Israel Hayom

הבחירות האזוריות בצרפת: מקרון התרסק, לה פן נבלמה

שנה לפני הבחירות לנשיאות - תוצאות מפתיעות ● בימין השמרני בלמו את מפלגתה של ראשת הימין הלאומני ● בשבוע הבא: סיבוב הבחירות השני

- אלדד בק, כתבנו באירופה

מדגמים ראשוניים של תו צאות סבב ההצבעה הראשון של הבחירות האזוריות שנערכו את מול בצרפת, מצביעים על מפלה קשה למפלגת המרכז שמאל של הנשיא עמנואל מקרון, היחלשות של מפלגת הימין הלאומני בראשות מארין לה פן והתאוששות של מפלגת הימין הרפובליקני­ם.

מנתוני ההצבעה הכלל ארציים עולות התוצאות הבאות: השמרנים בראש עם כ ,30% לה פן שנייה עם ,19% המפלגה הסוציאליסט­ית יותר מ ,16% מפלגת הירוקים עם 13.2% ומפלגתו של מקרון מגיעה רק למקום החמישי עם .11%

בבחירות, שנחשבות למבחן פוליטי חשוב לפני הבחירות לנשיאות צרפת שייערכו בשנה הבאה, נרשם שיא שלי לי והיסטורי בשיעורי ההצבעה כשרק כ 30% מימשו את זכותם ויצאו לק לפיות, נתון המצביע על אי שביעות רצון גוברת בקרב האוכלוסייה הצרפ תית מהפוליטיקא­ים ומכלל המפלגות.

הבחירות הללו הן הראשונות שנ ערכות לאחר מגיפת הקורונה, שג רמה ליותר מ 110 אלף מקרי מוות והחריפה את המשבר הכלכלי חברתי הקשה בצרפת, הנמשך זה ארבע שנים. אחד המובילים הראשיים בסיבוב ההצבעה הראשון הוא קסאוויה בר טרן, מבכירי המפלגה הרפובליקני­ת לשעבר, שכיהן כשר בריאות ועבו דה בממשלות עבר. הוא הודיע על כוונתו להתמודד על נשיאות צרפת בבחירות הקרובות. גם מנהיג המפלגה הרפובליקני­ת, לורן ווקייה, רשם הישג מרשים ביותר באזור שבו התמודד.

לה פן מובילה ב 6 מחוזות

נציגי הימין השמרני הצליחו, למ רות ההשתתפות הנמוכה ביותר בה צבעה, לעצור את מפלגת ״הליכוד הלאומי״ של מארין לה פן, שלה צפו הסקרים ניצחון בכמה אזורי בחירה בדרום צרפת ובצפונה.

התוצאות החלשות, יחסית, של הימין הפופוליסטי, מעוררות תקווה בקרב הימין השמרני שמועמד מטעמם יצליח להעפיל לסיבוב השני בבחירות לנשיאות מול הנשיא המכהן, מקרון. בבחירות הקודמות הקדימה לה פן את כל המועמדים השמרנים והתמודדה על הנשיאות מול מקרון.

יצוין, עם זאת, שסקרי דעת קהל שפורסמו בסוף השבוע האח רון הציבו את לה פן בראש רשי מת המועמדים הנוכחית לנשיאות. מפלגתה של לה פן מובילה בשישה מחוזות, אך מאחר שבמקרים רבים התוצאות הסופיות יוכרעו בסיבוב הבחירות השני בעוד שבוע, צפויות שאר המפלגות להתאחד כדי לחסום את דרכו של הימין הלאומני.

ראשי מפלגתה של לה פן קראו אתמול למצביעי המפלגה להצביע בהמוניהם בסיבוב ההצבעה השני, כדי להבטיח ניצחון ושינוי. ראשי המ פלגה הדגישו שההימנעות הגדולה מהצבעה מעידה על כך שהצרפתים לא מאמינים עוד בדמוקרטיה, וחשים דחייה מעבודת הממשלה והמפלגות הממסדיות. ראשי המפלגה הלאומנית קראו למצביעים להביע את זעמם לנוכח ״הבגידות״ של הפוליטיקאי­ם בקלפיות.

 ?? צילום: אי.אף.פי ?? מקרון רק במקום החמישי
צילום: אי.אף.פי מקרון רק במקום החמישי
 ?? צילום: אי.אף.פי ?? הקלפיות בצרפת
צילום: אי.אף.פי הקלפיות בצרפת

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel