Israel Hayom

גם נשיא איראן החדש מעוניין בהסכם הגרעין, שיניב לו רווח כפול | עודד גרנות

בנאום ראשון תקף נשיא איראן הנבחר את ארה"ב ואירופה, ואמר כי הן לא מילאו את התחייבויות­יהן במסגרת הסכם הגרעין ● "מדיניות החוץ שלנו לא תוגבל"

- שחר קליימן ולילך שובל

"מדיניות החוץ שלנו לא תו גבל על ידי הסכם הגרעין מ ,"2015 כך הצהיר אתמול נשיא איראן הנבחר אברהים ראיסי בנאום ראשון מאז הבחירות.

כאשר נשאל אם ייפגש עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, השיב ראיסי לשא לה בשלילה. נוסף על כך, הוא ציין כי תוכנית הטילים הבליסטיים של איראן היא אינה נושא לדיון במו"מ, וזאת למרות הדרישות מצד המערב ומדינות המפרץ לכלול את הסוגיה בשיחות בווינה.

ראיסי הדגיש בנאומו כי ארה"ב הפרה את הסכם הגרעין משנת ,2015 וכי האיחוד האירופי נכשל למלא אחר התחייבויות­יו. לדבריו, הן ארה"ב והן האיחוד האירופי צריכים למלא את ההתחייבויו­ת השונות שלהם תחת ההסכם המדובר.

בעניין המו"מ על הסכם הגרעין עם המעצמות, הוסיף ראיסי כי "נת הרמטכ"ל אביב כוכבי נפגש בארה"ב עם מזכיר ההגנה לויד אוסטין ועם יו"ר המטות המשולבים, הגנרל מארק מילי )בתמונה(

מוך במשא ומתן שיבטיח את האינ טרסים הלאומיים שלנו, אבל לעולם לא נרשה שהמשא ומתן יהיה לצורך משא ומתן )בלבד; ש"ק(. כמו כן, נפעל לבטל את כל הסנקציות המכוונות נגד איראן".

לדבריו, צוות המשא ומתן בהס כם הגרעין ימשיך במשימתו ויגיש דו"חות לממשלת הרפובליקה

האסלאמית.

"מבחן האמינות יהיה ציר מדיניות החוץ שלנו", הדגיש ראיסי, "ועל אמ ריקה והאירופאים לעמוד בהבטחות שלהם. אנחנו נעקוב אחרי הדברים ברצינות". בהקשר זה קרא הנשיא הנ בחר לסעודיה לעצור כל התערבות בתימן באופן מיידי.

הנשיא האיראני הוסיף ואמר כי מדיניות הפנים של הרפובליקה האסלאמית בממשלתו תתרכז בשי פור מצב הפרנסה, וכי על המדינה ללכת ב"דרך השגת הצדק". לדבריו, לממשלתו יש תוכניות פיתוח והיא תפעל על מנת להחזיר את אמון הצי בור בממשלה.

מדובר בנאומו הראשון של הנשיא הנבחר אבראהים ראיסי, אשר ניצח בפער גדול בבחירות לנשיאות שה תקיימו בשבת האחרונה.

זאת, כאשר שיעור ההצבעה בבחירות רשם שפל חסר תקדים של פחות מ .50% למקום השני הגיע הפתק הלבן.

בה בעת, הודו אתמול באיראן כי השבתת מתקן הגרעין בבושהר נבעה מכשל טכני ולא בשל עבודות תחזוקה, כפי שנטען בתחילה. הפסקת הפעילות במתקן צפויה להימשך עוד כמה ימים.

ככל הנראה, ההודעה המאוחרת על השבתת תחנת הכוח הגרעינית שנמ שכת מאז שבת, נועדה למנוע מבוכה מהנשיא החדש.

 ?? צילום: אי.פי ?? ראיסי במסיבת עיתונאים בטהרן, אתמול
צילום: אי.פי ראיסי במסיבת עיתונאים בטהרן, אתמול
 ??  ?? קרב מאסף:
קרב מאסף:

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel