Israel Hayom

אנרכיה בגליל

השר בר לב: "דורש את תוצאות החקירה בתוך 24 שעות" ● בן 43 נפצע קשה ● קרב גרסאות בין הנוכחים; האורחים: "השוטרים הפריעו לחתונה וירו באוויר" ● המשטרה: "רצינו להיכנס למקום, ופורעי חוק תקפו"

- עדי חשמונאי

המשטרה תחקור את אירועי דיר אל־אסד ● ארבעה

נפצעו במהומות ●

תושבים בדיר אל אסד הת קשו אתמול להאמין כיצד אירוע משמח של חתונה נגמר בקרב יריות שבמהלכו נפצעו שו טרים ואזרחים, בהם גבר בן ,43 אחד מאורחי החתונה שנפצע קשה.

גם בשעות הערב, שעות אחרי האירוע הקשה, נראו רחובות הכפר כמו אחרי פוגרום. שתי ניידות של משמר הגבול ורכבים נוספים נותרו במקום כשהם חרוכים מהאש שאחזה בהם אחרי שהוצתו בידי פורעים בסמוך לפרוץ המהומות.

תחילתו של האירוע הקשה אתמול בשעות הצהריים המאוחרות. כוחות משטרה הוזנקו למקום בעקבות ירי שמחה שבוצע בחתונה בניגוד לחוק. אלא שמכאן מתחיל קרב גרסאות באשר לנסיבות שהובילו לפרוץ המהומות. במשטרה אומרים כי "השוטרים שוחחו עם בעל השמחה בפתח המתחם, והותקפו על ידי חלק מהחוגגים ועל ידי תושבים נוספים שהגיעו מחוץ למתחם. בעקבות זאת החל ירי הרתעה באוויר".

אורחים שנכחו בחתונה טוענים, לעומת זאת, כי השוטרים נכנסו אל תוך המתחם והפריעו לניהולה התקין של החתונה.

"חבלות ושאיפת עשן"

"השוטרים נכנסו פנימה וביקשו להוציא את החתן מהחמאם המהווה חלק מטקס החתונה במגזר שלנו. הצעירים ביקשו מהם לצאת מהמתחם ולטפל בו בהמשך מבלי לקלקל את השמחה, אבל הם סירבו, התחיל להתפתח עימות שהתלקח כשהם התחילו לירות באוויר ולהשליך רימוני הלם", טען אחד מהמכרים של משפחת החתן. כך או כך, במקום החל להתפתח עימות אלים שבמהלכו בוצע ירי חי מצד האזרחים. האורחים שביקשו להשתתף בשמחתם של החתן והכלה פתחו במנוסה מהמקום ואחד מהם נורה בגבו ונפצע כאמור באורח קשה.

"אני באופן אישי טיפלתי בבחור שנפצע באורח אנוש כתוצאה מירי בבית החזה", סיפר ד"ר עלי נעמי, מנהל המרכז הרפואי חיאן, שאחד מסניפיו נמצא בכפר דיר אל־אסד. "פינינו אותו בניידת טיפול נמרץ למרכז הרפואי לגליל בנהריה. בעקבות האירוע פתחנו במרפאה שלנו חדר מיון קדמי שבו טיפלנו עד כה בשישה פצועים קל מהאירוע מה־ רובם סובלים מחבלות יבשות כתוצאה ממנוסתם מקום ומשאיפת עשן".

כתוצאה מהאירוע נפצעו באורח קל גם ארבעה שוטרים, אחד מהם נפצע בראשו אחרי שהושלכה לעברו אבן מגובה. בשל המתיחות בין הצדדים, הוחלט לפנות את הפצועים לבתי חולים שונים. השוטרים הפצועים פונו למרכז הרפואי רמב"ם בחיפה ואילו הצעיר שנפצע באורח קשה פונה למרכז הרפואי לגליל בנהריה.

במהלך המהומות, המתפרעים פרצו לניידות המשטרה וגנבו מתוכן ציוד. אחרים הציתו שתי ניידות משטרה שחנו בסמוך למקום וכלי רכב נוספים. שתי שוטרות שנמלטו מהמקום מחשש שיבוצע בהן לינץ' קיבלו מחסה והוסתרו בבתיהם של תושבים מקומיים. לאחר זמן קצר הן חולצו ממקום המסתור ואחת מהן נפגעה באורח קל. נסיבות האירוע נבדקות.

"קבוצה מאוד גדולה של פורעי חוק תקפה שוטרים ומנעה מהם להיכנס למקום שהתבצעה בו ככל הנראה עבירה", אמר סגן־ניצב יקי אוחנה, מפקד תחנת משטרת מג'דל כרום. "אין מצב כזה שזה יקרה במדינת ישראל. לא בדיר אל־אסד, לא בכפר סבא ולא בבענה. ולכן אנחנו נבוא חשבון עם כל אותם פורעי חוק. אנחנו נגיע אליהם ביום ובלילה עד שאנחנו נסיים את המעצרים של כל אחד מהם ונמצה איתם את הדין. אנ

חנו לא נפסיק להפעיל כוחות בכפרים דיר אל־אסד ובענה".

מהמרכז הרפואי לגליל נמסר כי פצוע הירי הגיע כשהוא מורדם ומונשם, ולאחר שהרופאים ייצבו את מצבו הוא מוגדר כעת במצב קשה ויציב. בבתום קבלת טיפול בחדר הלם וצילומי הדמיה, הוא הועבר לאשפוז ביחידה לטיפול נמרץ.

בתוך כך, שר לביטחון הפנים עמר בר־לב ביקש מהמפכ"ל לערוך תחקיר בהול על האירוע ולהגיש את מסקנותיו בתוך יממה. "מח"ש תקיים חקירה עצמאית", מסר. ״אין שום הצדקה לאלימות, בוודאי לא לירי אלא במקרה של הצלת וסכנת חיים", סיכם.

 ?? צילום: מישל דוט קום ?? ניידת שהוצתה בדיר אל־אסד
צילום: מישל דוט קום ניידת שהוצתה בדיר אל־אסד
 ??  ??
 ?? צילומים: מישל דוט קום ?? ניידות המשטרה שהוצתו
צילומים: מישל דוט קום ניידות המשטרה שהוצתו
 ??  ?? זירת האירוע בדיר אל־אסד
זירת האירוע בדיר אל־אסד

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel