Israel Hayom

מראות הקורונה חזרו לבנימינה

עמדות בדיקה, תורים, אנשים במסיכות ● הפיכתה של המושבה השקטה ל"צהובה" גרמה לתושבים לא לקחת סיכון ● ראש המועצה: "את המגיפה עברנו מתחת לרדאר, ההתפרצות הנוכחית היא קסאם שחדר כיפת ברזל"

- עדי חשמונאי עם תושבי בנימינה

במרכז הקניות שבכניסה לבנימינה עדיין מתנוסס שלט עם כיתוב ענקי של המילה "התגעגענו".

המילה, המרוחה על חלון ראווה ענקי שפונה לכביש הראשי, היא עדות דוממת לימים לא רחוקים שבהם מגיפת הקורונה הדירה את הקונים מהחנויות שנסגרו, או שפ עילותן הוגבלה למשך כשנה.

איש במושבה הקטנה והמנומנמת לא חשב לרגע שעוד לפני שצבעי השלט ידהו בשמש הקופחת, המגיפה תידפק שוב על הדלת ותחזור לצבוע את היישוב בצהוב.

"את כל הקורונה עברנו ממש מתחת לרדאר", נזכר איתי ויסב רג, ראש המועצה המקומית בני מינה גבעת עדה. "התקרבנו פעם לכתום וירדנו בחזרה, רוב הזמן היינו צהובים וירוקים. הקהילה שלנו הת נהלה בצורה טובה, נשמרה ושיעורי ההתחסנות בקרבה הם גבוהים".

ויסברג סבור ש"ההתפרצות הנו כחית באה משום מקום. אני קורא לזה קסאם שחדר את כיפת ברזל".

אירוע התפרצות הקורונה התג לה בשישי האחרון בבית הספר כר מים שבמושבה. אותרו 45 תלמידים מכיתות ז'-ח' שנדבקו בנגיף, אך נכון לאתמול מספר המאומתים נסק ל 89 - מרביתם בני אותה שכבה. קיים חשד כי חלק מאחיהם של הנ דבקים הפיצו את הנגיף במוסדות חינוך נוספים.

במאומתים גם שתי מורות שחו סנו, וגננת שהחלימה מקורונה וחו סנה אף היא פעמיים. מספר התוש בים שנדרשו להיכנס לבידוד האמיר לכ .953 "מערכת החינוך ממשיכה לעבוד, אבל החזרנו את חובת

עטיית המסיכות עוד לפני שיצא הצו שתמך בצעד הזה. אנחנו מנסים לצמצם אירועים המוניים או לדחות אותם בשבוע, ובראשם מסיבות סוף השנה", הבהיר ויסברג.

"התחלואה תעלה"

מראות התורים במתחמי הבדיקות ששבו ונפתחו הזכירו ימים מאוסים ולא כל כך רחוקים. אף שמאז חלפו הוסרה חובת עטיית המסיכות, מר בית התושבים המשתרכים בתור חזרו לעטר בה את פניהם, למרות הימ צאותם בשטח פתוח.

במתחמי הבדיקות שבמושבה הפ סטורלית התבצעו עד כה השבוע כ 1,000 בדיקות קורונה מדי יום. לשם הבנת הכמות, נציין שסך התו שבים בבנימינה מגיע למעט פחות מ 11 אלף איש.

"הבת שלי בבידוד מניעתי כי בכיתה הסמוכה היתה ילדה מאומתת לקורונה. עצוב שזה קורה, אבל קשה לי להאמין שנחזור לסגרים", מעריך גיא, תושב המושבה. "אנחנו פה כדי לעשות בדיקות לילדים, וניקח אותם גם להתחסן כמונו כדי לעצור את זה כמה שיותר מוקדם".

בהמשך התור, בני משפחה שה גיעו מהמושבה הסמוכה פרדס חנה, והם דוחים את הטענות כי היא מש תייכת לקהילה המסרבת להתחסן בה. "שיעור המתחסנים אצלנו גבוה מהממוצע הארצי. אנחנו לא חוששים שהסגרים יחזרו, אבל העדפנו לה גיע עד לכאן כמקדם ביטחון למנוע את התפשטות הנגיף, שחלילה לא נאבד עליו שוב שליטה. אבל כל עוד נתב"ג פתוח זה לא יעצור", טענו.

לפני שעזבנו, פגשנו במפיץ הציוד לדגימות הקורונה שנעשו במקום. הוא הסכים לומר שבחב רה שהוא עובד "מרגישים עלייה בביקוש לציוד. לדעתי התחלואה תעלה כי נתב"ג מלא ביוצאים ובנכנסים".

מפיץ ציוד לדגימות קורונה: "מרגישים בימים האחרונים עלייה בביקוש לציוד. לדעתי התחלואה תעלה עוד, כי נתב"ג מלא ביוצאים ובנכנסים"

 ?? צילומים: הרצי שפירא ?? בדיקות קורונה בבנימינה, אתמול
צילומים: הרצי שפירא בדיקות קורונה בבנימינה, אתמול
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel