליליי וילה גליליי במבנה בן 110 שנים שעבר שיפוץ
 ?? צילום: נדל"ן מדיה ?? אייל רייס במרכז הקבלה בצפת
צילום: נדל"ן מדיה אייל רייס במרכז הקבלה בצפת
 ??  ?? ז'אן קלוד ואן דאם ומדונה.
ז'אן קלוד ואן דאם ומדונה.
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel