Israel Hayom

רק אל תגידו שאין לו לגיטימציה

- עקיבא ביגמן על צביעות השמאל

אז נפתלי בנט הגשים חלום ילדות, ונבחר לשמש ראש הממשלה הבא. טוב, נבחר זו לא ממש מילה מוצלחת, אחרי הכל כדי להיבחר צריך בוחרים. הוא משמש כעת ראש הממשלה, לפחות עד שנתניהו יחזור.

אז נפתלי בנט הגשים חלום ילדות, ונבחר לשמש ראש הממשלה הבא של ישראל. טוב, נבחר זו לא ממש מילה מוצלחת, אחרי הכל כדי להיבחר צריך בוחרים. אז אולי נכון יותר: "מונה", "שובץ" או "מצא את עצמו"; אבל כך או כך הוא משמש כעת ראש הממשלה, לפחות עד שנתניהו יחזור. וגם זה משהו.

אנחנו בימין מתכוונים לנהוג בהתאם. אחרי הכל, מוסד ראש הממשלה הוא מוסד ממלכתי, לאומי וציוני, וככזה - הוא גדול מסך חלקיו, ובטח שהוא גדול יותר מזהות העומד בראשו. אפילו אם הוא לא ממש ממלא את הכורסה.

מכיוון שכך, עלינו לנהוג במשנה אחריות וזהירות. בעמודים הללו, למשל, לא תמצאו מי שמכנה את ראש הממשלה הנבחר של יש ראל "ראש ממשלה לא לגיטימי", כפי שכינה יאיר לפיד את נתניהו בדיוק לפני שנה. גם לא נאמר ש"אין בישראל שמאל לגיטימי", או נקרא לקוראינו "לנקום במשטר בנט, זה מה שצריך עכשיו", תהיה זו הפרת זכויות יוצ רים של גדעון לוי ושל רוגל אלפר. והלו! גם לנו יש גבולות.

בוודאי לא נכנה את בנט "המן", "מוסוליני" או "צ'אוצ'סקו". זה קלישאתי, שחוק וצפוי.

גם כל הז'אנר הזה של ההפחדות והפאניקה האינפנטילי­ת לא מתאים כל כך. כותרות כמו "כהונה נוספת של בנט? אסון לישראל", "בנט הוא המסוכן ביותר", "בנט מסוכן לתקשורת" או "הפעם זה אמיתי: הדמוקרטיה בסכנה", לא ימצאו את מקומן בעמודים אלו. זה סגנון מעודן, סובטילי ומרומז מדי, מהסוג שמתאים לאנשים חושבים, לא לקהל העממי שלנו.

ובכלל, לא תמצאו אצלנו ניתוחי עומק מקו ריים כמו "כהונתו של בנט בראשות הממשלה היא מכת אגרוף בפרצופם של ישראלים רבים. הם יודעים כי המשך כהונתו עלול להביאנו אל עברי פי פחת, או לדרדר אותנו אליה" )ניבה לניר, "הארץ", מארס ;(2021 או: "בנט לא רק אימץ את מדיניות ההפרד ומשול, אלא גם שדרג אותה, בין היתר נגד בני עמו - הוא הצליח לסכסך ולפורר כמעט כל ממסד מפל גתי שעמד בדרכו" )עודה בשאראת, "הארץ", מארס .(2021

גם משפטי מחץ כמו "המגלומניה של בנט מסוכנת. הוא משוכנע שהוא סופרמן" )רוגל אלפר, אוגוסט (2020 או "האיש מאבד את זה, דעתו משובשת. כל רגע שהוא בשלטון, זה סכנה" )יוסי ורטר, יוני (2021 - לא תמ צאו אצלנו.

והכי חשוב. הסתה לאלימות היא לחלוטין מחוץ לתחום. משפטים כמו "אלימות בוא תבוא, היא בדרך, אני גם אשתדל לעזור לה לקרות. אני לא מאמין בשום דבר אחר״, או: ״לשנאה יש תפקיד. גם להרס. לפעמים רק אנרגיה של שנאה - יוקדת, אפלה, חסרת מע צורים - יכולה למוטט מבני כוח רקובים״, לא תוכלו למצוא פה. בשביל זה תצטרכו לשלם 4.9 שקלים בחודש. כי על איכות צריך לשלם.

ומילה אחת ברצינות. אנחנו באמת לא צרי כים את כל הרפש הזה ש"הארץ" והשמאל מטיחים בנתניהו ובמצביעיו זה שלושה עשו רים. אתם יודעים למה? כי כשראש ממשלה הוא באמת לא לגיטימי, כולם יודעים את זה. כשהמלך הוא עירום, לא צריך הרבה מלל.

 ??  ??
 ??  ?? ראש הממשלה נפתלי בנט וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד
ראש הממשלה נפתלי בנט וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel