Israel Hayom

ובינתיים בנתב"ג - אווירת חופש גדול: תורי ענק של נוסעים לחו"ל, בחזור - קצת פחות

- שמעון יעיש עם הנוסעים בנתב"ג

התורים הארוכים שהשתרכו בנתב"ג בימים האחרונים התקצרו אתמול באורח פלא - והש בים מחו"ל המתינו דקות ספורות עד ליציאה מהטרמינל, לרבות התור לבדיקות הקורונה.

בימים הקרובים יורחבו סוף סוף עמדות הבדיקות, ועובדים בנמל הת עופה מדברים כבר על הגדלת מספר הנוסעים ועל הרחבת שעות העבודה שלהם. בד בבד, יתווספו פקחים לא כיפת הבידודים ויינקטו צעדים נו ספים, בתקווה שאלו יספיקו וימנעו הגבלות נוספות על החוזרים לארץ.

"חזרנו מסוף שבוע ארוך בטור קיה, שהפכה לפני כמה ימים למדינה שמותר לטוס אליה ולחזור ממנה בלי בידוד", סיפרה אורטל רייך עמיר. "נהנינו, לא הרגשנו שיש שם תחלואה קיצונית, הברים והמסעדות היו פתו חים, וכשסיימנו את החופשה ביצענו בדיקת קורונה ויצאנו שליליים. כל מי שטס איתנו חוסן. היינו קבוצה של שישה אנשים ומייד אחרי הנחיתה בנתב"ג ערכנו בדיקה נוספת".

ורד אורפלי, שנחתה מיוון, נראתה כמו מישהי שחזרה מחופשה. "הכל התנהל כשורה, לא היו שום עיכובים, הופתעתי לטובה מכל התהליך בנמל התעופה. ביוון לא היו ממש חששות, היו קצת בהתחלה אבל זה השתחרר מהר מאוד. כשטסנו הדיוטי פרי היה מלא בנוסעים, אבל לא כמו שהיה לפני תקופת הקורונה".

אולם הממתינים הפך לשומם יחסית, וכבר לא נראים ישראלים שמחכים לקרוביהם שחוזרים לארץ מסביב מה שהיה פעם מזרקה. כעת רוב הממתינים נמצאים מחוץ לשער שממנו יוצאים הנוסעים לאחר בדיקות הקורונה, סמוך לתחנת הרכבת. היחי דים שיכולים להיכנס למתחם הב דיקות כרגע הם מי שחוזרים מחו"ל.

דריה שבו חזרה אף היא מיוון ותיארה הקפדה על מסיכות בטיסה. "בחזרה לארץ הזמנו בדיקה בהתח לה דרך צ'ק טו פליי, החברה שיצאה מנתב"ג. באו, טיפלו בנו ובתוך רבע שעה כבר היינו בחוץ. למרות שהיה תור, היו הרבה עמדות. במהלך הטי סה כולם הקפידו על מסיכות, כל מי שמוריד לשנייה ישר אומרים לו לשים ומותר להוריד רק במהלך האוכל".

בגזרת הטיסות היוצאות התורים היו ארוכים מאוד. גם אתמול יצאו מנתב"ג יותר מ 20 אלף נוסעים, לאחר שבתחילת השבוע נשבר השיא מתחילת תקופת הקורונה, עם כ 29 אלף נוסעים שעברו בנמל התעופה ביום אחד. בימים הקרובים צפויה אכיפה מחמירה בנושא הבידוד.

 ??  ?? עומס הנוסעים היוצאים, אתמול
עומס הנוסעים היוצאים, אתמול
 ?? צילומים: גדעון מרקוביץ' ?? בדיקות קורונה לפני ההמראה
צילומים: גדעון מרקוביץ' בדיקות קורונה לפני ההמראה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel