Israel Hayom

"כולם רוצים לחזור לשגרה"

-

מי שספג מכה קשה וכפולה בעקבות האירועים הקשים בערים המעורבות הוא משה אפוטה, הבעלים של הגלריה לאמנות בעכו. "במהומות בעכו היה מתח באוויר, ופורעים עקרו לנו את הדלתות והחלונות", הוא מספר. "מדובר בגלריה שמייצגת 32 אמנים. נכנסו למקום פורעים שהרסו את הגלריה ולאחר מכן בזזו דברים מהמקום. יש לנו אמנים הלומי קרב שמציגים במקום, שאת רוב העבודות שלהם השחיתו. בין האמנים האלה, יצחק רבני, הלום קרב ממלחמת יום כיפור, שזו התרפיה שלו לנפש".

וכעת? אפוטה מספר כי הגלריה נמצאת בשיפוצים, ולהערכתו היא צפויה להיפתח בימים הקרובים. "אני נמצא פה כל יום ואני יכול להגיד שאין כבר מתח באוויר", הוא אומר. "המקום בטוח ואפשר לחזור ולטייל. רוב תושבי עכו מגנים את מה שקרה בעיר. אנשי עכו הם מסבירי פנים ומקבלים את כל האנשים באהבה - ללא הבדלי דת, גזע ומין. יש כימיה בין כולם. כולם רוצים לחזור לשגרה ורוצים שיבואו ויחזקו אותם - גם הערבים וגם היהודים".

"האזור מתעורר מחדש"

מבחינת תנועת הקונים, אפוטה אומר כי "יש כעת פחות מטיילים אבל נרשמת התעוררות מחדש. אנשים לא שכחו, אבל מתחילים להגיע. נכון לעכשיו יש ירידה של .40% רואים אנשים בעיקר בסופי שבוע. במהלך השבוע מדובר בקבוצות של בני נוער שמסתובבות פה. יש תחושה של חזרה לשגרה. בסופי שבוע אנשים מגיעים לצימרים של ערבים ושל יהודים על מנת לחזק את עכו. העירייה טיפלה בסדר ובניקיון. יש תחושת ביטחון והחזירו את המצב לקדמותו.

אני חייב להדגיש שהשכנים שלי מהמגזר הערבי עזרו לנו כשעברנו את הפרעות במקום שלנו. הסוחרים בשוק עזרו לי לסדר את המקום. מחזקים אותנו יום-יום כדי שנפתח כמה שיותר מהר ועל מנת שנחזור לשגרה. מה שקרה - קרה בהפתעה לכולנו. זו עיר של דו-קיום וכולם רוצים להתפרנס.

"היה ברור לי שאני משפץ וחוזר לפעילות. אנחנו גרים בצפת. אנשים אמרו לי, 'מה אתם חוזרים לשם?' אני מאוהב בעכו ובאנשים שם. זה הבית שלי. אנשים הוכיחו שם שכאב להם והם דאגו להכל. מי שעשו את זה אלה פורעים עבריינים, לא כולם מעכו. את יודעת שמישהו נמצא בשבילך בשעת צרה - ובעכו היו שם בשבילי. אני ממש מתרגש לחזור לשגרה, למקום ולאנשים".

על השאלה האם לקוחות עדיין חוששים להגיע, משיב אפוטה: "אני לא מרגיש את הפחד. פגשתי הרבה אנשים שלא חוששים. יש כאלה שמגיעים כל חודש לעכו".

עוד מוסיף ומספר על יוזמות מקומיות לחיזוק העסקים המקומיים: "יש הרבה מורי דרך שמגיעים עם קבוצות לעכו כדי לחזק את הביטחון ולתת השראה. מדובר בביקורי תמיכה לעכו, מתוך אהבה לעיר וכדי להראות שאין חשש".

 ?? משה אפוטה ?? צילום: מישל דוט קום
משה אפוטה צילום: מישל דוט קום

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel