Israel Hayom

קו החוף של חיפה משתנה

מודל כלכלי חדש לקידום מיזמי התחדשות עירונית // ירושלים בירת ההזדמנויות // חילופי שרים במשרד הבינוי והשיכון // הטבות מגורים למורים // היזם שהושיע את החיפאים // מדד ההתחדשות העירונית 2021 // הישראלים נכנסים בגדול לדובאי

-

בשורה לתושבי שכונות החוף בחיכ פה: מתחם הרותם - סעדיה פז בשכונת שער העלייה על הים אושר לפינוי-בינוי, וצפוי לכלול מאות יחידות דיור חדשות לצד שטחי מסחר ומבני ציבור.

מי שצפויים ליהנות מפירות הפכ רויקט הם בעלי דירות בשכונה הוותיקה. אחד מהם הוא ניסים בן אריה, המתגוכ רר במקום 40-כ שנה. "אנחנו שמחים לראות סימנים ראשונים בדרך להגכ שמת חלום. אני מאמין ששער העלייה עוד תהפוך לאחת השכונות המפוארות בישראל", אמר בהתרגשות. "לאנשים פה מגיע לגור בדירות ראויות ובסביבה משופרת".

על מצבם של המבנים כיום הוסיף: "מדובר בבניינים על עמודים, מוזנחים ורעועים. אין לנו ממ"דים או חדרי ביטכ חון, אלא רק מקלטים נטושים מחוץ לבכ ניין. לאחר שנים ארוכות אנחנו שמחים על התקדמות התהליך".

בהודעה של מינהל ההנדסה בעיריית חיפה - עליה חתומים, העומד בראש ועדת המשנה לתכנון ובנייה, ומהנדס העיר, אריאל וטרמן - נכתב בין השאר: "ניתן בזאת אישור עקרוני לקידומה של תוכנית התחדשות עירונית במתחם הרותם - סעדיה פז, כאשר התכנון הראכ שוני שהוצג ייבחן במסגרת תהליכי התכ כנון על כל היבטיו, לרבות ביחס לראייה השכונתית הכוללת, תשתיות, תנועה, תשתיות על, מבני ציבור, היקפי הבנייה לרבות המכפיל, שמאות וכו'".

"הפרויקט ישנה לחלוטין את אופי המגורים של השכונה ואיכות החיים של הדיירים ויעניק שטחים פתוחים רבים לטובת בנייה ציבורית, כמו גם מסחר ועירוב שימושים", מציין מיכאל אלפר, סגן ומ"מ ראש העיר. "מדובר בתוכנית מרשימה, דוגמה איך עושים התחדשות עירונית איכותית".

"קיבלנו אור ירוק משמעותי", אמר מנכ"ל נקסט אורבן, יוסי כהן. "ברגע שהעירייה הוציאה המלצה להכרזה, אפשר להתקדם לקראת אישור התב"ע והוצאת היתר בנייה".

הוא ציין שהפרויקט משלב בנייה גבוהה עם בנייה נמוכה, ומיישם הלכה למעשה את מודל עירוב השימושים. "יצרנו פרויקט פורץ דרך בחיפה בהכ תאם לחזונה של ראש העיר ולתוכנית האב".

נקסט אורבן, שבשליטת משפחת כוכ זהינוף ,)50%( בונה גם את מגדל המגה יוקרה "בראשית בבלי" בתל אביב.

 ?? הדמיה: Olin ?? מאות יחידות דיור חדשות במתחם הרותם
הדמיה: Olin מאות יחידות דיור חדשות במתחם הרותם
 ?? הדמיה: Olin ?? מתחם הרותם בחיפה. השכונה הוותיקה מגשימה חלום
הדמיה: Olin מתחם הרותם בחיפה. השכונה הוותיקה מגשימה חלום

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel