Israel Hayom

הקורונה ממריאה

הווריאנט ההודי מתחיל להתפשט - ואיתו החששות מהזן ומהשפעתו ● מהו הווריאנט? ● האם חיסון פייזר יעיל מולו? ● ומהן ההמלצות לגבי חיסון מתבגרים? ● כל השאלות והתשובות על גל התחלואה

- מיטל יסעור בית אור

תחלואת הקורונה ברחבי יש ראל מתגברת, והשאלות מת רבות. על כן פרופ' רן בליצר, ראש מערך החדשנות בכללית, ראש קבי נט המומחים הלאומי של מגן ישראל, נותן את התשובות החשובות.

מה אנחנו יודעים על זן דלתא )"ההודי"(? זן דלתא מידבק ב 50% יותר מאלפא )הווריאנט הבריטי(, שגרם לגל השלישי בישראל. הוא אחראי ל 40%-30% מההדבקות בישראל בשבועות האחרונים, וניתן להניח שכמו בבריטניה הוא יהיה הזן השו לט בישראל בתוך זמן קצר. במדינות שבהן כבר התפשט יש זי נוק בתחלואה, אך באף אחת מהן אין 85% חיסון בבוגרים כמו בישראל - ולכן אין לדעת אם גם אצלנו נראה החרפה מהתפרצויות מקומיות לת חלואה מפושטת. החיסון של פייזר בשתי מנות יעיל גם נגד זן דלתא - בפרט במניעת מחלה קשה ואשפוז - .94%-92% עם זאת, במניעת מחלה קלה והדבקה הוא יעיל קצת פחות מאשר נגד זן אלפא.

האם ההתפרצויות בבתי הספר הן סימן מדאיג? כל חוזר מחו"ל שלא יקפיד על בידוד - עלול להביא להתפרצות מקומית רחבה בקרב ילדים וצעי רים לא מחוסנים. תחלואה בצעי רים מיותרת ומותירה באופן לא נדיר חולי נלווה לתקופה משמ עותית. בשלב זה הההתפרצויו­ת בבתי הספר נגרמו מיבוא של חולים ארצה ואדוות ההדבקה סביבם במ פגשים חברתיים. חלק משמעותי היה יכול להימנע לו היו מקפידים על בידוד. האם הסרת המסיכות בחללים סגורים היתה צעד מוטעה? קשה לענות - ימים יגידו אם מדובר בהתפרצויות בודדות מקו מיות או בתחלואה קהילתית מפוש טת למרות החיסונים. ככלל, זה הזמן לשקול לעבור מהנחיות ומחוקים להמלצות מקצועיות - ואני מאמין שרוב הציבור יישמע ויקפיד. ילדים ומתבגרים לא מחוסנים - אלו עם מחלות רקע שבסיכון, ובכלל כל מי שרוצה להימנע מהמחלה ומסיבו כיה - טוב יעשה אם יעטה מסיכה באירועים המוניים בחלל סגור.

האם נתב"ג עלול להיסגר בע קבות גל התחלואה? אין סיבה לסגור ואין דרך למנוע לחלוטין יבוא של תחלואה - אבל

 ??  ??
 ??  ?? פרופ' רן בליצר
פרופ' רן בליצר

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel